Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-06, 07:53
  #133
Medlem
Furiennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dolche
Övergången mellan foster och barn är reglerat i lag/förordning. Så det har staten bestämt.
Tja... Fast i det här fallet är "staten" egentligen politiker i riksdagen, och vi har faktiskt rätt som svenska medborgare att inte hålla med politikerna i alla frågor.
Citera
2018-03-06, 07:57
  #134
Medlem
Furiennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dolche
Så är det, men det är staten som har våldsmonopolet så den bestämmer också vad som är "rätt" oavsett vad t ex en presumtiv pappa tycker när det kommer till frågan om abort. Bara att acceptera.
Fast du har fel där. Man har ingen plikt att acceptera lagar, som går emot ens övertygelse. Och om fler svenskar i fram- tiden vill ha en strängare abortlag, så blir det också nödvändigt för riksdagen att göra den förändringen.
Citera
2018-03-06, 10:12
  #135
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Furienna
Fast du har fel där. Man har ingen plikt att acceptera lagar, som går emot ens övertygelse. Och om fler svenskar i fram- tiden vill ha en strängare abortlag, så blir det också nödvändigt för riksdagen att göra den förändringen.

Ja, det är majoritetens diktatur som gäller. Dock är du skyldig att acceptera och följa lagen tills staten ändrar den.

Taskigt läge för pappor som ville ha barn bara.
__________________
Senast redigerad av Dolche 2018-03-06 kl. 10:22.
Citera
2018-03-06, 13:41
  #136
Medlem
Furiennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dolche
Ja, det är majoritetens diktatur som gäller. Dock är du skyldig att acceptera och följa lagen tills staten ändrar den.

Taskigt läge för pappor som ville ha barn bara.
Men du måste komma ihåg att "staten" inte bara är politikerna i riksdagen, utan det är alla vi medborgare tillsammans. Därför är det inte din plikt att fåraktigt acceptera och följa lagen, utan det är snarare din plikt att arbeta för att lagen ska bli bättre med tiden. Och om alla bara gjorde ingenting och ryckte på axlarna åt missförhållanden, så skulle inga föränd- ringar i samhället alls ha kommit till sedan tidernas gryning.

Pappor som vill behålla sina barn borde få mer uppmärksamhet i massmedia, men det är förstås inte politiskt korrekt i dagens debattklimat. Vilket betyder att de får lida i tystnad.
__________________
Senast redigerad av Furienna 2018-03-06 kl. 13:58.
Citera
2018-03-06, 18:51
  #137
Medlem
Incendios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dolche
2500 är mycket pengar, men idag är vi bortskämda barn själva som kanske inte borde få skaffa barn utan lov.

Det underlättar ju om man är två som delar ansvaret, både ekonomiskt och i övrigt, så är det ju. Barn är ju ingen leksak för det egna självförverkligandet.
Du pratar om "idag". Priserna har liksom också ökat, liksom hyror osv. Det är verkligen oerhört lite när det kommer till att dra runt en familj, tro mig.

Det är klart att det underlättar att vara två, faktum är att jag är emot det här med att medvetet(dvs åka till dk eller liknande) bli gravid på egen hand. Dock är det en annan sak när det redan hänt. Varje människa har själv ansvar för sina könsceller så vill man inte ha barn så är det bara att vara rigorös med skydd.
Citera
2018-03-07, 19:03
  #138
Medlem
LFCYNWAs avatar
Har kvinnan tid och råd att både sköt ett jobb och uppfostra ett barn på egen hand så ser jag inget fel med det. Även om min åsikt är att det bästa vore om ett barn växte upp med två föräldrar. Klarar man inte av att ta hand om ett barn ensam så är det inget annat än otroligt själviskt att man väljer att behålla barnet. Skaffar man barn så får man sätta sig själv åt sidan, sina behov och det mesta av ens liv bör fokuseras på barnet. Klarar man inte av det så är det självklart helt idiotiskt att skaffa ett barn och då kanske man istället skulle ha valt att köpa en katt.


Stor humor i denna tråd när feminister och antifeminister kastar förolämpningar mot varandra i varje inlägg och sedan bildas två sidor i tråden där man utifrån sina åsikter hoppar på olika skribenter man inte kommer överens med. Fortsätt gärna.
Citera
2018-03-07, 19:08
  #139
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Femme.Fatale
Vilken normal man sprutar sin sperma i en kvinna han inte vill ha barn med?

Ni har ingen som helst bestämmanderätt till en kvinnas kropp. Det enda ni ska/kan kontrollera (eller borde vara) är er själva.

Så HÅLL KÄFTEN nu!

Och ni har ingen bestämmanderätt över mäns plånböcker (eller ja, borde inte ha )..

Låt kvinnorna göra vad de vill, men tillåt då juridisk abort annars är det inte jämställt.
Citera
2018-03-10, 23:23
  #140
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Femme.Fatale
Du menar att du isf hade varit ihop med mig? HA HA HA.... In your dreams....

Jag är en sån killar försöker fånga genom att försöka göra gravid. But No No No ....WAY!

Hursomhelst, killar... (för er som kanske kommer ha sex nån gång i framtiden) håll reda på era snorrisar. För när spermierna lämnat är det upp till kvinnan vad hon vill göra. Hennes kropp! 🤰🏼🤦🏼‍♂️
Hur ser du som cool-feminist-rocker på ett barn, vems ansvar, skyldighet m.m. är det? Har kvinnan ett ansvar eller frihet att bete sig som ett ollon, bara för att hon kan al á 2000-talet? Feminismrörelsen i Sverige har bytts ut av något onämnbart hipsterliknande äckelpäckel-beteende. Hoppas dina förföräldrar ser dig, dömer dig..
Citat:
Ursprungligen postat av yyuutt
Jag har inte heller påstått att universitetsutbildning innebär ett bättre föräldraskap, det var ett svar på lite nonsens om att kvinnor inte kunde vara bättre än män. Och alla utbildade är inte narcissister.
Kan du vara något så enkelt som equalist? Då du nekar dig vara feminist. Personligen så är jag maskulist, men Paulo Roberto är ändå ett praktarsel.
__________________
Senast redigerad av GoUoD 2018-03-10 kl. 23:33.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback