Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-21, 20:06
  #541
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
Måste vara något som går på dagis. Händer typ dagligen i MÖ.

Är osäker på vad du menar med första stycket om inte "något" ska vara någon?

Det händer dagligen i stort sätt, men de brukar ta på sig dåden. Även när det visar sig att de inte är inblandade, men INTE i Akilovs fall. Sedan har jag ett par konspirationsteorier, men nu är det fakta som gäller.
Citera
2018-05-21, 22:30
  #542
Medlem
Haha! Detta var lustigt och då menar jag utifrån ren dårskap.

Man märker tydligt att djävulen verkar genom människan.

Vad än människor begår för handlingar i Islams namn och med utgångspunkt ifrån korantexter, så försvarar alltid människor, muslim eller icke-muslim, Islam och försvaret är alltid feltolkningar.

Man märker likheter med brottslingar i domstolar som oberopar psykisk sjukdom för att slippa fängelsestraff och likheter med när människor anser att man ska tycka synd om brottslingar....därför släpps ju ex. pedofiler och mördare fria i Sverige.

Ursäkter...ursäkter...ursäkter......

Vedervärdigt...
Citera
2018-05-21, 22:34
  #543
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
Jag håller med dig i mycket, dock begår du ett kardinalfel:

Det håller inte att kritisera en form av bedräglig vidskepelse med utgångspunkt från att en annan vidskepelse skulle vara "sann". Detta är en falsk dikotomi.

Alltså, din tes att Gabriel/Muhammed skulle utgöra ett (själv)bedrägeri mot Gud/Jesus utgår ifrån premissen att berättelserna om Jesus är sanningsenliga. Detta är ju ifrågasatt som du kanske känner till.

Vad svamlar du om?

Det är enkelt. En fader skulle ej förråda sitt älskade barn, såvida det inte är en ond eller olämplig förälder.
Gud skickade aldrig ängeln Gabriel....djävulen talade till Muhammad.

Förstå eller förbli en byfåne.
Citera
2018-05-22, 01:44
  #544
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FakYuToo
Vad svamlar du om?

Det är enkelt. En fader skulle ej förråda sitt älskade barn, såvida det inte är en ond eller olämplig förälder.
Gud skickade aldrig ängeln Gabriel....djävulen talade till Muhammad.

Förstå eller förbli en byfåne.
Jag förstår absolut vad du menar, trodde det stod klart. Men du begriper inte vad jag menar med falsk dilotomi eller hyckleri.

Ingen talade med Muhammed.

Praise the Lord!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback