Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-20, 20:18
  #529
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StupidMonkey
Ja jag läser knappt eller engagerar mig längre där i ligger nog felet.
Actually. My bad. Jag trodde det var din tråd.
Jag tar ett steg tillbaka och skäms
Citera
2018-05-20, 22:45
  #530
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
Koranen är till för alla människor över hela världen, målet är att alla ska underkastar sig - med våld om så krävs. Vidare är koranen oföränderlig, den är den perfekta skriften som kungör den sista religionen. Detta innebär att alla reformförsök är dömda att misslyckas, och man hamnar tillbaka på ruta ett: Profetens ord.

Nu är jag ingen expert på islam men om det är som du skriver kan vi stänga alla moskéer. Det bryr jag mig inte om. Folk får tro vad de vill men i Sverige får man anpassa sig till frihet, demokrati och allas lika rättigheter. Förtrycker man någon (kvinnor eller kristna) kan man flytta härifrån. Min poäng är att alla inte är lika bokstavstrogna. Moderata muslimer har jag inget större problem med. Tvärtom är det något att stödja så det kan sprida sig och närma sig sekularisering.
Citera
2018-05-20, 22:55
  #531
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cybermorph
Nu är jag ingen expert på islam men om det är som du skriver kan vi stänga alla moskéer. Det bryr jag mig inte om. Folk får tro vad de vill men i Sverige får man anpassa sig till frihet, demokrati och allas lika rättigheter. Förtrycker man någon (kvinnor eller kristna) kan man flytta härifrån. Min poäng är att alla inte är lika bokstavstrogna. Moderata muslimer har jag inget större problem med. Tvärtom är det något att stödja så det kan sprida sig och närma sig sekularisering.
Det råder stor okunskap, t.ex. fick i alla fall jag inte lära mig om islams totalitärism i skolan. Ju mer jag lär mig desto värre ser det ut. Min lokala moské predikar sharia, jag har läst flera predikningar som är helt tydliga med att det är deras mål.

Men de flesta tycks tro att islam liknar söndagsskolans och konfiramtionens kristendom, ungefär.

Inget kunde vara mer fel.
Citera
2018-05-21, 14:08
  #532
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cybermorph
Det står mycket dumheter i bibeln också. Vad du tycker och tror är inte ett argument. Hur skulle det ändra min åsikt? Det viktigaste är inte att kräva av muslimerna att avsäga sig sin religion utan att ta avstånd från extremisterna. Vi svenskar måste definitivt ta avstånd från extremister och slänga ut dem ur landet. Så länge våra politiker främjar organisationer som stöder extremister så accepterar man inte bara dem utan man stöder dem aktivt. det är ett så mycket större problem än muslimer. Sparka ut extremister, kriminella och andra som inte klarar av att anpassa sig till Sverige. Varken du eller TS kan identifiera de verkliga problemen och därför heller aldrig lösa dem.

Islam är inte en religion.

Bevis finns i självaste Koranen:

1. Muhammad uppfyller inte de teologiska grundkraven för en profet: mirakel, förutsägelser och moralisk förebild.

2. Muhammad uppgav till samtida människor att hans uppenbarelser kom från ärkeängeln Gabriel. Detta betyder att Gud, Jesus fader och skapare, bakom ryggen på sin älskade son Jesus konspirerade med en människa på jorden och skapade en baneman gentemot Jesus tro och följeslagare. Ytterst befängt att gud skulle vara en bedragare, skurk, förrädare, lögnare och ond...för han hade lovat Jesus makt och herravälde över jorden. Jesus är Guds förstfödde, första skapelse och Guds älskade son.

Du har helt rätt! Det står lustiga ting i bibeln också. En svensk uttryckte det mycket väl, då han sade att i bibeln är allt utav nåd ( Koranen är ju liktydigt med våld, då +50 % av dess innehåll enbart uppviglar gentemot icke-muslimer ). Jag accepterar därför inte bibliska påbud som ex. att älska sin fiende eller att vända andra kinden till. Sådan pacifist eller förlåtande människa är jag absolut inte. För mig ska ondska omedelbart utrotas och ingen nåd alls ska ges. Ingen alls!

En muslim som inte avsäger sig Islam kan aldrig betraktas som god eller moralisk. Det är en omöjlig matematik, då man inte i så fall visar att man tar avstånd ifrån hatiska, diskriminerande och våldsamma budskap gentemot oskyldiga människor.
Citera
2018-05-21, 14:32
  #533
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FakYuToo
2. Muhammad uppgav till samtida människor att hans uppenbarelser kom från ärkeängeln Gabriel. Detta betyder att Gud, Jesus fader och skapare, bakom ryggen på sin älskade son Jesus konspirerade med en människa på jorden och skapade en baneman gentemot Jesus tro och följeslagare. Ytterst befängt att gud skulle vara en bedragare, skurk, förrädare, lögnare och ond...för han hade lovat Jesus makt och herravälde över jorden. Jesus är Guds förstfödde, första skapelse och Guds älskade son.
Jag håller med dig i mycket, dock begår du ett kardinalfel:

Det håller inte att kritisera en form av bedräglig vidskepelse med utgångspunkt från att en annan vidskepelse skulle vara "sann". Detta är en falsk dikotomi.

Alltså, din tes att Gabriel/Muhammed skulle utgöra ett (själv)bedrägeri mot Gud/Jesus utgår ifrån premissen att berättelserna om Jesus är sanningsenliga. Detta är ju ifrågasatt som du kanske känner till.
Citera
2018-05-21, 14:44
  #534
Medlem
Frågan är väl bara den hur pass många sekulariserade muslimer det finns i västvärldens mest sekulariserade land, dvs Sverige? Jag har inget emot att någon på fråga vad tillhör du för religion svarar, efter betänketid jo jag är ju född i ett kristet land. Jag är inte ett skit religiös och bryr mig inte religion. På samma sätt om en muslim svarar detsamma OCH verkligen menar det så får väl den personen vara "muslim" (utan att i praktiken vara det). MEN hur många muslimer säger detta i Sverige?
Citera
2018-05-21, 18:17
  #535
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FakYuToo
Islam är inte en religion.

Bevis finns i självaste Koranen:

1. Muhammad uppfyller inte de teologiska grundkraven för en profet: mirakel, förutsägelser och moralisk förebild.

2. Muhammad uppgav till samtida människor att hans uppenbarelser kom från ärkeängeln Gabriel. Detta betyder att Gud, Jesus fader och skapare, bakom ryggen på sin älskade son Jesus konspirerade med en människa på jorden och skapade en baneman gentemot Jesus tro och följeslagare. Ytterst befängt att gud skulle vara en bedragare, skurk, förrädare, lögnare och ond...för han hade lovat Jesus makt och herravälde över jorden. Jesus är Guds förstfödde, första skapelse och Guds älskade son.

Du har helt rätt! Det står lustiga ting i bibeln också. En svensk uttryckte det mycket väl, då han sade att i bibeln är allt utav nåd ( Koranen är ju liktydigt med våld, då +50 % av dess innehåll enbart uppviglar gentemot icke-muslimer ). Jag accepterar därför inte bibliska påbud som ex. att älska sin fiende eller att vända andra kinden till. Sådan pacifist eller förlåtande människa är jag absolut inte. För mig ska ondska omedelbart utrotas och ingen nåd alls ska ges. Ingen alls!

En muslim som inte avsäger sig Islam kan aldrig betraktas som god eller moralisk. Det är en omöjlig matematik, då man inte i så fall visar att man tar avstånd ifrån hatiska, diskriminerande och våldsamma budskap gentemot oskyldiga människor.

Du är lika mycket kristen som Akilov är muslim. Det är sådana som er som är farligast, då ni plockar saker ur er religion och INTE förstår kontexten, dvs budskapen. Det är även sådana som rekryteras till att begå onda handlingar, alltså ex kriminella osv med väldigt lite kunskap likt dig själv. Copy paste med noll insyn på vad kristendomens eller islams budskap är. Du är med all sannolikhet en kristen irakier, som tror att du är mer välkommen än andra invandrar grupper, som inte delar din tro? Naivt och dumt i så fall, men det lär du fatta för eller senare.
Citera
2018-05-21, 18:33
  #536
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Truthseeker
Du är lika mycket kristen som Akilov är muslim.
Akilov är muslim, oavsett.
Citera
2018-05-21, 18:58
  #537
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
Akilov är muslim, oavsett.

Det stämmer inte, tyvärr.

Ponera att du säger att du är en nazist, skulle du då vara det när du har en svart tjej och umgås med muslimer och judar på fritiden? Därtill har du en båt och den använder du för att smugla in MENA's till Sverige.

Jag anser att utan kunskap kan du varken vara det ena eller det andra.
Citera
2018-05-21, 19:03
  #538
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Truthseeker
Det stämmer inte, tyvärr.

Ponera att du säger att du är en nazist, skulle du då vara det när du har en svart tjej och umgås med muslimer och judar på fritiden? Därtill har du en båt och den använder du för att smugla in MENA's till Sverige.

Jag anser att utan kunskap kan du varken vara det ena eller det andra.
Vad skulle du säga att han var, då? Vad ville han?
Citera
2018-05-21, 19:22
  #539
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
Vad skulle du säga att han var, då? Vad ville han?

Han är psykiskt sjuk!. Inte ens terrorgrupper vill erkänna äcklet. Det borde säga dig mycket, om något.
Citera
2018-05-21, 19:41
  #540
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Truthseeker
Han är psykiskt sjuk!. Inte ens terrorgrupper vill erkänna äcklet. Det borde säga dig mycket, om något.
Måste vara något som går på dagis. Händer typ dagligen i MÖ.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback