Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-02-24, 18:36
  #1
Medlem
Burken89s avatar
Hej på er!

Har käkat benso till o från i några år. Nu senaste tiden (i stort sett hela 2017 fram till lördag förra veckan) så har jag legat på rätt så låg dos diazepam. Började med 10mg som efter 2 månader gick ner till 5 mg under 2-3 månader. Sen gick det ner till 2,5 mg under 1 månad, därefter 1,25 mg om dagen i nästan tre veckor. Fram till i lördags då tog jag sista dosen på 1,25mg. Har inte haft så mycket besvär, har bara känt mig konstig vissa dagar och lite efterbliven i tänkandet osv. Märker liksom att jag inte har tagit något. Värst var igår (fredag) med jobbiga svettningar, stelhet o var även otroligt nära på att ta mig en dos men lät bli. Idag mår jag mycket bättre.

Kan jag förvänta mig mer skit eller har det värsta gått över? Halveringstiden bör ju närma sitt slut om inte helt o hållet. För som sagt sista dosen var endast 1,25 mg som jag låg på i två veckor innan. Och dessutom 2,5 mg innan det så inga monster doser men däremot har det pågått ett tag.

Mvh

Edit: glömde nämna att innan jag börja med dian (sommaren 17) så låg jag på 1 mg alprazolam om dagen i drygt 3-4 månader.
__________________
Senast redigerad av Burken89 2018-02-24 kl. 18:39.
Citera
2018-02-24, 18:42
  #2
Medlem
kumlafucker84s avatar
Ja. Det värsta är över.
Citera
2018-02-24, 18:42
  #3
Moderator
Morfar-52s avatar
Flyttar

Bensodiazepiner --> Drogrehabilitering
/Moderator
Citera
2018-02-24, 18:46
  #4
Medlem
Burken89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kumlafucker84
Ja. Det värsta är över.
Tack för ditt snabba svar. Någon som har en annan åsikt? Hoppas inte, men ja.... Shoot 😁
Citera
2018-02-24, 18:59
  #5
Medlem
Pallestroms avatar
Kommer ihåg när jag gick av benzo för en jävla massa år sen.
Hade inte kontroll på armar och ben. Bena bara gav vika.
Minns att tjejen fick hålla ciggen till mig och mata mig i två dagar.
Hade käkat riktigt mkt under ganska lång tid...

Sjukaste avtändning jag genomlidit utan tvekan.
Citera
2018-02-24, 22:29
  #6
Medlem
trueforgoods avatar
Nu har du ju trappat ner så förhoppningsvis är det värsta över, men man kan inte veta säkert och särskilt inte med Diazepam som har så pass lång halveringstid.

Jag t ex slutade med Diazepam cold turkey efter att ha gått dagligen ett par månader (innan dess 1-2 gånger i veckan i några år). Fick ingen avtändning alls på en hel vecka och trodde jag skulle slippa, men dag 8 small det till och sedan blev det bara värre och värre. Fick hoppa på 10mg igen som jag nu äter dagligen och från detta ska trappa ner långsamt.

Lurig jävla benzo!
Citera
2018-02-24, 22:52
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trueforgood
Nu har du ju trappat ner så förhoppningsvis är det värsta över, men man kan inte veta säkert och särskilt inte med Diazepam som har så pass lång halveringstid.

Jag t ex slutade med Diazepam cold turkey efter att ha gått dagligen ett par månader (innan dess 1-2 gånger i veckan i några år). Fick ingen avtändning alls på en hel vecka och trodde jag skulle slippa, men dag 8 small det till och sedan blev det bara värre och värre. Fick hoppa på 10mg igen som jag nu äter dagligen och från detta ska trappa ner långsamt.

Lurig jävla benzo!
Det är inget konstigt att AT kommer efter 8 dagar..
Halveringstiden för diazepam är väldigt lång över 100h är inte ovanligt.
Man brukar räkna med att det tar ca 8st halveringstider för en benso att lämna kroppen helt.

Du ska vara glad att du går av en benso med lång halveringstid då dessa inte är lika aggressiva i sin AT.

Sen har du ätit medicinska doser, det är stor skillnad att gå av 100mg diazepam än 10mg. (kramprisken är mycket stor om du är inbiten utan en bra uttrappning vid höga doser).

Bra jobbat!

Vill du läsa mer kolla här: http://www.evoca.info/documents/Kap2scheman.pdf

Själv avskyr jag benso dock ätit Sobril i 2 veckor på recept. (dem fungerade bra men slängde dem efter 3 dagar då jag blev dåsig och inte klara av att träna).
Citera
2018-02-25, 01:49
  #8
Medlem
Burken89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trueforgood
Nu har du ju trappat ner så förhoppningsvis är det värsta över, men man kan inte veta säkert och särskilt inte med Diazepam som har så pass lång halveringstid.

Jag t ex slutade med Diazepam cold turkey efter att ha gått dagligen ett par månader (innan dess 1-2 gånger i veckan i några år). Fick ingen avtändning alls på en hel vecka och trodde jag skulle slippa, men dag 8 small det till och sedan blev det bara värre och värre. Fick hoppa på 10mg igen som jag nu äter dagligen och från detta ska trappa ner långsamt.

Lurig jävla benzo!

Okej ska vara mer uppmärksam dem kommande dagarna isåfall. Har en burk 25x5mg i värsta fall. Nu har den legat orörd i en vecka, tog mina sista 1,25 mg från den.

Citat:
Ursprungligen postat av PHfrillan
Det är inget konstigt att AT kommer efter 8 dagar..
Halveringstiden för diazepam är väldigt lång över 100h är inte ovanligt.
Man brukar räkna med att det tar ca 8st halveringstider för en benso att lämna kroppen helt.

Du ska vara glad att du går av en benso med lång halveringstid då dessa inte är lika aggressiva i sin AT.

Sen har du ätit medicinska doser, det är stor skillnad att gå av 100mg diazepam än 10mg. (kramprisken är mycket stor om du är inbiten utan en bra uttrappning vid höga doser).

Bra jobbat!

Vill du läsa mer kolla här: http://www.evoca.info/documents/Kap2scheman.pdf

Själv avskyr jag benso dock ätit Sobril i 2 veckor på recept. (dem fungerade bra men slängde dem efter 3 dagar då jag blev dåsig och inte klara av att träna).

Fyfan ja det låter inte kul. Hoppas jag kommit undan lindrigt dock.
Tack 👍
Citera
2018-02-25, 10:36
  #9
Avstängd
link71s avatar
Jävligt bra man ! Big ups till dig ☺, 1-2 veckor så borde du känna dig normal, gäller bah o fortsätta att hålla sig ifrån De.
Citera
2018-02-25, 18:46
  #10
Medlem
Burken89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av link71
Jävligt bra man ! Big ups till dig ☺, 1-2 veckor så borde du känna dig normal, gäller bah o fortsätta att hålla sig ifrån De.

Tackar tackar 🙂...

8 dagar nu och måste säga att det känns bra. Men jag fortsätter vara försiktig i några dagar till.
Citera
2018-02-26, 11:55
  #11
Medlem
Ola81s avatar
Diazepam sa du...? Du har nog inte riktigt nått kulmen än men snart. http://addictionblog.org/infographic...imeline-chart/

http://www.google.se/search?q=benzod...h=371&dpr=1.56
Citera
2018-02-26, 18:03
  #12
Avstängd
link71s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burken89
Tackar tackar 🙂...

8 dagar nu och måste säga att det känns bra. Men jag fortsätter vara försiktig i några dagar till.
Oja , du kommer nog ha sug ett tag till , har varit ifrån tramadol samt hasch som har brukat i några år , gått 2 veckor men abstinensen finns fortfarande kvar men de bah hålla ifrån !
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback