Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-24, 18:15
  #1
Medlem
Tja! Har ett problem som jag vill dela med mig av.

Knaprade tramadol 2-3 ggr i veckan under perioden slutet av dec till början av feb. Doserna låg på 300-500mg. Nu är avtändningen borta. Men för att lindra avtändningen tog jag mellan 150-450 mg lyrica i en veckas period. Det var en vecka sen jag tog min sista dos. Mådde dåligt ett par dagar sen blev jag normal igen.

Jag jobbar som elsäljare och låg 2a 2 dagar denna vecka. Kände mig social och glad osv. Vaknade till jobbet idag av extrem ångest och rädsla för nåt jag inte visste vad. Drog till jobbet och körde. Hade någon slags socialfobi när jag pratade med kunderna och kollegorna. Mådde allmänt piss. Stammade och hade inte energi alla trotts att jag åt och sov bra.

Min fråga är vad kan detta vara ? Kan det fortfarande vara avtändningen? Om ja, varför mådde jag bra för ett par dagar sen men dåligt nu?

Please om nån kan svara! Vill inte prestera dåligt!!
Citera
2018-02-24, 18:33
  #2
Medlem
blodigdiarres avatar
Det kan vara efterverkningar av avtändningen. Det tar ett tag innan hjärnan rättar sig till. Att du mådda bra för några dagar sen kan vara för att du då ännu hade överskott på endorfiner och dopamin. Då tar det ett tag innan hjärnan börjar producera det i rätt nivåer på egen hand. Nu har du alltså ett underskott, men det kommer rätta sig till på nån vecka eller nåt ytterligare.
Citera
2018-02-24, 18:37
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blodigdiarre
Det kan vara efterverkningar av avtändningen. Det tar ett tag innan hjärnan rättar sig till. Att du mådda bra för några dagar sen kan vara för att du då ännu hade överskott på endorfiner och dopamin. Då tar det ett tag innan hjärnan börjar producera det i rätt nivåer på egen hand. Nu har du alltså ett underskott, men det kommer rätta sig till på nån vecka eller nåt ytterligare.


Jaha okok!

Är det en teori eller fakta?
Citera
2018-02-24, 18:53
  #4
Medlem