Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-24, 13:57
  #1
Medlem
Har en Samsung Galaxy S5 Neo som dummar sig.

Grejorna den gör är:

* Ser man filmklipp på facebook, så stannar filmklippet upp, typ som att det hackar, för att det börjar plinga/plonga i luren, typ som notisljud eller liknande.

* Ibland så börjar den plonga väldigt många gånger i rad. Som idag så började den plonga frenetiskt utan att vilja sluta.
Precis som om halva facebook taggat mig i nånting samtidigt.

* Den är ibland otroligt seg med att få notiser/uppdateringar om nya kommentarer/inlägg på facebook.

* När Sparbanken Syd-appen startas, så säger luren att internetanslutning saknas, trots att den inte alls det saknas. Ominstallation av appen har ej förändrat något. Ingen annan app bråkar om detta.

* Lite då och då, utan speciellt mönster, så dyker texten ”NFC-stöd saknas” upp lite här och var.

Vad beror alla dessa felen på? Hur åtgärdar man dom?

Telefonens androidversion är den senaste för den telefonen, antar jag, då den har automatiska uppdateringar påslaget och har inte frågat på ett tag nu om den ska uppdatera till nyare version.
Citera
2018-02-24, 14:02
  #2
Medlem
Retsinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghostery
Har en Samsung Galaxy S5 Neo som dummar sig.

Grejorna den gör är:

* Ser man filmklipp på facebook, så stannar filmklippet upp, typ som att det hackar, för att det börjar plinga/plonga i luren, typ som notisljud eller liknande.

* Ibland så börjar den plonga väldigt många gånger i rad. Som idag så började den plonga frenetiskt utan att vilja sluta.
Precis som om halva facebook taggat mig i nånting samtidigt.

* Den är ibland otroligt seg med att få notiser/uppdateringar om nya kommentarer/inlägg på facebook.

* När Sparbanken Syd-appen startas, så säger luren att internetanslutning saknas, trots att den inte alls det saknas. Ominstallation av appen har ej förändrat något. Ingen annan app bråkar om detta.

* Lite då och då, utan speciellt mönster, så dyker texten ”NFC-stöd saknas” upp lite här och var.

Vad beror alla dessa felen på? Hur åtgärdar man dom?

Telefonens androidversion är den senaste för den telefonen, antar jag, då den har automatiska uppdateringar påslaget och har inte frågat på ett tag nu om den ska uppdatera till nyare version.
S5 var ökänd för sitt krångel. Jag löste det genom att köpa ny telefon. S5 är ju antik nuförtiden.
Citera
2018-02-24, 14:24
  #3
Medlem
supermassives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Retsina
S5 var ökänd för sitt krångel. Jag löste det genom att köpa ny telefon. S5 är ju antik nuförtiden.

Som ovanstående skriver.

Visst, testa uppdatera all mjukvara etc. Men jag skulle nog snarare köpa ny lur. S5an överlag håller dessvärre inte allt för länge.
Citera
2018-02-24, 15:23
  #4
Medlem
Men det är väl inga hårdvarufel, eller?

Måste väl gå att åtgärda? Är det inte fråga om inställningar eller ominstallation?

Har aldrig varit med om något liknande på en iPhone.
Citera
2018-02-24, 16:04
  #5
Medlem
supermassives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghostery
Men det är väl inga hårdvarufel, eller?

Måste väl gå att åtgärda? Är det inte fråga om inställningar eller ominstallation?

Har aldrig varit med om något liknande på en iPhone.

Testa återställa luren.
Citera
2018-02-24, 17:50
  #6
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supermassive
Som ovanstående skriver.

Visst, testa uppdatera all mjukvara etc. Men jag skulle nog snarare köpa ny lur. S5an överlag håller dessvärre inte allt för länge.

När jag uppdaterade min samsung blev den sämre. Kan inte längre se bilderna här i inläggen, oftare jag måste ladda och luren blev trött så jag kommer aldrig mer göra en uppdatering
Citera
2018-02-25, 13:56
  #7
Medlem
supermassives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
När jag uppdaterade min samsung blev den sämre. Kan inte längre se bilderna här i inläggen, oftare jag måste ladda och luren blev trött så jag kommer aldrig mer göra en uppdatering

Skicka in den på service.
Citera
2018-02-25, 21:26
  #8
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supermassive
Skicka in den på service.

Mje då har jag massa krångel med att lägga in mina grejer på den igen. Då får den vara som den är så länge. Varit inne med den tidigare på service
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback