Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-04-26, 01:28
  #13
Medlem
Köpt frön från Spanien 4 gånger de senaste 3 åren. Senast fick jag besök av polisen. Det är nog inte så hög risk att man får besök men väldigt onödigt att chansa.
Citera
2018-04-26, 14:23
  #14
Medlem
DirtyNorths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orbit333
Köpt frön från Spanien 4 gånger de senaste 3 åren. Senast fick jag besök av polisen. Det är nog inte så hög risk att man får besök men väldigt onödigt att chansa.
Ja det är de. Speciellt om du odlar på samma adress som du beställer till.
Tror dom flesta är beredd att betala överpris bara det skickas inom Sverige, om man inte har någon målvakt som man kan beställa till.

Fick du hem dina frön och 1-2 månader senare kom polisen eller tog dom fröna direkt och kom och knackade på?
Citera
2018-04-26, 18:21
  #15
Medlem
Walter_Sobchaks avatar
ja det kan man säga,nu när det finns hundar i tullen som letar efter frön.
Citera
2018-04-29, 18:47
  #16
Medlem
Noose..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Walter_Sobchak
ja det kan man säga,nu när det finns hundar i tullen som letar efter frön.

fröhundar? wow
Citera
2018-04-29, 22:50
  #17
Medlem
SkunkenIsBacks avatar
Jag beställde precis ifrån dannmark så jag hoppas det inte är någon fara!
Citera
2018-05-01, 01:02
  #18
Medlem
SkunkenIsBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkunkenIsBack
Jag beställde precis ifrån dannmark så jag hoppas det inte är någon fara!

Fick fågelfröna från Danmark idag
Citera
2018-05-02, 22:29
  #19
Medlem
DirtyNorths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkunkenIsBack
Fick fågelfröna från Danmark idag
Det beror nog mycket på från vilket land man beställer ifrån.
Är nog inte lika risky att beställa från Danmark som tex från Holland.
Citera
2018-05-03, 16:01
  #20
Medlem
OdCaBos avatar
Jag vet ju att det går till så här - men hur fasen kan det hålla tekniskt/juridiskt att de upprepar ett sådant här beteende gentemot någonting som inte är olagligt?

Hur gör de skillnad på frön man kan köpa i hälsobutiker överallt och sådana som leder till ordentliga plantor?

Dom har tittat intresserat på mina hampafrön jag lägger i yoghurten. Får se vad som händer..
Citera
2018-05-21, 05:43
  #21
Medlem
Någon som vet om man kan typ maila cstreet och be dem ta in frön som inte finns i deras sortiment? Så slipper man beställa från utlandet själv
Citera
2018-06-01, 16:21
  #22
Medlem
Finns numera lyxfågelfrön på Flugsvamp, många ovanliga strains och korsningar. Priserna ligger lägre än motsvarande på clearnet, och en del korsningar är riktigt häftiga!
Citera
2018-06-09, 23:24
  #23
Medlem
Finns det någon handel på västkusten som säljer fågelfrön kontant med upphämtning? Som några ställen gör i Stockholm?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback