Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-02-23, 22:41
  #1
Medlem
SnobbenLs avatar
Fattar inte hur så många människor vågar ta sitt liv. Det är så skrämmande. Skulle ni våga? Jag önskar att jag vågade men det stannar jämt i tankestadiet. Med repet runt halsen för en stund, i bästa fall ....
Citera
2018-02-23, 22:46
  #2
Avstängd
IPOOPALOTs avatar
Jag vågar men gör det inte ännu av hensyn till släkten. Planerar ta ett glas sovpiller, när dagen kommer.
Citera
2018-02-23, 22:50
  #3
Medlem
ShadowStepzs avatar
Mår man så dåligt så man inte ser någon annan utväg, då känner man nog snarare lättnad. Jag följde t.ex det berömda självmordet på FB 2010, och reagerade på att MJ verkade så glad. Fick senare förklarat i tråden att när man väl kommit till punkten då man verkligen bestämt sig, så gör tanken på att allt snart är över, en lättad och glad.
Men har man aldrig varit så långt nere i botten så kan det nog vara svårt att förstå..
Citera
2018-02-23, 22:58
  #4
Medlem
milanbajo2s avatar
Ja det är heroiskt men egentligen inte mer hjältemodigt än att gå och lägga sig och sova när man är väldigt trött.
Citera
2018-02-23, 23:11
  #5
Medlem
Noose..s avatar
Kommer blir svårt att få svar i tråden från de som vågade om hur de vågade
Citera
2018-02-23, 23:34
  #6
Medlem
välkommenti bups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnobbenL
Fattar inte hur så många människor vågar ta sitt liv. Det är så skrämmande. Skulle ni våga? Jag önskar att jag vågade men det stannar jämt i tankestadiet. Med repet runt halsen för en stund, i bästa fall ....


OM du inte "vågar" för att du har så mycket att förlora så har du det inte så jävla illa.


De som tar steget ser 0 i allt. Då är det inget problem, det är bara ett avslut på ett ständigt lidande som man inte ser någon utväg på.
Citera
2018-02-23, 23:40
  #7
Medlem
farfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av välkommenti bup
OM du inte "vågar" för att du har så mycket att förlora så har du det inte så jävla illa.


De som tar steget ser 0 i allt. Då är det inget problem, det är bara ett avslut på ett ständigt lidande som man inte ser någon utväg på.

Håller inte med, har inte vågat då heller.
Citera
2018-02-23, 23:57
  #8
Medlem
Jellohs avatar
Det där varierar ju beroende på metod, skjutvapen har "Point änd click-interface" i realtid medan en rostig kniv är betydligt mer utmanande.

Själv har jag inte lyckats våga än.
Citera
2018-02-24, 00:51
  #9
Medlem
Jag skrattar döden i ansiktet. Det är livet jag är rädd för.
Citera
2018-02-24, 03:15
  #10
Medlem
Callebiltes avatar
Om man väl har bestämt sig så kan man ju ta substanser som gör att man vågar eller omvänt om man tar vissa substanser kan man ju få för sig att det är en bra ide att ta en flygtur från 10e våningen även om man inte innan direkt funderat på självmord.

Själv hade jag en period i min ungdom när jag hade bestämt mig att jag inte ville leva men ville inte riktigt ta livet av mig av hänsyn till de runt mig. När det var som värst tänkte jag att ok jag får se vad som händer i morgon blir det värre kan jag ju ta livet av mig då.

Att dö i en olycka däremot skulle lösa alla problemen.. Jag hade försvunnit och de runt mig hade haft lättare att acceptera mitt frånfälle än om jag dödat mig själv.

Detta ledde till att jag blev helt totalt orädd och vetskapen att jag när som helst kunde avsluta allt gav en enorm frihetskänsla. Så levde jag i några år tills jag en dag insåg att jag faktiskt hade blivit rätt lycklig och fått saker att leva för. Idag mår jag väldigt bra och är glad att jag inte tog livet av mig som ung.
Citera
2018-02-24, 05:11
  #11
Medlem
milanbajo2s avatar
Är det farligare att dö av naturliga orsaker än att ta livet av sig?
Hur kan man våga leva om man är rädd för döden..
Citera
2018-02-24, 07:38
  #12
Medlem
SnobbenLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IPOOPALOT
Jag vågar men gör det inte ännu av hensyn till släkten. Planerar ta ett glas sovpiller, när dagen kommer.

Om du menar vanliga sömntabletter som skrivs ut i Sverige så är dödlig dos extremt hög för dom är modifierade. Ett glas med sömnpiller kommer göra att du sover väldigt länge för att sedan vakna med huvudvärk och ev leverskador.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback