Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-23, 20:56
  #1
Medlem
Mia-Rovys avatar
Hej!

Jag sitter här med lite kokain och alkohol framför Flashback och tänker att det såklart är ett jävla slöseri. Ärligt talat så är det inte ens särskilt roligt (Men kanske är för att det går ur? Let me get a refill efter inlägget. Vi får se)

Så jag tänkte först ställa frågan; Hur kan jag göra det bästa av situationen? Visst, att gå ut och träffa människor är ju ett alternativ. Men det är så typiskt och uppenbart. Och jag vill bara ta en lugn helg för en gångs skull (att jag redan halvt misslyckats är jag väl medveten om, behöver tyvärr inte informeras om det)

Har ni tips på hur man har som mest skoj med kokain, själv? Socialt umgänge kommer ju alltid att ligga på topp, men vad hade hamnat på andraplats?


-------

När jag började skriva denna tråden så kom jag även att tänka på andra droger man tagit vid olämpliga situationer:

LSD på nyår, cannabis på festival (vanligt, men så jävla fel drog på fel plats), en efterfest där du är den enda som har tagit MDMA/Amfetamin och är hyped/kär och alla andra vill bara sova...

Frågan reduceras då till:
När man har tagit en drog på fel plats, hur gör man det bästa av situationen? Finns det ens något universellt tankesätt? Eller har ni specifika tips för specifika droger?


Alla tips och svar välkomnas värmt! Jag skiter i hur "erfarna" ni är, vad ni provat eller dylikt. Alla perspektiv är värdefulla att få ta del av.
__________________
Senast redigerad av Mia-Rovy 2018-02-23 kl. 21:06.
Citera
2018-02-23, 21:22
  #2
Medlem
Mia-Rovys avatar
Meh, tråkigt att inte få svar. Jag tolkar det som att det inte finns något särskilt bra alternativ. Därmed dag jag väl iväg trots allt...
https://www.youtube.com/watch?v=zgcHbNV_DL4 (skoja)
__________________
Senast redigerad av Mia-Rovy 2018-02-23 kl. 21:42.
Citera
2018-02-23, 21:34
  #3
Medlem
Knarkarjävlars avatar
Tokrunka?
Citera
2018-02-23, 21:36
  #4
Medlem
Mia-Rovys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkarjävlar
Tokrunka?
Haha, faktiskt inte ett dåligt förslag. Är skoj, tar upp mycket fokus och kan passa väl in när man är påverkad. Lär inte funka hela kvällen dock Men precis sådana förslag som jag vill ha!
__________________
Senast redigerad av Mia-Rovy 2018-02-23 kl. 21:38.
Citera
2018-02-23, 22:05
  #5
Medlem
Softaren02-32s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mia-Rovy
Hej!

Jag sitter här med lite kokain och alkohol framför Flashback och tänker att det såklart är ett jävla slöseri. Ärligt talat så är det inte ens särskilt roligt (Men kanske är för att det går ur? Let me get a refill efter inlägget. Vi får se)

Så jag tänkte först ställa frågan; Hur kan jag göra det bästa av situationen? Visst, att gå ut och träffa människor är ju ett alternativ. Men det är så typiskt och uppenbart. Och jag vill bara ta en lugn helg för en gångs skull (att jag redan halvt misslyckats är jag väl medveten om, behöver tyvärr inte informeras om det)

Har ni tips på hur man har som mest skoj med kokain, själv? Socialt umgänge kommer ju alltid att ligga på topp, men vad hade hamnat på andraplats?


-------

När jag började skriva denna tråden så kom jag även att tänka på andra droger man tagit vid olämpliga situationer:

LSD på nyår, cannabis på festival (vanligt, men så jävla fel drog på fel plats), en efterfest där du är den enda som har tagit MDMA/Amfetamin och är hyped/kär och alla andra vill bara sova...

Frågan reduceras då till:
När man har tagit en drog på fel plats, hur gör man det bästa av situationen? Finns det ens något universellt tankesätt? Eller har ni specifika tips för specifika droger?


Alla tips och svar välkomnas värmt! Jag skiter i hur "erfarna" ni är, vad ni provat eller dylikt. Alla perspektiv är värdefulla att få ta del av.


Du skulle kunna ringa och snacka med folk! För då är man social utan att man behöver gå ut och träffa folk. Chatta funkar också för den delen, men jag uppskattar mer att snacka på tele När jag har tagit Amfetamin ensam så brukar jag alltid ringa runt en jävla massa för man blir oftast social på centralstimulantia droger
Citera
2018-02-23, 23:53
  #6
Medlem
blodigdiarres avatar
Ta fram gitarren och spela några låtar.
Citera
2018-02-24, 00:56
  #7
Medlem
Sitter själv med lite kola och alkohol, tar jag en till klunk av ölen så kmr jag spy 110%.
Vet inte om de effekt om ölen eller kokainet xDDDDDDDD
Citera
2018-02-24, 03:31
  #8
Medlem
Zot^s avatar
Låna en dator / fram med mobilen och gejma som fan. Alternativt terrorisera kontaktlistan i telefonen tills man hittar någon som orkar snacka i en timme eller två.

Rök en holk och slut ögonen och lyssna på favoritlistan på spotify (eller vad du nu har för musiktjänst/mp3).

Kolla på massa klipp på youtube / se på netflix tills man tröttnar och somnar.

Ge sig ut i skogen i mörkret och vandra någon mil och lyssna på musik. Alternativt bara ut om det inte finns någon mysig skogspromenad i området.

Surfa forum och skriva inlägg / chatta på IRC.

(dessa inlägg var avseende vad man gör ifall man tagit fel drog på fel plats, typ när alla somnat och man själv är ensam kvar påtänd, inte hur man har mest roligt själv med koks men allting blir väl roligare när man knarkat så det kan väl funka då också kanske)
__________________
Senast redigerad av Zot^ 2018-02-24 kl. 03:49. Anledning: added some options
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback