Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2020-04-30, 22:25
  #61
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bruksroger
15 eller 1 timme är inte vad jag pratar om heller. Verktygskostnad på 200sek på biltema och 20 000sek för en fräs är en skillnad.

Vart hittar du 2011 stommar med färdiga rails?

Lägg inte ord i munnen på mig. Jag har aldrig påstått att 80% dämpare skulle vara vapenbrott. Förberedelse till vapenbrott? En bättre liknelse är att jag säger att en pipa till en 1911 utan patronläge är fri medans du säger att den kan vara kamrad så länge hålet för link pinnen inte är borrat.

Skrev 15 min .. krävs inte fräs för att borra 3 hål
Dom säljer dom inte längre så just nu går dom nog inte hitta.. Men fanns atf letter på dom o allt..

Ditt argument är att instruktioner o kort modifieringstid räcker för att en 80% stomme skulle kunne bli ett problem .. med dem logik borde ju en dämpare där det krävs 4 minuters borrande och ingen instruktioner als ju vara samma sak .. Men det är det inte
Citera
2020-05-01, 07:04
  #62
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Easypeasypie
Skrev 15 min .. krävs inte fräs för att borra 3 hål
Dom säljer dom inte längre så just nu går dom nog inte hitta.. Men fanns atf letter på dom o allt..


Ditt argument är att instruktioner o kort modifieringstid räcker för att en 80% stomme skulle kunne bli ett problem .. med dem logik borde ju en dämpare där det krävs 4 minuters borrande och ingen instruktioner als ju vara samma sak .. Men det är det inte

Sa jag att det krävdes fräs för att borra hål? Nej. Jag sa att rätten kommer anse att det är skillnad på ett moment som kräver fräs och något man kan göra med en morakniv.

Föredrog folk att fräsa sina egna rails eller? Ge oss brevet eller företagsnamn då.

Det är inte alls mitt argument. Argumentet är att vem som helst utan verktyg kan färdigställa en p80. Det samma gäller inte för metallstommar. Se bara hur många amerikaner som totalförstör sina 80% ar lowers. Det är en otrolig skillnad på nivån mellan t,ex en 1911 stomme, även med jig, där man själv ska bestämma fräsdjup och ha en maskin som klarar av det och en p80 där man får en jig och verktyg som i det närmast gör det omöjligt även för en idiot att misslyckas med.

Du kanske skulle klicka på min länk? Argumentet är ju precis tvärt emot vad du påstår. Rätten lade vikt vid att det var monteringsfärdigt med instruktioner.

I ditt exempel finns det inga instruktioner (hur många vet hur många % ska hålet översimensioneras t,ex?), och även med jiggen så färdigställs ingen specifikt licenspliktig del. Så vad är det som får dig att tro att det är samma sak?
Citera
2020-05-01, 09:25
  #63
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bruksroger
Sa jag att det krävdes fräs för att borra hål? Nej. Jag sa att rätten kommer anse att det är skillnad på ett moment som kräver fräs och något man kan göra med en morakniv.

Föredrog folk att fräsa sina egna rails eller? Ge oss brevet eller företagsnamn då.

Det är inte alls mitt argument. Argumentet är att vem som helst utan verktyg kan färdigställa en p80. Det samma gäller inte för metallstommar. Se bara hur många amerikaner som totalförstör sina 80% ar lowers. Det är en otrolig skillnad på nivån mellan t,ex en 1911 stomme, även med jig, där man själv ska bestämma fräsdjup och ha en maskin som klarar av det och en p80 där man får en jig och verktyg som i det närmast gör det omöjligt även för en idiot att misslyckas med.

Du kanske skulle klicka på min länk? Argumentet är ju precis tvärt emot vad du påstår. Rätten lade vikt vid att det var monteringsfärdigt med instruktioner.

I ditt exempel finns det inga instruktioner (hur många vet hur många % ska hålet översimensioneras t,ex?), och även med jiggen så färdigställs ingen specifikt licenspliktig del. Så vad är det som får dig att tro att det är samma sak?

Redan där är du så långt ute o cyklar.. du bör joine lite grupper på fb då ser du ganska snabbt att väldigt många aldrig får ett ordentligt fungerande vapen ut av p80 stommerna..

Nä dom finns ganska enkelt inte längre

Hur många ggr har du stått i rätten med 80% saker , vara sig dämpare eller stommer ? För jag har varit där några ggr , så jag vet exakt hur domare resonerar ..
Men du verkar gissa
Citera
2020-05-01, 21:33
  #64
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Easypeasypie
Redan där är du så långt ute o cyklar.. du bör joine lite grupper på fb då ser du ganska snabbt att väldigt många aldrig får ett ordentligt fungerande vapen ut av p80 stommerna..

Nä dom finns ganska enkelt inte längre

Hur många ggr har du stått i rätten med 80% saker , vara sig dämpare eller stommer ? För jag har varit där några ggr , så jag vet exakt hur domare resonerar ..
Men du verkar gissa

Än en gång missar du helt och hållet poängen. Ja, man kan förstöra en p80, men det krävs att man är i det närmast efterbliven för att göra det jämfört med en 80%ar lower.

När John Doe av kostnadsskäl väljer att använda en bänkborrmaskin för 80 dollar från home depot och chuken flexar eller lossnar från det radiella trycket så är det ett ärligt misstag men när han slipar bort en cm av jiggen på en p80 med sin dremel, eller väljer att använda ett längre borr än det som följer med för att kunna borra bägge sidor samtidigt så är han totalt oförmögen att följa de mest simpla instruktionerna.

Brevet från atf finns alltså inte längre? Och inte heller några forumsinlägg. Väldigt övertygande.

Du klarar inte ens av att tolka vad jag skriver till dig. Jag tvivlar på att du förstår hur domare tänker.
Citera
2020-05-03, 02:40
  #65
Medlem
WaffenJannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Är de alltså kompletta och bara behöver "monteras färdigt" för att bli skjutklara - eller är det någon extra del som behövs?

Vete fan dock om man skulle våga skjuta en nia i de där, ändå... Eftersom det är ett fulbygge - så vad har man liksom för garantier att det inte blir en pipsprängning (eller liknande) och man blir tvungen söka upp handkirurgen efter provskjutningen?

Det är bra att vara försiktig när det gäller att bygga sina egna vapen. Kuren heter kunskap. Bygg upp ett bibliotek med litteratur i ämnet och studera ett par månader innan du ger dig på något projekt. Det finns enormt med litteratur att tillgå online. Säg till om du saknar info så ska jag försöka hjälpa till.
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback