Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-23, 20:15
  #1
Medlem
Dareioss avatar
Hej.

Jag har skickat SMS till en viss person och bett om förlåtelse för en grej som hände mellan oss två, men jag misstänker att vederbörande inte fått mina meddelanden. Jag vill inte ringa denne personen för att kolla om h*n har blockerat mitt nummer. Finns det något annat sätt att gå tillväga?

Om jag skickar ett SMS till ett nummer som har blockerat mig - syns det på min mobilfaktura?

Att ringa med skyddat nummer går alltid igenom har jag märkt, så det är uteslutet.
Citera
2018-02-23, 20:21
  #2
Medlem
LagomLats avatar
Ja!

Blockeringen ligger i mottagarens mobil, inte hos telebolagen.

LL
Citera
2018-02-23, 20:28
  #3
Medlem
LagomLats avatar
Ja!

Blockeringen ligger i mottagarens mobil, inte hos telebolagen.

LL
Citera
2018-02-23, 20:50
  #4
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dareios
Hej.

Jag har skickat SMS till en viss person och bett om förlåtelse för en grej som hände mellan oss två, men jag misstänker att vederbörande inte fått mina meddelanden. Jag vill inte ringa denne personen för att kolla om h*n har blockerat mitt nummer. Finns det något annat sätt att gå tillväga?

Om jag skickar ett SMS till ett nummer som har blockerat mig - syns det på min mobilfaktura?

Att ringa med skyddat nummer går alltid igenom har jag märkt, så det är uteslutet.

"Kostar och kostar", det var länge sedan folk i allmänhet betalade för SMS i realiteten, men visst "kostar det" på det viset att ett SMS "räknas av" på dina fria SMS, om du nu har fria SMS.
Kollade just nu mitt SMS-saldo, dvs. hur många fria SMS jag har kvar till halvårsskiftet 2018, dvs. 1 juli, och det är 60.000 styck. (Sextio tusen alltså!) Jag måste alltså SMS:a kriminellt mycket (typ "ofredande") för att göra mig av med alla. Så, det borde inte vara något problem, att "SMS kostar".
Citera
2018-02-23, 21:01
  #5
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dareios
Hej.

Jag har skickat SMS till en viss person och bett om förlåtelse för en grej som hände mellan oss två, men jag misstänker att vederbörande inte fått mina meddelanden. Jag vill inte ringa denne personen för att kolla om h*n har blockerat mitt nummer. Finns det något annat sätt att gå tillväga?

Om jag skickar ett SMS till ett nummer som har blockerat mig - syns det på min mobilfaktura?

Att ringa med skyddat nummer går alltid igenom har jag märkt, så det är uteslutet.

Japp, det kostar.
Citera
2018-02-23, 21:11
  #6
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kausti
Japp, det kostar.

Sant, men då måste man i så fall ha "marknadens sämsta avtal"... Har inte betalat för SMS på tio år minst..
Citera
2018-02-24, 12:44
  #7
Medlem
stelexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kausti
Japp, det kostar.
Självklart att det kostar pengar, eller du har 0:-/månaden för dina samtal/sms?
Citera
2018-02-24, 17:59
  #8
Medlem
Dareioss avatar
Någon som har något annat förslag för att ta reda på om h*n blockat mig eller inte? Vill inte ringa och vill heller inte fråga.
Citera
2018-02-24, 18:03
  #9
Medlem
Foruejsonlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dareios
Någon som har något annat förslag för att ta reda på om h*n blockat mig eller inte? Vill inte ringa och vill heller inte fråga.

Har du känslan av att vara blockad.....så är det nog så, tyvärr!
Citera
2018-02-25, 00:22
  #10
Medlem
stelexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dareios
Någon som har något annat förslag för att ta reda på om h*n blockat mig eller inte? Vill inte ringa och vill heller inte fråga.
Lägg ner eller smsá från annat nummer. Finns annars andra män/kvinnor, har själv varit i samma sits.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback