Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 8
  • 9
2018-03-16, 18:51
  #97
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nimbbus
Elon Musk som jag gillar har helt fel om sina tankar om hydrogen, han är bra på det han gör men ibland så han ute och cyklar.

Hydrogen är vätgas.

Kom med åsikter

Vätgas är inte effektivt nog.
Citera
2018-03-16, 22:07
  #98
Medlem
Noobermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nimbbus
Trist, men återigen vad tror du att du får när du köper en bil som ditt samvete säger, det är nya tider men gamla bilar ger nya tider om du inte ser framtiden, jag är övertygad att om du klagar på dina 47mil så kommer du få en förklaring på två saker, det första är att är du sann, och det andra är att du vet inte att det är en ny teknik, du får väl för faan inse att det kan bli problem.

Skriver du på något annat språk och låter google översätta? för du är ju obegriplig...

Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Till råga på det så kommer de att bli högt beskattade i framtiden när vi inte har kvar bensin och dieselbilar, politikerna måste ju ha in samma nivå på skatt...

Titta bara på eltågen som bara krånglar, folk får stå inlåsta i dessa kylskåp mitt ute i skogen i timmar. Varför har de ingen beredskap med diesellok... Det är väl för att några röstat in MP stollarna i regeringen.

Så 100% elfordon fungerar nog inte i kalla Norden, bara att inse hur mycket än miljöpartiet drömmer.

Fundering, har inte Tessla gjort nån Norge resa som test? har ett svagt minne att de provkört i kyla.

Spelar inte så stor roll vad politiker beslutar - vi är på väg in i en lågkonjuktur som kommer vända upp och ned på vår tillvaro.
När befolkningen blir arbetslös så lär det knappast vara miljöpartiet som får deras röster...

Citat:
Ursprungligen postat av 4yoonly
Ja Tesla har gjort lite "R&D", och man får betala för det. Dock tycker jag Tesla är lite "Apple"...
Men "sämre" prestanda i kallare väder visst... men obrukbar absolut inte. Släng på en 100-200w solpanel på taket så får du lite extra i kallare väder om så behövs...

Renault, har troligen mer pengar (och omsättning) än Tesla... Men Renault är Renault... ett franskt skit företag... Fransmän skall inte syssla med något tekniskt/elektroniskt... design, mat tveklöst... tekniskt... njet...

Lite att tänka på när du talar om din solpanel:
Dagarna är mycket korta under den kallaste delen av vintern.
Solen står mycket lågt över horisonten och ger knappt någon energi alls.
Dessutom lär du ha snö som täcker din panel...
__________________
Senast redigerad av Nooberman 2018-03-16 kl. 22:10.
Citera
2018-03-16, 22:40
  #99
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nimbbus
Vätgasen vinner tillslut för att den är ren och gratis, inte nu men snart.

Vet du vad vätgas är och hur farlig den är,, vätgas är 100 procent framtidens drivmedel.
Hur får man fram vätgas?
Det enda sätt jag vet är att spjälka H2O med el
Alltså, vätgas är lika med eldrift.
Citera
2018-03-17, 14:21
  #100
Medlem
PeterNosters avatar
Björn Nyland körde från Oslotrakten till Tromsö i nordnorge med en Nissan e-NV200. Det är en Van med bara 28 kWh i batteriet. Sträckan är 1600 kilometer och passerar områden med temperaturer neråt -20 C. Resan tog 3 dagar med många laddningar, 500 + 700 + 400 km. Tack vare tätheten mellan laddställena i Norge gick det bra. Bara ett allvarligt tillbud efter vägen då batteriet plötsligt tappade all laddning när 20% laddning återstod. Laddare ur funktion var också vanligt. Bilen skulle levereras till Tromsö. Resan kördes i livesändning.

https://www.youtube.com/watch?v=X0j4znooFLs
Citera
2018-03-17, 21:34
  #101
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av calamato
Så bara för att du är medlem på Teslaforumet så ljuger Prodelin automatiskt? Skapligt korkat resonemang? Teslaägare är lite som iPhoneägare och tror dom är unika på nåt sätt. Vem som helst med stadig inkomst kan köpa en Tesla och den är bara ett fordon i mängden så någe vidare unik är den inte. Ska jag vara ärlig så har du nog ingen utan är en riktig wannabe som vill ha en.
Har du själv sett nån Tesla vid vägkanten, har du sett många?
Här finns det relativt många, men jag har aldrig sett nån stå längs vägen. Ser sällan bilar längs vägen alls nuförtiden, men de jag ser är uteslutande fossilbränslebilar, jag har inte sett en enda elbil med varningsblinkers i vägkanten.
Citera
2018-03-17, 21:37
  #102
Medlem
calamatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalknase
Har du själv sett nån Tesla vid vägkanten, har du sett många?
Här finns det relativt många, men jag har aldrig sett nån stå längs vägen. Ser sällan bilar längs vägen alls nuförtiden, men de jag ser är uteslutande fossilbränslebilar, jag har inte sett en enda elbil med varningsblinkers i vägkanten.
Det jag opponerade mig emot är att så fort någon sett något så kommer det alltid in en fanatiker och påstår att man ljuger. Jag själv har aldrig sett någon Tesla ståendes vid vägkanten men det betyder ju inte att någon annan kan ha gjort det eller hur?
Citera
2018-03-17, 21:53
  #103
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av calamato
Det jag opponerade mig emot är att så fort någon sett något så kommer det alltid in en fanatiker och påstår att man ljuger. Jag själv har aldrig sett någon Tesla ståendes vid vägkanten men det betyder ju inte att någon annan kan ha gjort det eller hur?
Nej, det gör det förstås inte, men om nån som är uppenbart skeptisk till elbilar påstår att många står längs vägarna kan man ju tro att det är lite trollande i det hela om inte nån annan upplevt samma sak?

Jag tror varken det ena eller andra, men jag kör runt 3500 mil på våra vägar varje år, just här där jag kör de flesta av dem är det relativt elbilstätt och jag har inte sett en enda som står. Om det var vanligt borde jag sett nån, vore inte det rimligt?
Om jag hade hängt på ett märkesforum för ett elbilsmärke och inte hört något där om att nån haft problem med det så hade jag nog tycket att skepticismen vore berättigad. Jag har hängt på lite olika märkesforum och det jag upplevt är att det är där man först får veta om märkesspecifika problem.
Citera
2018-03-17, 22:00
  #104
Medlem
calamatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalknase
Nej, det gör det förstås inte, men om nån som är uppenbart skeptisk till elbilar påstår att många står längs vägarna kan man ju tro att det är lite trollande i det hela om inte nån annan upplevt samma sak?

Jag tror varken det ena eller andra, men jag kör runt 3500 mil på våra vägar varje år, just här där jag kör de flesta av dem är det relativt elbilstätt och jag har inte sett en enda som står. Om det var vanligt borde jag sett nån, vore inte det rimligt?
Om jag hade hängt på ett märkesforum för ett elbilsmärke och inte hört något där om att nån haft problem med det så hade jag nog tycket att skepticismen vore berättigad. Jag har hängt på lite olika märkesforum och det jag upplevt är att det är där man först får veta om märkesspecifika problem.
Absolut borde du sett någon om det finns mycket elbilar i din närhet. Jag kör lastbil så jag kör mellan 10-11000 mil per år och som du nämnde tidigare är det inte ofta man ser nån bil stå utmed vägen numera, och ser man någon så är det oftast med punktering. Jaja jag kanske dömde skribenten jag citerade felaktigt.
Citera
  • 8
  • 9

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback