Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2018-02-26, 13:33
  #37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morfar-52
Det du och flera andra beskriver är den postakuta abstinensen. Alltså den som kommer efter den rent fysiska abstinensen, som ju är jobbig nog.

Vid ett längre missbruk är hjärnans belöningssystem skadat och det kan ta lång tid att reparera. Det finns mycket att läsa om detta både här på fb och på nätet. Ge er tid och läs på vad beroende och missbruk kan ge för effekter. Kunskap är viktig om man tänker sig bli drogfri, för det är så många fallgropar på vägen.

Det är ju inte "bara" att sluta det svåra är att inte längre behöva droger i sitt liv.

Här är en av många sidor på nätet där den förlängda abstinensen beskrivs:
http://www.kunskapsguiden.se/missbru...r/default.aspx

Tack. Känner av den starkt nu, jag vet inte vart jag ska ta vägen. Vet inte om jag är deprimerad eller vad som händer, är väldigt förvirrad och nedstämd. Ska läsa på mer om det.
Citera
2018-03-02, 07:20
  #38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thubbe
Det kommer passera. Men ta då tiden att fundera på vad du själv vill få ut av livet. Vill du resa? Älskar du bilar? Är din stora passion i livet att sticka yllekukar? Vem du än är finns det någonting du kan brinna för. Och vad det än är finns det möjligheter att använda den passionen för att driva sig framåt. Kanske är det någonting man kan kombinera med jobbet, kanske är det någonting du måste plugga lite för att ordentligt nå upp till, kanske är det en hobby man kan ägna sig åt utanför jobbet och skolan.

Detta är essentiellt. Hitta DIN passion, DIN drivkraft, och använd den för att hitta en anledning att gå utanför dörren. Det måste naturligtvis inte vara en enda stor sak heller, det kan ju vara en mängd mindre. Man kan ju trots allt gilla både bilar och att sticka yllekukar

Hahaha yllekukar 😂 det är det som är problemet, är inte riktigt intresserad av någonting och har ingen hobby haha... Har tänkt på det många gånger och kan inte komma på någonting... Mitt välmående blir iaf bättre och bättre så jag är nöjd med det iaf! Tack för hjälpen ^^
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback