Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-02-23, 11:47
  #1
Medlem
Hej, har dem senaste 6 månaderna provat några olika droger. Inte riktigt missbrukat men provat en massor. Har bara mått sämre och sämre och nu har jag inte tagit något alls på en vecka. Känns lite bättre men nu tycker jag exakt ALLT är extremt tråkigt. Sitter bara hemma och glor på tv (vilket också är fett tråkigt) äter knappt något och tänker bara negativt om allt och hela livet. Saker vi måste göra tills vi för tex jobba osv, känns meningslöst och väldigt deprimerande tycker jag. Går detta över? Är det för jag tagit droger på senaste tiden så det sabbat min hjärnkemi och kan det isf fixas?
Citera
2018-02-23, 11:51
  #2
Medlem
Att du har tråkigt är det ju bara du som kan ändra på.
Citera
2018-02-23, 11:54
  #3
Medlem
ZyClaves avatar
Återgå till normala mat/sömn-vanor samt motionera eller träna lite grann så går det vanligtvis över om några dagar ytterligare.
Citera
2018-02-23, 11:59
  #4
Medlem
blodigdiarres avatar
Om hjärnan fått sig ett rejält dopaminpåslag mellan varven så tar det ett tag innan den kommer tillbaka till sitt rätta jag. Alltså nån vecka eller så. Ät sov och var utomhus.
Det är bra att lära sig ha roligt utan knark. Och att ha tråkigt utan knark.Förresten att göra allt utan knark också för den delen och knarka högst två dagar innan mat och sömn. Då kan man styra livet med lite knark som lök på laxen och slippa springa och noja över avtändning och skit och grejer. Ät och sov några dar alltså.
Citera
2018-02-23, 12:25
  #5
Moderator
Morfar-52s avatar
Flyttar

Drogakuten --> Drogrehabilitering
/Moderator
Citera
2018-02-23, 12:55
  #6
Medlem
Det låter ju inte så farligt ändå, du har ju bara tagit droger ett litet tag.
Gör nu inga dumheter för att bryta tristessen bara, se i stället till att gå ut och umgås med folk.
Ensamhet är den absolut värsta fienden när man mår dåligt, åk hem till en kompis så kommer du må bättre direkt.
Försök att gå ut och gå också, en riktigt lång promenad kommer att göra underverk. Både för aptiten och måendet.
Citera
2018-02-23, 13:03
  #7
Medlem
Rufoss avatar
Vad är det för droger du tagit då? Ge fan i knapra massa piller och pulverformer med olika siffror och bokstavskombinationer. Lägg ner skiten så ska du få se att tiden läker dina sår.

Om du verkligen måste ta något så ska du hålla dig till naturens apotek. Cannabis, svamp och LSD. Den sistnämnda är förvisso en s.k bokstavskombination, men en harmlös sådan. Det kan dessutom få dig på bättre tankar, även när du inte är hög.
__________________
Senast redigerad av Rufos 2018-02-23 kl. 13:09.
Citera
2018-02-23, 13:12
  #8
Medlem
TuckerandDales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rufos
Vad är det för droger du tagit då? Ge fan i knapra massa piller och pulverformer med olika siffror och bokstavskombinationer. Lägg ner skiten så ska du få se att tiden läker dina sår.

Om du verkligen måste ta något så ska du hålla dig till naturens apotek. Cannabis, svamp och LSD. Den sistnämnda är förvisso en s.k bokstavskombination, men en harmlös sådan. Det kan dessutom få dig på bättre tankar, även när du inte är hög.

Läger till DMT till din lista👍.
Citera
2018-02-23, 14:57
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rufos
Vad är det för droger du tagit då? Ge fan i knapra massa piller och pulverformer med olika siffror och bokstavskombinationer. Lägg ner skiten så ska du få se att tiden läker dina sår.

Om du verkligen måste ta något så ska du hålla dig till naturens apotek. Cannabis, svamp och LSD. Den sistnämnda är förvisso en s.k bokstavskombination, men en harmlös sådan. Det kan dessutom få dig på bättre tankar, även när du inte är hög.

Började med mdma I somras, tog rätt ofta men det fick mig inte att må dåligt. Det är mer tram som fått mig att må dåligt tror jag. Lyrika har jag också tagit men inte mått dåligt av samt LSD. Så tror roten av detta är tram eller kanske att jag provat för mycket på kort tid.

Mår inte riktig dåligt på det sättet just nu (som depressionen jag haft för ett litet tag sedan) utan jag har jävligt tråkigt och allt jag kan komma på att göra tycker jag är extremt tråkigt så i slutändan sitter jag bara och glor på tv hela dagarna. Är negativ och fattar inte meningen med livet och det stör mig extremt mycket att vi är tvungna till att göra vissa saker. Har ingen psykisk sjukdom men min mamma och mormor tog livet av sig så är lite fundersam till om jag borde ta hallucinogena eller inte (känner inte att jag har någon psykisk sjukdom har bara varit lite deprimerad ibland) men det känns som det bara är det som möjligtvis kan hjälpa mig? Eller ayahuasca, har någon erfarenhet av sånt här och vad tycker ni?
Citera
2018-02-23, 19:30
  #10
Medlem
Alltså, jag tror du ska passa dig att tro att någon magisk drog ska lösa dina problem.
Som du säger så har du bara tråkigt och tycker att ingenting är roligt, du är nedstämd helt enkelt.
Ta det bara lugnt och acceptera att livet är ganska skit just nu, jämfört med folk med depression eller verklig drogabstinens så mår du förhållandevis bra.
Som jag skrev skrev tidigare så tycker jag bara att du ska rycka upp dig och gå ut, sitta hemma är det sämsta du kan göra. Om du är ute så blir det i alla fall skönt att komma hem igen och du mår lite bättre bara av det.
Citera
2018-02-23, 20:50
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av didi2
Alltså, jag tror du ska passa dig att tro att någon magisk drog ska lösa dina problem.
Som du säger så har du bara tråkigt och tycker att ingenting är roligt, du är nedstämd helt enkelt.
Ta det bara lugnt och acceptera att livet är ganska skit just nu, jämfört med folk med depression eller verklig drogabstinens så mår du förhållandevis bra.
Som jag skrev skrev tidigare så tycker jag bara att du ska rycka upp dig och gå ut, sitta hemma är det sämsta du kan göra. Om du är ute så blir det i alla fall skönt att komma hem igen och du mår lite bättre bara av det.

Shit ja det är bara till att rycka upp sig vilken bra idé ska göra det nu direkt! Haha asså så lätt är det inte. De är minst lika mycket "magi" att kunna "bara rycka upp sig" som att en drog löser mina problem i så fall wtf?
Citera
2018-02-23, 20:57
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klorionall
Shit ja det är bara till att rycka upp sig vilken bra idé ska göra det nu direkt! Haha asså så lätt är det inte. De är minst lika mycket "magi" att kunna "bara rycka upp sig" som att en drog löser mina problem i så fall wtf?
Lika bra att du tittar på tv då, På spåret visas nu.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback