Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-23, 11:44
  #1
Medlem
mmflashbacks avatar
Vad har man för möjligheter om man vill forcera ett konto att låsa sig. Jag har en URL för inloggning samt User-id (mailadress) och vill göra flera felaktiga inloggningar automatiskt typ var femte sekund under en timme.
Citera
2018-02-23, 13:48
  #2
Medlem
x12s avatar
Det normala är att kontot stängs i 15-60 minuter om man gör tre misslyckade inloggningar i följd, men det där kan administratören ha gjort egna inställningar för. Vissa tillåter 4-5 inloggningsförsök, knappt någon tillåter fler än så. Vissa har tagit bort tidsbegränsningen och kontot förblir stängt tills användaren kontaktar support. Det finns alla möjliga varianter på det. Tänk på att det där går som försök till dataintrång. Är det en elev som saboterar för skolpersonal, eller en anställd som gör så på en arbetsplats, är det förutom lagbrottet också grund för disciplinära åtgärder eller t.o.m avskiljande från utbildningen/tjänsten.
Citera
2018-03-13, 15:02
  #3
Medlem
mmflashbacks avatar
Behöver inte diskutera det moraliska i det hela om nu någon vill missbruka detta men om man vill automatisera ett inloggningsförsök och då inte från sin egna dator/nätverk vad kan man göra? Kikat på olika VPN-tjänster men min kunskap räcker inte längre så tips mottages gärna.
Citera
2018-03-13, 22:55
  #4
Medlem
Ett domänkonto, på vilket webbhotell? Binero?
Citera
2018-03-14, 08:20
  #5
Medlem
mmflashbacks avatar
Inte en webdomän.. Som beskrivet har jag en URL och en inloggning till en tjänst/sida/företagsinloggning som jag vill forcera med flera inloggningar på något sätt.

Gärna automatiserat, schemalagt eller vad man nu kan hitta på.
Citera
2018-03-14, 08:41
  #6
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mmflashback
Inte en webdomän.. Som beskrivet har jag en URL och en inloggning till en tjänst/sida/företagsinloggning som jag vill forcera med flera inloggningar på något sätt.

Gärna automatiserat, schemalagt eller vad man nu kan hitta på.
Det du är ute efter kallas "Brute force" på engelska sök på det på Google så får du en massa sidor att läsa. En annan metod är "Dictionary attack" du använder då en ordlista för att gissa lösenordet.

Om man inte hacker utan "glad amatör" så är det enklaste sättet att skriva ett enkelt php skript som försöker logga in på sidan räkna dock med att sidan kan vara skyddad mot upprepade inloggningsförsök och att det kan ta tid att "knäcka" ett lösenord, allt från en minut till några 1000000 år.
Citera
2018-03-19, 16:51
  #7
Medlem
mmflashbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Det du är ute efter kallas "Brute force" på engelska sök på det på Google så får du en massa sidor att läsa. En annan metod är "Dictionary attack" du använder då en ordlista för att gissa lösenordet.

Om man inte hacker utan "glad amatör" så är det enklaste sättet att skriva ett enkelt php skript som försöker logga in på sidan räkna dock med att sidan kan vara skyddad mot upprepade inloggningsförsök och att det kan ta tid att "knäcka" ett lösenord, allt från en minut till några 1000000 år.

Låter ju som det är något åt det hållet ja. Ja jag är inte ute efter att logga in utan bara låsa kontot som sagt. Gärna inte från min egna dator eller nätverk heller men antar man kan använda nån slags VPN-tjänst för detta?
Citera
2018-03-19, 16:53
  #8
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mmflashback
Låter ju som det är något åt det hållet ja. Ja jag är inte ute efter att logga in utan bara låsa kontot som sagt. Gärna inte från min egna dator eller nätverk heller men antar man kan använda nån slags VPN-tjänst för detta?
Gör du ett antal felaktiga inloggningar lär kontot låsas dock lär den som äger kontot kunna låsa upp det igen.
Citera
2018-03-24, 06:00
  #9
Medlem
mmflashbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Gör du ett antal felaktiga inloggningar lär kontot låsas dock lär den som äger kontot kunna låsa upp det igen.

Jo precis det låser dessutom upp kontot automatiskt efter 60 minuter men därav vill jag hitta nåt sätt att automatisera fler inloggningsförsök så kontot låser sig igen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback