Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-02-23, 10:25
  #1
Medlem
Hej!
Jag är rädd att jag ska fått med mig en del av en Xanax tablett med fentanyl i ( sån som polisen varnar om) trampade på en tablett utomhus som såg ut som en sån och hittade sedan en liten vit bit hemma i lägenheten som jag misstänker var från den tabletten, biten var som två riskorn ungefär, jag tog den i handen ovh då gick den sönder och jag spolade ner den i toaletten. Nån dag senare när jag gick ut från badrummet blev jag helt plötsligt pigg på 1 sekund och sedan började hjärtat bulta som fan i bröstet och jag blev blek och fick lite svårt att andas, hjärtklappningen höll på ca 50 minuter intensivt men var sedan oregelbundet i två timmar.
Har läst att det endast krävs en supereliten mängd av fentanyl för att man ska få överdos eller dö och är nu jätte nojig att det kanske var en liten smula som ett saltkorn som inte spolades ner och att det nu kanske finns mer i lägenheten som nån kan få i sig och dö. Låter det som att jag fått i mig det här? Vad ska jag göra, kan ju knappast sanera hela lägenheten, ett litet saltkorn är ju väldigt svårt att hitta..
2018-02-23, 10:30
  #2
Medlem
Brukar folk stoppa i sig grejor hos dig som dom hittar på golvet?
2018-02-23, 10:38
  #3
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hej321123
Hej!
Jag är rädd att jag ska fått med mig en del av en Xanax tablett med fentanyl i ( sån som polisen varnar om) trampade på en tablett utomhus som såg ut som en sån och hittade sedan en liten vit bit hemma i lägenheten som jag misstänker var från den tabletten, biten var som två riskorn ungefär, jag tog den i handen ovh då gick den sönder och jag spolade ner den i toaletten. Nån dag senare när jag gick ut från badrummet blev jag helt plötsligt pigg på 1 sekund och sedan började hjärtat bulta som fan i bröstet och jag blev blek och fick lite svårt att andas, hjärtklappningen höll på ca 50 minuter intensivt men var sedan oregelbundet i två timmar.
Har läst att det endast krävs en supereliten mängd av fentanyl för att man ska få överdos eller dö och är nu jätte nojig att det kanske var en liten smula som ett saltkorn som inte spolades ner och att det nu kanske finns mer i lägenheten som nån kan få i sig och dö. Låter det som att jag fått i mig det här? Vad ska jag göra, kan ju knappast sanera hela lägenheten, ett litet saltkorn är ju väldigt svårt att hitta..
Sluta upp med att dricka från toaletten så borde det vara safe.
2018-02-23, 10:53
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Brukar folk stoppa i sig grejor hos dig som dom hittar på golvet?

Nej såklart inte, men om det endast krävs 1 saltkorn för att vara farligt så kan man ju få i sig det ändå? Posten kommer på hallgolvet och sen läggs i köket och där stoppar man grejer i munnen.
2018-02-23, 11:10
  #5
Medlem
kumlafucker84s avatar
Hade du dött av det så hade du dött samma dag som du fick i dig det där.
2018-02-23, 12:08
  #6
Medlem
Allt är lugnt
2018-02-23, 12:10
  #7
Medlem
HentaiMannens avatar
Låter inte som fentanylpåverkan dock ju! Låter snarare som någon halvdan stimulant

Och det där med 1 saltkorn är något man kan ta med en nypa salt.
2018-02-23, 12:33
  #8
Medlem
Fentanyl kickar inte in av någras små korn från en tablett, speciellt inte dagen efter .
Det var inget fentanyl i tabletten. Vad som orsaka det du upplevde har jag ingen aning om . Men det är ingen drog iaf. I övrigt är det med saltkorn skit snack. Det är inte 1 korn som krävs för att dö. Det är en DOS som snarare är lika stort som ett salt korn. Inte OD. Hade det funnits fentanyl i tabletten så är det heller ingen garanti på att just den biten från tabletten du fick med dig innehöll det. Låter snarare som du fått någon form av panikattack. Därav snabbare hjärtslag tex.
__________________
Senast redigerad av Dobelol 2018-02-23 kl. 12:36.
2018-02-23, 12:55
  #9
Medlem
Tack för svar!
Är väldigt nojig av mig bara..
Jag tänker att om det var fentanyl i tabletten och om ett saltkorn är dödligt så borde alltså hela tabletten kunna orsaka typ 30 dödsfall om alla får smulor i sig.. det låter väl väldigt osannolikt? Är så rädd att det ska ligga fler smulor i lägenheten..
2018-02-23, 13:10
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dobelol
Fentanyl kickar inte in av någras små korn från en tablett, speciellt inte dagen efter .
Det var inget fentanyl i tabletten. Vad som orsaka det du upplevde har jag ingen aning om . Men det är ingen drog iaf. I övrigt är det med saltkorn skit snack. Det är inte 1 korn som krävs för att dö. Det är en DOS som snarare är lika stort som ett salt korn. Inte OD. Hade det funnits fentanyl i tabletten så är det heller ingen garanti på att just den biten från tabletten du fick med dig innehöll det. Låter snarare som du fått någon form av panikattack. Därav snabbare hjärtslag tex.

ack för svar!
Är väldigt nojig av mig bara..
Jag tänker att om det var fentanyl i tabletten och om ett saltkorn är dödligt så borde alltså hela tabletten kunna orsaka typ 30 dödsfall om alla får smulor i sig.. det låter väl väldigt osannolikt? Är så rädd att det ska ligga fler smulor i lägenheten..
2018-02-23, 13:49
  #11
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hej321123
Tack för svar!
Är väldigt nojig av mig bara..
Jag tänker att om det var fentanyl i tabletten och om ett saltkorn är dödligt så borde alltså hela tabletten kunna orsaka typ 30 dödsfall om alla får smulor i sig.. det låter väl väldigt osannolikt? Är så rädd att det ska ligga fler smulor i lägenheten..

En tablett innehåller nog inte flera doser fentanyl. Då hade vi läst om dödsfall varje dag och de hade varnat allmänheten om det.

Jag vet inte hur mycket en tablett innehåller men folk som dör har säkert tagit flera stycken. Någon som är kunnig kan säkert ge dig ett mer lugnande/bättre svar.

Det du upplevde var förmodligen en panikattack.
__________________
Senast redigerad av okok1 2018-02-23 kl. 13:57.
2018-02-23, 14:12
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hej321123
ack för svar!
Är väldigt nojig av mig bara..
Jag tänker att om det var fentanyl i tabletten och om ett saltkorn är dödligt så borde alltså hela tabletten kunna orsaka typ 30 dödsfall om alla får smulor i sig.. det låter väl väldigt osannolikt? Är så rädd att det ska ligga fler smulor i lägenheten..
Oroa dig inte. Även om det nu förekommer sånt här i vissa kretsar är det nog minimal risk att just du hittat en alprazolam med fentanyl i. Dom langare jag har kontakt med skulle aldrig någonsin sälja produkter som ska vara benzo, men ist innehåller fentanyl.
Att få tag i dessa piller är nog lika ovanligt som att få tag i MDMA tabletter med PMA i sig. Visst mina dealers kan inte stå för majoriten av sverige. Men det är ganska högre uppsatta personer som enbart hanterar större mängder så som tusentals piller. 10-20Kilo hash. Hekton kokain. 1000tals tabletter extacy tex. Så inga små gatuluffare. I mina trakter förekommer inget av det här iaf. Så det är nog väldigt ovanligt. Det förekommer garanterat, men i väldigt liten skala. Det är nog Media som varnar extra mycket bara för att få folk att dissa deras langare. En seriös langare skulle aldrig sälja något smuts som fentanyl. Kunderna kommer gå och dö, och sen finns inga pengar o tjäna
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback