Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-23, 08:17
  #1
Medlem
Efter senaste uppdateringen så tar mitt batteri slut på bara några timmar. Laddar innan ja lägger mig och nu runt 07-08 på morgonen är de mindre än hälften kvar.
Igår kunde jag lyssna på musik gå 2 timmar innan batterie dog. Sjukt störande att behöva gå runt med laddare.
Är de bara jag som har detta problem?
Haft den max 1 år.
Bör man höra av sig till TRE eller själva Samsung om dom kanske kan hjälpa på nått sätt ?
Citera
2018-02-23, 10:01
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Miissfine
Efter senaste uppdateringen så tar mitt batteri slut på bara några timmar.
Haft den max 1 år.
Bör man höra av sig till TRE eller själva Samsung om dom kanske kan hjälpa på nått sätt ?

Stäng av mobilen på natten, och kolla om batteriet är Ok när du sen startar den.

Är det Ok är det sannolikt nån App du har som drar ström som satan pga att den t ex ligger och gräver Bitcoins, åt andra än dig ...

Det finns nåt ställe i inställningarna där du kan se vilka appar som drar mest ström, gå in där och stäng av alternativt avinstallera de apparna.

Sen har du ju minst två års Garanti, och då är det inköpsstället du ska lämna mobilen till.

Men först ska du då göra en Total Reset av mobilen, och återställa allt till grundinställningarna, och då kolla om du fortfarande har samma batteriproblem.
Har du inte det var det ju sannolikt nån app du installerat som drar ur batteriet.

Innan du gör en total reset så ser du till att du gjort en Backup, både till ditt Googlekonto och till det SD-kort du har i mobilen.
Citera
2018-02-23, 10:11
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lbl
Stäng av mobilen på natten, och kolla om batteriet är Ok när du sen startar den.

Är det Ok är det sannolikt nån App du har som drar ström som satan pga att den t ex ligger och gräver Bitcoins, åt andra än dig ...

Det finns nåt ställe i inställningarna där du kan se vilka appar som drar mest ström, gå in där och stäng av alternativt avinstallera de apparna.

Sen har du ju minst två års Garanti, och då är det inköpsstället du ska lämna mobilen till.

Men först ska du då göra en Total Reset av mobilen, och återställa allt till grundinställningarna, och då kolla om du fortfarande har samma batteriproblem.
Har du inte det var det ju sannolikt nån app du installerat som drar ur batteriet.

Innan du gör en total reset så ser du till att du gjort en Backup, både till ditt Googlekonto och till det SD-kort du har i mobilen.

Jätte tack för svaret ! De där med appar som drar ström är ju bara idiotiskt
De konstiga är att jag har samma appar som ja alltid haft.
Men pang bom blev så här på en dag.
Får nog prova göra återställning som du säger.
Borde ja uppdatera alla uppdateringar som kommer med en återställning ?
Citera
2018-02-23, 10:16
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Miissfine
Får nog prova göra återställning som du säger.
Borde ja uppdatera alla uppdateringar som kommer med en återställning ?

När du går en Total Återställning = Reset så kommer allt att uppdatera sig självt till senaste versionerna.
Citera
2018-02-23, 16:15
  #5
Medlem
Bluekeepers avatar
Har upplevt att batteritiden minskat efter sista update.

Dock är ju telefonen 2 år i april och med laddning varje natt så är väl batteriet snart slut med tanke på antal laddtillfällen.

Kan TS ha samma problem kanske?
Citera
2018-02-23, 16:32
  #6
Medlem
swebarbs avatar
Efter även 1 års användning har batteriet slitits, men upplever du att det är såpass dåligt så kan du testa om samsung kan byta ut det mot ett nytt? dom har ju lite service center runt om i landet som fixar detta och efter trycktestar telefonen eftersom den har IP klassning och den vill man gärna bibehålla efter.
Citera
2018-02-23, 17:33
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Efter även 1 års användning har batteriet slitits, men upplever du att det är såpass dåligt så kan du testa om samsung kan byta ut det mot ett nytt? dom har ju lite service center runt om i landet som fixar detta och efter trycktestar telefonen eftersom den har IP klassning och den vill man gärna bibehålla efter.

Konstiga är att de blev så på en dag. Helt plötsligt. Inte blitt sämre o sämre på nått sätt utan från att ha vart kanon till botten på en dag.
Kasst oxå att man inte kan nya batteri själv på dessa :/
Citera
2018-02-24, 09:33
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Miissfine
Efter senaste uppdateringen så tar mitt batteri slut på bara några timmar.
Haft den max 1 år.
Bör man höra av sig till TRE eller själva Samsung om dom kanske kan hjälpa på nått sätt ?
Citat:
Ursprungligen postat av lbl
Stäng av mobilen på natten, och kolla om batteriet är Ok när du sen startar den.

Är det Ok är det sannolikt nån App du har som drar ström som satan pga att den t ex ligger och gräver Bitcoins, åt andra än dig ...

Det finns nåt ställe i inställningarna där du kan se vilka appar som drar mest ström, gå in där och stäng av alternativt avinstallera de apparna.

Nu hittade jag dessutom en sprillans ny App från Google själva som kollar vilka Appar som drar mest:

Kod:
https://pcforalla.idg.se/2.1054/1.693630/ny-google-app-ska-hjalpa-dig-att-spara-mobildata

Citat:
Så sparar du pengar med Googles nya app Datally
För den som surfar mobilt är det viktigt att hålla koll på dataförbrukningen. Googles nya app Datally kan hjälpa dig att spara. Datally ger snålsurfaren bättre överblick kring surfvanor och avslöjar vilka appar som förbrukar mest data.
Citera
2018-04-15, 13:32
  #9
Medlem
återställ telefonen o uppdatera inte telefonen automatiskt, playstore/ inställningar/inga uppdateringar o inställningar/ om mobilen/ uppdaterigar / bocka ur aut uppdat/ sen uppdaterar du bara dom appar du använder(om du vill) o akta er för G+ o batteridränage.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback