Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2018-03-11, 09:23
  #61
Medlem
Ska man göra teorier som att föraren gasade på för att han trodde si och så?
I så fall trodde han kanske att där var en mångfilig bro över Gullmarsfjorden? Bara att ladda över. Det som är och förblir en våt dröm för bilpendlande lusekillare;-)
Citat:
Ursprungligen postat av kamikazeklanten
Jag har vid upprepade tillfällen sett folk tokgasa av upphetsning över att det blir flerfiligt vid färjelägena. De tycks tro att det är början av en motorväg. Nu verkar föraren i det här fallet dock vara något sånär lokal, och knappast motorvägstroende. Eller?
Citera
2018-03-30, 14:31
  #62
Medlem
Äh, silldrängarna vill bara ta sig fort med hjälp av bro till Torp för att shoppa...
Citera
2018-04-01, 13:03
  #63
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Föraren/pappan led av svår diabetes.

Tommy, 27, kastade sig i vattnet, bärgade både sonen och pappan till land, och lyckades även - via samtal med SOS Alarm(!) - få stopp på färjan som var på väg in, och som hade riskerat att dränka dem.

Citat:
Tommy Manfredsson, 27, stiger ur bilen vid Skår färjeläger för att sträcka på benen.

Men när han blickar ut över det svarta vattnet upptäcker han något stort – som sjunker mot botten.

– En pojke ropar att hans pappa är kvar i bilen. Och plötsligt förstår jag vad jag ser, säger Tommy Manfredsson.
...
För insatsen vill nu de anhöriga till pappa och sonen nominera Tommy Manfredsson till Svenska Hjältar.
– Vi är honom evigt tacksamma, säger Erna Berntsson, syster till pappan.
– Han är en riktig hjälte, det finns få som är som honom, säger pappans bror Roger Zackrisson.

https://www.aftonbladet.se/svenskahj...de-pojkens-liv
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback