Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-22, 23:01
  #1
Medlem
Vänsterpartiet är ett skit parti som genom syras av radikal feminism och identitetspolitik där "vita" bär skulden för allt ont.

Dock efter att ha läst ganska mycket angående kommunistiska partiet måste jag säga att dom har betydligt mer vett än V. Dom förkastar identitetspolitiken helt och förhåller sig till klass analysen. Märkligt att ett av dom få partier som är mer "vänster" än vänsterpartiet även är det partiet som har mer folkvett.
Citera
2018-02-22, 23:44
  #2
Medlem
Hela tanken med ett "politiskt parti" är ju blåst. Folk tror att man kan förändra den tillvaro vi lever i och det systemet vi programmeras in i med representativ demokrati? Nej, vi lever i marknads diktatur med korporatist oligarki.

Kommunistiska partiet vågar i allafall stå upp för sin ideologi, vilket tyvärr inte vänstern gör.
__________________
Senast redigerad av Micro1234 2018-02-22 kl. 23:47.
Citera
2018-02-23, 14:19
  #3
Medlem
Sqrbankens avatar
Nu ogillar jag kommunism och Västerpartiet å det grövsta men anser att TS har en poäng. Om man politiskt befinner sig långt ut på vänsterskalan så bör man absolut välja kommunisterna före Vänsterpartiet. Kommunisterna har, av det lilla jag lagt getögat till förvisso, inte snöat in sig i feminazismen, miljöfacismen, rashat (mot vita), manshat och islamismvurmande lika hårt.

Man tycks köra på och prioritera gammal hederlig klasskamp ano sekelskift 1800/1900. Muppigt enligt mig bör påpekas igen men känns mer sansat än det mer urballade Vänsterpartiet.

Skulle vilja skriva vidare om varför Kommunism inte på något sätt är en vidare bra idé men det hör inte i denna trådens topic till.
Citera
2018-02-23, 16:12
  #4
Medlem
carle2s avatar
Detta är inget nytt att vänstern övergett klasskampen för identitetspolitiken, där de också närmar sig mitten.
Hade gärna sett ett parti som ligger långt till vänster och även mer konservativt på gal/tan skalan än dagens vänster.
Dagens vänster är ett skämt som säljer ut andra länders arbetsklass för att låtsas att deras kamp om identitetspolitiken är viktig.
Citera
2018-02-25, 23:43
  #5
Moderator
Allaballawallas avatar
Håll er till topic eller låt bli att posta.
Höger- mot vänsterargument och vice versa i samma oändliga cirklar som vanligt får ni ta i (FB) ** Den STORA tråden för argumentation mellan högern och vänstern! **.

/Moderator
Citera
2018-02-26, 09:39
  #6
Medlem
Men Vänsterpartiet har inte längre någonting med "vänster" att göra (moderata ubåtstittare och putlerdebattörer får förlåta). Vänsterpartiet är ett småborgerligt mittenparti med huvudinrikting på HBTQ, kränkthet, ökad invandring och undfallenhet för mohammedanismens krafter.
KFML(r) har bytt namn men ännu kvarstår en del av de ideal som Vänsterpartiet nu helt förkastat.
Sist jag såg en demonstration anordnad av KFML(r) bestod dock halva demonstrationen av skränande palestinier och latinamerikaner.
Min slutsats är att "Kommunistiska Partiet" inte kommer att tillföra det minsta till fosterlandsförsvaret och skyddandet av den svenska nationen då de samtidigt flummigt vurmar för "internationell solidaritet" och liknande trotskistiska saker.
Frank Baude övergav sitt parti för ett par år sedan pga. begynnande identitetspolitik.
Mer folkvett finns naturligtvis bland Kommunistiska Partiets medlemmar. VPK gick full in för bögarna redan i början på 80-talet och där har det stannat.
Citera
2018-04-14, 21:06
  #7
Medlem
Ygg3s avatar
Håller med dig TS, Vänsterpartiet Liberalerna kan man inte rösta på. Är dock osäker på Kommunisterna, kamrat Baud har lämnat etc. Deras nya logg är ful som fan också, men skulle hellre rösta på dem än V i vilket fall som.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback