Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-02-22, 21:48
  #1
Avstängd
Arkhamists avatar
Kort trådstart.

VARFÖR!!! har alla under 30 idag vad vi på min tid brukade kalla "vatten-i-källaren-byxor", alltså jeans som slutar 5-7 centimeter upp på smalbenet? Och gärna då ihop med ankelsockar och mjuka träningsskor? Förstår ni inte att det ser korkat ut och särskilt då mitt i vintern? Man framstår som en riktig jubelidiot om man står i fyra minus och snömodd med sina lila Nikes och nakna vintervita vrister och huttrar med byxor som slutar en halv decimeter över skons kant.

Idioter...
Citera
2018-02-22, 21:53
  #2
Medlem
ShallowInfidels avatar
De prioriterar nog stil över värme, retarderat kan det tyckas vara, men aja, vem är jag att döma de nya generationerna.
Citera
2018-02-22, 21:56
  #3
Medlem
hippilis avatar
Är det fina ben så får dom gärna vara ännu kortare!
Citera
2018-02-22, 22:04
  #4
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShallowInfidel
De prioriterar nog stil över värme, retarderat kan det tyckas vara, men aja, vem är jag att döma de nya generationerna.

Men vem tycker att det är snyggt? Det ser ju ut som om man tagit på sig lillebrorsans brallor typ...
Citera
2018-02-22, 22:13
  #5
Medlem
Enzymes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kausti
Men vem tycker att det är snyggt? Det ser ju ut som om man tagit på sig lillebrorsans brallor typ...

Ja det kan man undra. När jag var tonåring hade jag skräck för att ha för korta brallor! Hellre för långa än för korta tänkte man alltid. Få saker signalerade så tydligt tönt och nörd som för korta jeans. Å andra sidan verkar det vara trend att medvetet se ut som en mupp nu för tiden exempelvis skitfula plugghäst glasögonbågar på ganska fina tjejer.
Citera
2018-02-22, 22:53
  #6
Medlem
Dimpens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShallowInfidel
De prioriterar nog stil över värme, retarderat kan det tyckas vara, men aja, vem är jag att döma de nya generationerna.
Ja man var ju själv lika korkad i tonåren.
Hur många av er "mogna" flashbackare hade inte tidsrelaterade kläder?
Själv hade jag nylonjeans, knuttejacka och cowboyboots med klackjärn.
Cool? Ja då kanske.... Nu - nä, bara dröm och glöm....
Citera
2018-02-23, 00:08
  #7
Medlem
Swe1227s avatar
Alla försäljare i klädbutiker försöker dyvl på mig kort och tighta jeans, men det ska dom fan inte lyckas med. Alla jag känner har normala jeans, men ibland ser man lite trendiga killar på stan med korta och tighta.
Citera
2018-02-23, 02:02
  #8
Avstängd
Arkhamists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dimpen
Ja man var ju själv lika korkad i tonåren.
Hur många av er "mogna" flashbackare hade inte tidsrelaterade kläder?
Själv hade jag nylonjeans, knuttejacka och cowboyboots med klackjärn.
Cool? Ja då kanske.... Nu - nä, bara dröm och glöm....
Jag har alltid varit välklädd. Kanske inte slips i småskolan men väl hel och ren och med bra kläder i rätt storlek. Så har det alltid varit. Jag har aldrig varit synthare, hårdrockare, grungare eller något annat dumt. Subkulturer är för identitetslösa fåntrattar.
__________________
Senast redigerad av Arkhamist 2018-02-23 kl. 02:04.
Citera
2018-02-23, 02:18
  #9
Medlem
Samma anledning som att så många har skägg även fast de ser bättre ut utan. De flesta väljer trender framför vad som faktiskt ser bäst ut.
Citera
2018-02-23, 02:35
  #10
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VivreSaVie
Samma anledning som att så många har skägg även fast de ser bättre ut utan. De flesta väljer trender framför vad som faktiskt ser bäst ut.

Men så finns det dom som har skägg nu på vintern för det värmer gött. Ehum host
Citera
2018-02-23, 02:46
  #11
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkhamist
Kort trådstart.

VARFÖR!!! har alla under 30 idag vad vi på min tid brukade kalla "vatten-i-källaren-byxor", alltså jeans som slutar 5-7 centimeter upp på smalbenet? Och gärna då ihop med ankelsockar och mjuka träningsskor? Förstår ni inte att det ser korkat ut och särskilt då mitt i vintern? Man framstår som en riktig jubelidiot om man står i fyra minus och snömodd med sina lila Nikes och nakna vintervita vrister och huttrar med byxor som slutar en halv decimeter över skons kant.

Idioter...

Varför bär de det? Eftersom du är både mongo, cp och dessutom helt utan stil har du aldrig tänkt på att modet förändras. Varför gick fullt fungerande folk i utsvängda brallor 1975?
Man bär det som man anser vara snyggt eller så är man nöjd att bära byxa som täcker stjärt. Tex potatissäck. Går du runt i potatissäck?
Citera
2018-02-23, 08:05
  #12
Medlem
Korta eller pinrollade byxor är väl en streetwear trend för att visa sina skor?

Jag kan dock tycka det är snyggt med kortare byxor där man visar lite ben, men jag är ganska ung.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback