Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-26, 15:40
  #169
Avstängd
En isbrytare framför hade inte gjort någon nytta, men en isbrytare bredvid kunde man ha evakuerat passagerarna till. Alla fartyg borde börja färdas i par. Jag förstår inte hur man kan lägga så mycket jobb på redundans i säkerheten, utan att komma på den idén. Men nu gjorde jag det.

Citat:
Ursprungligen postat av Titanicpassagerare
Om alla ombord istället för att få panik skulle hämtat jättemånga spikar och hammare och alla möjliga redskap som fanns ombord skulle de då inte kunnat skapa fler livbåtar? Eller i varje fall saker som flöt? Jag menar det måste ha funnits gott om trä ombord?

Jag hade byggt en gångbro till isberget. Med räcken.
Citera
2018-03-26, 15:54
  #170
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titanicsurvivor
En isbrytare skulle inte ha gjort någon skillnad.

De skulle fyllt livbåtarna till max, kanske till och med någon man extra per båt. Bästa alternativet i situationen hade varit att frontalkrocka med berget, men vem vågar ta det beslutet med WSLs juvel? Visst i efterhand hade det såklart varit mindre pinsamt.

Att TS på fullaste allvar tror att man:

1. hade fått tag på virke till att ställa sig att snickra något som ens skulle kunna kallas något annat än bråte

2. i paniken kan styra upp något som ens kan kallas organiserat

3. på direkten får tag på tillräckligt många verktyg för ett industriellt löpande bandet livbåtsbygge

visar att han är helt efterbliven.

Snacka inte om att de hade två timmar och fyrtio minuter på sig. Det vet man efter, inte då. Dessutom var det inte många som ens hade koll på att skutan höll på att sjunka.

Precis. Det räcker med att kolla hur folk kör bil vid större parkeringsplatser och köpcentrum för att förstå hur korkad allmänheten är.

Folk fattar halv träsko och då helt plötsligt få några extra hjärnceller är föga troligt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback