Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-22, 18:52
  #1
Medlem
snoamers avatar
Jag har använt gratis streams i flera år då jag inte haft råd att lägga pengar på kanaler då jag endast sett på sport förutom Netflix i stort sett.

Nu har jag tröttnat på sites som inte alltid fungerar, tusen ads och reklamer man måste trycka bort varje gång man trycker fram en match. Hackiga bilder och kass upplösning. Allt detta om man har tur att ens hitta det man vill se annars får man googla fanatiskt genom en djungel av dryga clickbaits sidor för att få fram den match man vill se. Fördelen är ju att det ändå är gratis, samt att man kan hitta allt om man är skicklig.

Nej nu har jag dock tröttnat och vill ha lite bättre bildkvalitet när jag ser på fotboll när man har lite bättre ställt. Vart ska man vända sig? Jag vill se fotboll. Champions League, premier League, la liga, serie a och allt sånt.

Har kollat runt men utan resultat. Bara hittar Viaplay appen där man är tvungen att betala 400 spänn för sport och då får man saker jag inte ens bryr mig om, som fighting och golf. Dessutom betalar man ju också för serier och barn serier som jag inte kommer kolla på och inte heller då vill betala för. På deras hemsida skriver Viaplay:

“Varför kan jag inte välja att bara köpa sporten?
Viaplay är mer än bara sport, vi vill vara en samlingsplats för underhållning där vi erbjuder*både den bästa sporten och de bästa serierna, barninnehållet och filmerna. Idag erbjuder vi*inget paket med endast sporten, däremot har vi lagt till ett paket som heter Viaplay Sport*som kostar 399 kr i månaden där du får Sport, Serier och Barnserier. Bakgrunden är att våra*sportkunder även tittar mycket på just serier och barnserier och vi har därför valt att*inkludera det innehållet i Viaplay Sport.”


På ren svenska är ju detta skitsnack. Viaplay är bara sport för mig, då det är det ända jag bryr mig om. Jag tvivlar på att de flesta sport kunder även kollar barnserier. Detta bara för att tvinga på kunder onödigt skit då de annars inte får tjänsten såld och vill dra mer pengar av folk.

Finns det något annat alternativ för att se enbart fotboll? Eller i värsta fall enbart sport? Jag känner även att jag inte orkar kasta ut 400 spänn i månaden för att se lite fotboll då och då.

Har du tips så skriv gärna saker du vet funkar eller är bra, alltså det ni själva har provat och inte spekulationer på det som finns. Morsan har gått över till Apple TV hemma hos sig och ser alla kanaler via Telia play+ för 150 kr i månaden. Synd att de inte har mer fotboll. Dessutom verkar det bara vara fiske av någon anledning på tv4sport. Zzz

Saknar den tiden de sände la liga och serie a och allt annat gött på tv4sport. Då klarade man sig iaf
Citera
2018-02-22, 18:58
  #2
Medlem
CrazyWorlds avatar
(FB) IPTV med alla världens kanaler

Alt dela viaplay med någon.
Citera
2018-02-22, 19:04
  #3
Medlem
snoamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrazyWorld
(FB) IPTV med alla världens kanaler

Alt dela viaplay med någon.

Jag orkar inte ge mig in i något olagligt, eller något som kan kommas att stängas ned närsomhelst och jag blir blåst på pengar. Läser du deras villkor är det inget att lita på. Jag behöver dessutom inte 10 000 kanaler bara kunna se de främsta fotbollsmatcherna.

Dela viaplay med någon, kan man se på samma sak samtidigt då? Jag delade telia play plus med morsan ett tag, men när hon kollade på en kanal kunde jag då inte se den samtidigt. Vet du hur många man kan dela viaplay med?
Citera
2018-02-22, 19:14
  #4
Medlem
Spelbolagen visar ibland typ Unibet
Kollar just nu på Eurosport player 79kr per månad. Vidar Uefa Europa league
Citera
2018-02-22, 19:15
  #5
Medlem
Spelbolagen visar ibland typ Unibet
Kollar just nu på Eurosport player 79kr per månad. Visar Uefa Europa league just nu, och hela OS från Syd korea
Citera
2018-02-22, 19:30
  #6
Medlem
CrazyWorlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snoamer

Dela viaplay med någon, kan man se på samma sak samtidigt då?

Vet du hur många man kan dela viaplay med?

Ja.
Nej.
Citera
2018-02-22, 19:53
  #7
Medlem
snoamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrazyWorld
Ja.
Nej.

Kollade nyss med kundtjänst, man kan ha 4 enheter och ha två strömmar på samtidigt

Blir väl att leta någon som man kan dela detta med då om inte annat
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback