Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Svara
2018-02-22, 18:39
  #1
Medlem
Kön:Man
Ålder:19
Längd:188cm
Vikt:76kg
Tidigare droger: LSD, ALD-52, gräs/hasch, lyrica, oxy, mdma, alkohol, ketamin, svamp, kokain, lustgas, nikotin, koffein
Dos: tobaksspliffar med hasch (ca 0.4g vardera) + 1 paket lustgas

Inledning
Denna rapport handlar om mig och min närmsta barndomsvän ”Fredrik”. Efter någon månad utan att ha träffats pga att vi bott på olika ställen i det avlånga landet lagom är det äntligen dags för en efterlängtad reunion. Jag har 3 paket lustgas med mig och vi handlar direkt in en 3a hasch vars kvalite är något över standard. Snart är det dags för avfärd...

En goder liten
Fredrik parkerar bilen vid en båthamn där det såhär års (februari) sällan dyker upp folk. Jag slår på en jazz/hip hop lista i bilhögtalarna och meckar upp en respektabel spliff. Vi går ut ur bilen men lämnar dörren aningen på glänt så att musiken ska vara närvarande medans vi röker. Kylan dämpas utav en härlig stämning mellan två tajta killar som är riktigt taggade att få träffas igen. Spliffen är tänd. Den som inte har spliffen tricksar med en kendama. Ju mer THC:t smyger sig på desto mer utav ett ”flow-state of mind” hamnar vi i. Som två 10 åringar står vi där och kommer på nya kombos med kendaman och blir överhypade när vi lyckad sätta något coolt. Kylan är nu ett minne blott.

Skål!
Efter ett tag beger vi oss från platsen, musiken dunkar i bilen och vi taggar upp inför lustgasen. Väl framme vid nästa spot tar jag fram sifonen. Jag förklarar utförligt för Fredrik hur man intar lustgas på effektivast sätt, strax efter sitter vi med varsin ballong fyllda med 1 patron var. Vi lutar bak våra säten, andas in, andas ut. Sedan skålar vi ballongerna och fyller lungorna med dess innehåll. Ruset smyger sig på och växer starkare och starkare. Personligen finner jag en ballong inte vara så mycket att hänga i julgranen gällande rus, men eftersom Fredrik är en ovan lustgasare var det en lagom dos att börja med. När det vanliga lustgasruset släppt och man återfår förmågan att kommunicera vänder jag mig mot Fredrik som ler och förklarar hur underbart det kändes. Jag frågar honom ”Vill du ta en dubbel?” med ett stort leende. Fredrik svarar ”JA nu kör vi!”

The Matrix
Väl utvald musik spelas i högtalarna (som jag såhär i efterhand ej kan minnas exakt vilken låt det var) och vi sitter med varsin ballong som är fyllda med två patroner.
Här pratar jag direkt till läsaren. Jag vill poängtera att lustgas blir 100ggr mer psykadeliskt när man är påverkad av cannabis. Jag upplever aldrig liknande fenomen, som det ni snart ska få ta del av, när jag är nykter innan intag av lustgas.
I alla fall... Det skålas och lustgasen åker ner i lungorna. Jag slappnar av och förbereder mig inför vad som komma skall.

Vibrationerna tar vid. Kroppen domnar. Musiken smälter ihop med mig, min omgivning och mina känslor. Varje ord i låten är som en regndroppe som slår i marken och vid kontakt fylls jag av ändlös eurofi. Musiken ekar ut i oändligheten och jag följer med sida vid sida. Jag börjar att sluta existera. ”Jag” är nu en del av ”allt”, fast ändå lika mycket en del av ”inget”. Verkligheten som jag känner till verkar så främmande fast ändå välkomnande. Samtidigt som jag kan förstå av denna verklighet kan jag inte göra det. Allt är motsägelsefullt men ändå så uppenbart.

Vi börjar landa. Steg för steg återfår jag mitt vardagliga medvetande med en mellowed touch av cannbis. Fredrik är mållös. Orden sprutar ur hans mun, men utan gott resultat. Han försöker beskriva vad han upplevde. Efter en stund är det ända han kan komma framm till att han befann sig i ”The Matrix”. Jag bara ler. Hur mycket Fredrik än kämpar med att använda ord för att förklara upplevelsen är det omöjligt, det är även enligt min egen mening omöjligt att greppa upplevelsen när man landar. Endast i det tillståndet kan jag förstå upplevelsen och Fredrik håller med mig till 100% om detta påstående.

Vi fortsätter att dela med oss av vad vi upplevde. Orden gör dock våra upplevelser inte rätta, men på något plan förstår vi ändå vad vi menar.

Min och Fredriks historia (Inte nödvändigt att läsa detta stycke men ger läsaren en djupare förståelse om denna rapport)
Här vill jag ännu en gång skriva direkt till läsaren. Jag och Fredrik är uppväxta med varandra sedan förskolan till gymnasie. Vi delar så extremt mycket erfarenheter i livet och ser varandra utvecklas hela tiden. Pga av detta har vi en kemi utöver det vanliga, nästan övernaturlig. För att ge exempel så var det en period där jag eller Fredrik sa vadsomhelst och det visade sig att den andre tänkte just på detta eller tänkte säga det själv. Nu tror ni förståss att detta är bullshit. Men nej. Och det mest intressanta var att det var inte vardagliga saker heller, utan tankar/funderingar/förslag som vanligtvist inte var relavanta. Varje gång detta hände blev vi lika förvånade. Vi har även stärkt denna kemi samt vårat vänskapsband genom att trippa tillsammans. Speciellt så har MDMA fört oss samman och fått båda att släppa på de murar våra egon byggt upp runt oss.

Tillbaka till Matrix
Trots att orden inte räcker till förstår vi att varandra. Jag frågar försiktigt om han är redo att återvända till Matrix. Min slutsats är att han förmodligen älskar upplevelsen och vill tillbaka dit så fort som möjligt, utifrån hans svar förstår jag att hypotesen stämmer fullt ut.

Vi tar en paus från rymdäventyret för att röka en spliff. Väl ute diskuterar vi upplevelserna och tricksar återigen med kendaman. Stämningen är på topp. Sedan sätter vi oss i bilen och gör oss redo än en gång för avfärd, fast bilen är självfallet avstängd...

När två paket är slut märker vi att klockan dragit iväg. Den är nu halv 12 och Fredrik ska upp och jobba nästa dag. Vi vilar en stund sedan så försäkrar jag mig om att Fredrik är nykter nog att köra hem. En riktigt fantastisk kväll har precis nått sitt slut.

Tack till er som kämpade er igenom denna läsning och tog del av denna upplevesle i läsandets form. Jag hoppas att rapporten har varit underhållande. Ta hand om er!
__________________
Senast redigerad av Evil Ed 2018-02-23 kl. 13:47. Anledning: Redigerade fetningar då TS bad om detta
Citera
2018-04-19, 01:25
  #2
Medlem
AcidGherkins avatar
Ni rökte alltså en spliff och hade det lite trevligt. Intressant. 0/5
Citera
2018-04-19, 01:31
  #3
Medlem
TuckerandDales avatar
Fnys 0-0 dravel
Citera
2018-04-22, 23:27
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AcidGherkin
Ni rökte alltså en spliff och hade det lite trevligt. Intressant. 0/5

Japp det var mycket trevligt
Citera
2018-05-04, 07:35
  #5
Medlem
Callebiltes avatar
Prova att kidnappa en get och måla den i neon rosa och neon grönt och limma fast ett horn i pannan på den. Sedan knyter ni fast ett knippe morötter om halsen och tar med var sitt laddat hagelgevär. Stuva in allt inklusive get i en lägenhet och dra i er manliga mängder LSD och kanske en shot testosteron. Lyssna på lite skön Rage against the machines undertiden ni rusar ner er.

DEN posten hade jag viljat läsa.
Citera
2018-05-14, 07:13
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Callebilte
Prova att kidnappa en get och måla den i neon rosa och neon grönt och limma fast ett horn i pannan på den. Sedan knyter ni fast ett knippe morötter om halsen och tar med var sitt laddat hagelgevär. Stuva in allt inklusive get i en lägenhet och dra i er manliga mängder LSD och kanske en shot testosteron. Lyssna på lite skön Rage against the machines undertiden ni rusar ner er.

DEN posten hade jag viljat läsa.

Ja vissa attraheras av sadism och vissa uppskattar de enkla sakerna i livet. Många verkar tycka denna rapport var ointressant vilket jag förstår men ärligt talat blev era liv så mycket värre efter att ha läst denna rapport?? Tänkte dela med mig av en trevlig upplevelse men men, detta är en av anledningarna varför jag nu övergått till reddit och lämnar FB bakom mig.
Citera
2018-05-15, 09:19
  #7
Medlem
Callebiltes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lil-Baba
Ja vissa attraheras av sadism och vissa uppskattar de enkla sakerna i livet. Många verkar tycka denna rapport var ointressant vilket jag förstår men ärligt talat blev era liv så mycket värre efter att ha läst denna rapport?? Tänkte dela med mig av en trevlig upplevelse men men, detta är en av anledningarna varför jag nu övergått till reddit och lämnar FB bakom mig.
Äh,
jag tycker det var kul att ni hade en trevlig stund men det var ingen jättespännande läsning.
Men du känner inte mig så varför bry dig vad jag tycker, huvudsaken var ju att ni hade kul.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback