Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-22, 17:49
  #1
Medlem
D_V_Ss avatar
Suttit i olika omgångar idag och läst igenom hans citat. Letade efter ett specifikt citat, som jag tänkte använda för att starta en tråd..

I alla fall.. tyckte många av citaten var tankeväckande och "bra citat", så blev sugen på att läsa någon/några av hans böcker. Han verkade ha varit en inspirerande och intelligent människa, baserat på citaten.

Verkade inte finnas en tråd om honom, så startar denna.

Har inte koll på vad han har skrivt och ej heller vilka böcker som är läsvärda. Så vad tycker ni textälskare: vad kan ni rekommendera?

PS: Nu ska jag ta en Corona i sängen och njuta av insikten att det är fredag imorgon.
Citera
2018-03-08, 21:38
  #2
Medlem
Slottsherres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D_V_S
Suttit i olika omgångar idag och läst igenom hans citat. Letade efter ett specifikt citat, som jag tänkte använda för att starta en tråd..

I alla fall.. tyckte många av citaten var tankeväckande och "bra citat", så blev sugen på att läsa någon/några av hans böcker. Han verkade ha varit en inspirerande och intelligent människa, baserat på citaten.

Verkade inte finnas en tråd om honom, så startar denna.

Har inte koll på vad han har skrivt och ej heller vilka böcker som är läsvärda. Så vad tycker ni textälskare: vad kan ni rekommendera?

PS: Nu ska jag ta en Corona i sängen och njuta av insikten att det är fredag imorgon.

Har aldrig läst någon bok av det gamla kvickhuvudet, men jag gillar den här historien. (Tyvärr lär den vara apokryfisk):

SHAW (to woman seated next to him at an elegant dinner party): Would you sleep with me for ten million dollars?

WOMAN (giggles and responds, wanting to seem free spirited): Oh, mr Shaw, of course I would.

SHAW; How about doing it for fifteen dollars?

WOMAN (indignant): Why, what do you think I am?

SHAW: That’s already been established. Now we’re just haggling about the price.
Citera
2018-03-08, 22:21
  #3
Medlem
D_V_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slottsherre
Har aldrig läst någon bok av det gamla kvickhuvudet, men jag gillar den här historien. (Tyvärr lär den vara apokryfisk):

SHAW (to woman seated next to him at an elegant dinner party): Would you sleep with me for ten million dollars?

WOMAN (giggles and responds, wanting to seem free spirited): Oh, mr Shaw, of course I would.

SHAW; How about doing it for fifteen dollars?

WOMAN (indignant): Why, what do you think I am?

SHAW: That’s already been established. Now we’re just haggling about the price.

Ok. Jag läser på Pygmalion. Rolig läsning.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback