Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-22, 13:39
  #1
Medlem
bilar101s avatar
Hur fasen kan det gå till?
Skämtet fungerar och är inget ologiskt, tvärtom, det kräver kunskap om saker som en endast kan veta vid medvetande. Hur kan man "komma på" något nytt under en dröm?
Citera
2018-02-22, 13:42
  #2
Medlem
Hjärnan arbetar även när du sover. Finns flera exempel på vetenskapsmän som löst problem i sömnen.
Citera
2018-02-22, 13:47
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bilar101
Hur fasen kan det gå till?
Skämtet fungerar och är inget ologiskt, tvärtom, det kräver kunskap om saker som en endast kan veta vid medvetande. Hur kan man "komma på" något nytt under en dröm?
Så låt höra då?!
Citera
2018-02-22, 14:07
  #4
Medlem
blodigdiarres avatar
Samma sak hände mig en gång. Jag drömde att jag var i England på nån cool liten pub ute på landet och drack öl med Mike Oldfield. Jag berättade en vits för honom:"Vilken sjukhusavdelning är bäst på att betala sina fakturor i tid?

Röntgenavdelningen. Deras betalningsmoral är strålande bra". Inte världens bästa, men ändå logisk och inget jag hade hört tidigare. Ditt skämt då? Vad kom du på?
Citera
2018-02-22, 14:09
  #5
Medlem
Oldberrys avatar
Har varit med om liknande. Är inte supermusikaliskt lagt men har ”hört” musik i sömnen som varit fruktansvärt bra och som inte redan funnits i verkligheten... hur fan ?!? Det måste ju vara min hjärna som har kommit på dessa låtar??
Citera
2018-02-22, 15:05
  #6
Medlem
schoolgirlreports avatar
Jag brukar kunna läsa sidor efter sidor i drömmar i böcker som inte finns. Även dikter och ibland drömmer jag att jag läser såna där egyptiska bokstäver och förstår allt. Ja brukar också tänka wtf var det där när jag vaknar x)
Citera
2018-02-22, 15:09
  #7
Medlem
jipeesss avatar
på nätterna drömmer jag om jobbet,
på dagarna slår det in...
Citera
2018-02-22, 18:52
  #8
Medlem
blodigdiarres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalianka
Hjärnan arbetar även när du sover. Finns flera exempel på vetenskapsmän som löst problem i sömnen.


I och för sig. Men när man kommer på nåt i sömnen är det oftast inte använbart. Inte direkt i alla fall. Melodislingor som man försöker komma ihåg visar sig låta skit när man hör dem när man vaknat. Skämt brukar sakna allt: Typ, vad är det för skillnad mellan en bil? Reservhjulet sitter fast." Men att hitta nåt användbart direkt är nåt annat.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback