Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-21, 23:54
  #1
Medlem
eztrexs avatar
Vet att vissa kommit undan straff för narkotikaberusning när att de påstått att de blivit drogade. Gällande cannabis är det svårare att komma undan på detta sätt.

Jag undrar om det går att hävda att man trodde att man köpt någon laglig form av spice av en vän/langare och därmed blivit drogad. Eftersom du omedvetet har intagit narkotikan. Tror ni detta hade fungerat?
Citera
2018-02-21, 23:55
  #2
Medlem
Kalkon77s avatar
Förmodligen inte, dom skiter nog i det och straffar dig ändå tyvärr.
Citera
2018-02-22, 00:02
  #3
Medlem
SvarifaxxALaUes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eztrex
Vet att vissa kommit undan straff för narkotikaberusning när att de påstått att de blivit drogade. Gällande cannabis är det svårare att komma undan på detta sätt.

Jag undrar om det går att hävda att man trodde att man köpt någon laglig form av spice av en vän/langare och därmed blivit drogad. Eftersom du omedvetet har intagit narkotikan. Tror ni detta hade fungerat?


Jag skulle säga ja då det finns ett flertal fall där folk som påstått att de fått i sig Cannabis av misstag blivit friade. Som i denna artikeln tex:
http://www.kristianstadsbladet.se/br...a-i-sig-hasch/

/Mvh
Citera
2018-02-22, 00:22
  #4
Medlem
Å vad är skillnaden spice blir du nog tokigare av däremot vinner staten på skitfall som detta
bevisbördan är omvänd som skattebrott. trovärdigheten spelar in jättemycke.På knark.
Citera
2018-02-22, 01:22
  #5
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eztrex
Vet att vissa kommit undan straff för narkotikaberusning när att de påstått att de blivit drogade. Gällande cannabis är det svårare att komma undan på detta sätt.

Jag undrar om det går att hävda att man trodde att man köpt någon laglig form av spice av en vän/langare och därmed blivit drogad. Eftersom du omedvetet har intagit narkotikan. Tror ni detta hade fungerat?


Nyckeln till att komma undan vid konsumtionsbrott och därmed klara körkortet är att aldrig ens spekulera om hur drogen kommit i ens kropp.
Så länge man nekar till att ha brukat något med vilje och vidhåller att man inte vet hur drogen hamnat i ens kropp, så har åklagaren att gå på för att få till en fällande dom för själva brukandet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback