Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-21, 23:39
  #1
Medlem
Hej,

Eftersom min skivsamling nu börjat växa till sig så önskar jag investera i en ordentlig vinylspelare. Just nu sitter jag bara på ärvda prylar och märkte kvickt att ljud var något för den insatte att investera i. Jag har lagt siktet på en Project Debut Carbon som spelare, men efter en titt omkring på eventuella högtalare samt förstärkare blir jag orolig att min budget på 10000 inte riktigt kommer räcka någonvart för ett komplett system och känner mig bara vilsen.

Så, vad skulle ni rekomendera för att göra Project DC'n rättvisa? Eller bör jag omprioritera mitt skivspelarval och istället lägga pengarna på högtalare? 2 rejäla högtalare och en stereoförstärkare med inbyggt RIAA steg var grundtanken. Men efter att ha sett mig omkring tycks separat RIAA steg vara att föredra.

Hoppas jag lyckats göra mig förstådd, diverse råd och tankar uppskattas!

Skivspelare: http://www.project-audio.com/main.ph...tables&lang=en
Citera
2018-02-23, 14:03
  #2
Medlem
I din sits skulle jag köpt en Onkyo 9030 och sedan lagt krutet på ett par bra stativhögtalare, t.ex. ett par Monitor Audio Silver 50. Bör hamna kring 10k, och Onkyon har ett hyfsat inbyggd RIAA-steg om jag inte minns fel. Högtalare är dock något som är rätt så personligt vad man gillar och inte, så jag skulle rekommendera att du provlyssnar så många märken i din prisklass som möjligt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback