Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-21, 23:09
  #1
Medlem
Hej!

Jag går Elektro med Automations teknik på lth och planerar att läsa vidare i lund efter att jag har tagit kandidatsexamen. Har läst lite om fördjupningarna som finns på lund, det var två stycken som intressera mig "Bild och Grafik" och Programvara. Mina fråga är då hur är arbetslivet? finns det jobb för den ena eller den andra? Har rätt så oklara frågor som ni kan se eftersom jag själv inte vet vad jah vill. Vill nog bara höra era erfarenheter.
Citera
2018-02-21, 23:24
  #2
Medlem
farfars avatar
Tog examen för 18 år sen, mitt råd är att alltid låta ens intresse styra i såna val. Det blir bäst så.
Citera
2018-02-22, 01:26
  #3
Medlem
sommarlovs avatar
Jag har utbildning inom elektronik och media.
Har levt hela livet på mina färdigheter inom elektronik.
Inte en spänn har jag tjänat på att kunna Photoshop!

Detta beror på överetablering, man måste känna rätt personer för att kunna leva på media...
Citera
2018-02-22, 16:00
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farfar
Tog examen för 18 år sen, mitt råd är att alltid låta ens intresse styra i såna val. Det blir bäst så.

Blir nog det. Tack!
Citera
2018-02-22, 16:01
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Jag har utbildning inom elektronik och media.
Har levt hela livet på mina färdigheter inom elektronik.
Inte en spänn har jag tjänat på att kunna Photoshop!

Detta beror på överetablering, man måste känna rätt personer för att kunna leva på media...

Läste att grafik och bild används mycket inom spel och mobiler. Speciellt idag, fast väljer nog det som intresserar mig mest.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback