Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-02-21, 20:27
  #1
Medlem
Nu är det så att jag har nåt på g med en kille. Vi hejar på varandra och pratar lite smått varje vecka då han jobbar på cafét i skolan där jag går. Han har visat intresse och jag har visat det tillbaka vilket jag tror han har plockat upp. Nu till dilemmat, jag har aldrig legat med någon. Av den simpla anledningen att jag inte hittat någon jag gillat tillräckligt att jag skulle kunna tänkta mig att hoppa i säng med honom, killar har visat intresse men jag har aldrig haft några känslor för dem.

Nu är jag en tjej som är självsäker, har vänner osv så framstår inte som en outsider därför är jag rätt säker på att killen i fråga tror jag har haft sex, vi är båda två 23 år ska jag tillägga. Nu är jag lite kluven, vill verkligen inleda nåt med honom typ kyssas och gå på dejt men jag vet inte när det är rätt tid att ta upp att jag är oskuld. När hade ni killar uppskattat att få veta det? i sängen direkt innan man har sex eller efter första dejten/kyssen? jag skäms inte för det men jag vill heller inte att han ska känna sig tvungen att ha sex med mig när vi ligger där i sängen och jag berättar det. Jag är även osäker på vad han vill/söker, om det är en ons eller potentiell relation. Jag vet bara att jag gillar honom och att han verkar vara väldigt attraherad av mig, när vi går och pratar så har jag märkt att han ofta låtsas komma efter mig för att spana in min kropp :P

Är osäker på hur jag ska göra, kan jag vara lite mer rak på sak och fråga vad det är han söker, ons eller nåt lite mer seriöst? eller är det för på när man inte ens legat? vad tycker ni killar? hur hade ni reagerat om ni träffat en liknande tjej?
Citera
2018-02-21, 20:31
  #2
Medlem
kumlafucker84s avatar
Jag tycker att du ska berätta det nu direkt. Han kommer inte att bry sig. Det är ju bättre att man är oskuld än att man har knullat med minst 20 styckna.
Citera
2018-02-21, 21:50
  #3
Medlem
Säg det när du vet att det är ett seriöst förhållande.
Citera
2018-02-21, 21:55
  #4
Medlem
Torpedullas avatar
Det enda intressanta är vad du själv söker. Varför berätta att du är oskuld? Tror du han skulle berätta dig för det innan? LEK er fram.
Berätta efteråt om det nu är så intressant att du är oskuld. Ingen märker det ändå. Mödomshinnan existerar inte som du kanske vet.
Citera
2018-02-21, 22:15
  #5
Medlem
Jag tror inte det går att dölja att man är oskuld? förr eller senare under sexakten kommer han att fatta att jag inte är van att få nåt uppkört där nere. Jag har ingen aning om det kommer att göra ont som det gör för vissa första gången, och då måste jag ju tala om för honom att ta det lugnt osv :S
Citera
2018-02-21, 22:33
  #6
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krusbar94
Jag tror inte det går att dölja att man är oskuld? förr eller senare under sexakten kommer han att fatta att jag inte är van att få nåt uppkört där nere. Jag har ingen aning om det kommer att göra ont som det gör för vissa första gången, och då måste jag ju tala om för honom att ta det lugnt osv :S

Du kan ju alltid testa med något kukliknande föremål, hur det känns att köra in den i mufflan - om du inte vill vara helt grön på området och riskera att bli chockad av hur det känns att bli betäckt?
__________________
Senast redigerad av frange 2018-02-21 kl. 22:40.
Citera
2018-02-21, 23:06
  #7
Medlem
Flash-999s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krusbar94
men jag vet inte när det är rätt tid att ta upp att jag är oskuld. När hade ni killar uppskattat att få veta det? i sängen direkt innan man har sex eller efter första dejten/kyssen?

Att säga det efter en första dejt skulle nog bli onödigt konstigt och risk att det blir en "grej". När ni väl ligger nakna i sängen kan också bli lite sent. Om allt går som det skall kommer det komma till ett läge där det är uppenbart var ni är på väg, troligtvis kyssandes/hånglandes i en soffa hemma hos någon av er. I det läget skulle jag känna att det var mest smidigt att säga att du inte gjort detta förut, vilket också ger honom möjlighet att styra igenom upplevelsen kanske lite mer varsamt.
Citera
2018-02-21, 23:13
  #8
Medlem
Division.Bells avatar
Ifall du inte känner för det behöver du aldrig berätta för honom att du är / var oskuld, oftast är det bara en laddad grej för den som är det, ingen annan. Snarare än att du gör någonting fel i att säga det för sent så kan det vara skönt ifall du inte säger det för tidigt då det kommer resultera i konstig stämning.

Som sagt, du har ingen skyldighet till att agera på något sett här, gör som du själv känner, när/om du själv känner för det.
Citera
2018-02-21, 23:19
  #9
Medlem
enlevandemans avatar
Att vara oskuld är värdefullt. Killen lär bli jätteglad av att vara den första för dig. Berätta gärna. Jag hade bara blivit mer tänd på att få höra det.
Citera
2018-02-22, 00:28
  #10
Medlem
Jag tycker inte att du ska säga det på en gång. Då kanske killen ser det som en utmaning att ligga med dig vilket leder till att han inte är genuin i sitt bemötande.

Det du skulle kunna säga till honom på en gång är att du är en person som inte ligger med vem som helst och vill lära känna personen först. Sedan får du se hans reaktion. Om han är en kille som är okej med att vänta ett tag med att ligga så bryr han sig säkert inte om att du är oskuld.

Jag skulle dock rekommendera dig att inte säga att du är oskuld precis när ni ska ligga första gången. Gör det åtminstone någon timme innan så killen är förberedd. Jag var i en sådan situation för något år sedan då jag märkte att tjejen var jättenervös när vi hade tagit av oss kläderna. När jag frågade om allt är okej så sa hon att hon har aldrig gjort det förut. Jag kände då att situationen blev lite awkward på något sätt. Så se bara till att han är förberedd så borde det inte vara några problem.
Citera
2018-02-22, 00:39
  #11
Medlem
NovaOculuss avatar
Vad betyder din oskuld för dig? Vad betyder det för dig att förlora den?

Efter att man har förlorat oskulden ett par gånger så är det inte särskilt speciellt längre.
Citera
2018-02-22, 01:10
  #12
Medlem
AndersM79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krusbar94
När hade ni killar uppskattat att få veta det?

Den enda oskuld jag (mig veterligen) haft sex med sa det när hon märkte att vårt förhållande gick från 'vanlig' dating till att bli seriösare, dvs då hon själv var öppen för sex inom en snar framtid, vilket var ungefär en vecka innan.

Samtidigt krävde hon ett HIV-test av mig, men det är en annan historia.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback