Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-21, 20:12
  #1
Medlem
Har tidigare bara sålt fonder via kassan på bankkontoret men nu undrar jag hur man säljer via internetbanken? (Swedbank)

Går jag in på den aktuella fonden så står det bara köp eller månadsspar. Kan man inte sälja via internetbank?
Vore smidigt att slippa gå in på kontoret.
Citera
2018-02-21, 20:15
  #2
Medlem
När jag hade fonder där kunde jag sälja med hjälp av bankdosa via hemsidan.. superenkelt var det! Det var flera år sen, så borde ju funka nu?
Citera
2018-02-21, 20:42
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blixtochdunder
När jag hade fonder där kunde jag sälja med hjälp av bankdosa via hemsidan.. superenkelt var det! Det var flera år sen, så borde ju funka nu?
Men hur? Går man in på fonden ser jag bara köp och månadsspar. Läser jag på deras guide/info står det lite luddigt och såsom det står går inte att välja när jag är inne
Citera
2018-02-21, 21:31
  #4
Medlem
Nu ser jag det i appen spara och placera (Swedbank) Där kan man både köpa och sälja. På min internetbank lyckades jag inte hitta möjligheten att sälja.
Citera
2018-02-21, 21:34
  #5
Medlem
trailblasers avatar
Det är inga som helst problem.
Jag gissar att du är lite av den äldre skolan när du nämnde att du gjort det över disk tidigare.

Oavsett vad du använder, mobil eller via datorn så går du in på hemsidan/appen, i rull-listan väljer du spara/placera. Nu kommer du kunna välja dina olika fonddepåer om du råkar ha flera, välj aktuell depå, nu ska innehaven dyka upp. Välj den fonden du vill sälja, välj sälj.

Du kan behöva en godkänd inloggningsmetod för att kunna sälja, förvisso har de väl tagit bort personlig kod och endast dosa och bank ID är tillgängligt, vilka både är giltiga inloggningsmetoder.
Gick det vägen?
Citera
2018-02-22, 19:16
  #6
Medlem
I swedbanks app ”spara och placera” kom jag åt både köp och sälj. Men inte i vanliga internetbanken eller swedbanks vanliga app. Så det löste sig ändå. Tack för hjälpen!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback