Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-02-21, 19:41
  #13
Medlem
Firewaias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drinkycrow
Jag tänker att åtminstone steam måste ha nog med uppgifter för att få tag på dem om det är scam. Iallafall de pengar de fått via steam borde ju enkelt att ta tillbaka. Låter sjukt skumt med hur mycket computing power spelet tar upp så om de mine:ar kanske de skulle kunna göra det helt anonymt, men varför ens ta betalt för spelet isf? Om spelet släptes gratis hade de ju kunnat mine:a mycket mer bitcoins.

Måste ju vara rätt många speltimmar med aktivt mining för att dra in några större summor väl?

Tycker det är konstigt att nördar inte bara kan "se" eventuella script som går i bakgrunden. Att spelet skulle använda överdrivet mycket kapacitet på grund av kass optimisering är ju en sak men att flera användare säger det använder nära exakt 100% är sjukt suspekt med tanke på att de knappast sitter med samma hårdvara.

Var är flashbacks nördar när man behöver dem?
Ja själv kan jag som sagt inte tillräckligt om det, men det måste jag erkänna att det var lite därför jag skapade tråden, så att någon med mer kunskap än mig kanske blir intresserad och utforskar lite. Någon duktig som känner sig manad att försöka?
Citera
2018-02-22, 14:58
  #14
Medlem
Firewaias avatar
i en annan tråd: If you check the strings at the main executable, CryptoChallenge-Win64-Shipping.exe, you'll find several mining-related functions. Which would be totally needless to the game.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback