• 1
  • 2
2018-02-21, 16:58
Medlem
M Nordströms avatar
Kan det vara detta som lockar lyxmigranterna till Sverige?

Citat:
Migrationsverket gjorde en 15-minuter lång film på engelska med rubriken ”Everyday life in Sweden” som skulle berätta om livet i Sverige för nyanlända flyktingar. Filmen visar små idylliska samhällen och lyckliga flyktingfamiljer i rymliga modernt möblerade lägenheter. I ett sovrum visas det en säng i lyxhotellklassen med ett sminkbord.

https://samnytt.se/se-migrationsverk...och-sminkbord/
Citera
2018-02-21, 17:00
Medlem
Den riktades till kvotflyktingar. Inte de övriga 200 000
Citera
2018-02-21, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg

Så inga utanför "målgruppen" såg den? Tror nog att den fått vidare spridning. Flyktingsmugglare brukar marknadsföra sina tjänster med videos och rena lögner om destinationer, precis som resebolagen sålde resor till kackelackshotell till svenskarna innan konsumentmyndigheterna satte stopp för det. Men det finns ingen myndighet som rättar till falsk marknadsföring som bedrivs av flyktingsmugglare.
Citera
2018-02-21, 17:16
Medlem
Var är all "lyx"? Det är en sketen lägenhet i en förort. Ser trångt ut och sängen var fruktansvärt ful.

Vad svamlar du om?
Citera
2018-02-21, 17:18
Medlem
Sperssons avatar
.
Varför lockar Migrationsverket asylsökande överhuvudtaget?
Vi har redan en halv miljon utrikesfödda i Sverige som inte ens försörjer sig själva.
Citera
2018-02-21, 17:28
Medlem
StenSaxPungs avatar
Överdriv lagom. Varken rymligt eller lyxigt.

Förstår din poäng dock.
Citera
2018-02-21, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deadinside239
Var är all "lyx"? Det är en sketen lägenhet i en förort. Ser trångt ut och sängen var fruktansvärt ful.

Vad svamlar du om?
Sängen återspeglar modet som råder i arabvärlden ganska bra. När man fått sitt uppehållstillstånd är man fri att åka tillbaka hem på semester. Jag har ingen aning om hur stor lght de får men gratis är gott och allt de får är gratis. Om man skiljer sig så får familjen 2 lght antar jag också det bjuder regeringen på. Ganska bra deal eller vad säger du? och du, VI betalar med våra skattepengar.
Citera
2018-02-21, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StenSaxPung
Överdriv lagom. Varken rymligt eller lyxigt.

Förstår din poäng dock.

Det hela beror på vad man jämför med, en hydda i djungeln eller en lägenhet med vatten och avlopp. Jag tror att de flesta skulle välja det sista alternativet.

Är det någon som vet var Migrationsverket har filmat? Jag gissar på en kommun typ Bollnäs där rödgröna har 50 procentenheter.
Citera
2018-02-21, 18:52
Medlem
Gabriel2017s avatar
Den ligger ute på Youtube, om jag förstått rätt.
Nu förstår man bättre varför så många migranter vill komma hit, om de kan se filmen.
Alla hade det gott och bekvämt i filmen, ingenting om att jobba och göra rätt för sig.
Desinformation hela filmen, ifrån ett statligt myndighet! Propaganda!
Citera
2018-02-21, 19:27
Avstängd
nidbilds avatar
Stärker tesen att migverket är korrupt av vänsteraktivister.
Citera
2018-02-21, 20:46
Medlem
M Nordströms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg

Fuskmigranterna blir lovade ett lyxliv i Sverige genom denna film från Migrationsverket.
Citera
2018-02-21, 21:25
Medlem
MrKingmeistahs avatar
Det är endast flyktingarna som flyr från krig som kan få uppleva den standarden, och det förtjänar dem.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in