Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-24, 19:01
  #25
Medlem
Fizzlors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RyanBrosling
jag runt 25, köpte en 1:a 2014 3 mil söder om Göteborg mot Kungsbacka, min första lägenhet köpte den för 825k nyproducerad. Bott i lägenheten i ett år sedan fick jag jobb utomlands, resterande 3 år har jag hyrt ut den i andrahand inte fel att någon annan betalade amorteringen under den tiden. Hade mäklare över för värdering förra veckan utropspris 1.875.000, trodde jag aldrig för 4 år sedan.

Gäller att du får den såld för det också.
Citera
2018-03-24, 22:18
  #26
Medlem
RyanBroslings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fizzlor
Gäller att du får den såld för det också.

det får vi hoppas så man får vara med och blåsa lite luft i ballongen.
Citera
2018-03-31, 10:12
  #27
Medlem
Fizzlors avatar
Intressant kommentar.

Citat:
. Dagsfärsk anekdot från mäklare som pratade lite "för mycket"...Marknaden är komplett stendöd. Och det gäller inte bara nybyggen. Som exempel nämnde han en 4:a i Vasastan (Sthlm) med "alla rätt" vars utgångspris låg runt 12,5''. Inget intresse alls i princip. Ett enda bud nu på 9,7''... Mäklaren var livrädd för vad som ska hända med marknaden nu när alla ska ut med sina objekt nu innan sommaren. Fotografer, stylister och andra viktiga hangarounds på fastighetsmarknaden börjar knorra...inga jobb. För honom lät det som en nyhet att detta kommer att påverka människors ekonomi och samhällets ekonomi. Han beskrev att säljarnas förnekelse om fallande priser börjar övergå i handfast oro...

https://cornucopia.cornubot.se/2018/...1#comment-form

Någon som vet hur det egentligen står till med alla dessa kringsysslor som stylist och fotograf? De borde rimligtvis ryka först när marknaden vänder.
Citera
2018-03-31, 10:32
  #28
Medlem
Centauris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fizzlor
Intressant kommentar.



https://cornucopia.cornubot.se/2018/...1#comment-form

Någon som vet hur det egentligen står till med alla dessa kringsysslor som stylist och fotograf? De borde rimligtvis ryka först när marknaden vänder.

Bra, hoppas de alla får sparken. De gör inget samhällsnyttigt ändå.
Citera
2018-03-31, 10:38
  #29
Medlem
rostigamazons avatar
Mäklarna tycker det är jobbigt, när kunderna tycker bostadspriserna är för höga, vi får hälsa mäklarna välkomna till verkligheten.
Citera
2018-03-31, 20:08
  #30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fizzlor
Intressant kommentar.



https://cornucopia.cornubot.se/2018/...1#comment-form

Någon som vet hur det egentligen står till med alla dessa kringsysslor som stylist och fotograf? De borde rimligtvis ryka först när marknaden vänder.

Tror knappast stylist ligger pyrt till. Snarare fler som anliter stylister/home design för att lyckas få iväg sina objekt.
Citera
2018-04-01, 00:03
  #31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vatten2013
Varför i booli en lägenhet kan hela tiden visa "Antal sidvisningar" 6 oavsett hur många gånger jag och andra vänner tittade på denna objekt i olika dator/mobil? Hur räknade de upp den här 6
Uppdateras med fördröjning troligen för att filtrera ut botar och dubblett-besökare etc.
Citera
2018-04-15, 06:39
  #32
Medlem
hanumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mitt-namn
Tror knappast stylist ligger pyrt till. Snarare fler som anliter stylister/home design för att lyckas få iväg sina objekt.
Initialt ja, men på en fallande marknad bör rimligtvis prispressen förr eller senare även komma till omkostnader för försäljningen och då ligger såna yrken säkert risigt till.
Citera
2018-04-15, 07:46
  #33
Medlem
EbolaTillAllas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mitt-namn
Tror knappast stylist ligger pyrt till. Snarare fler som anliter stylister/home design för att lyckas få iväg sina objekt.

Svårt att säga. På en "glödhet marknad" så är funktionen att skapa den där "vill ha till varje pris"-känslan som leder till våldsam budgivning.

När köparna inte har någon som helst brådska så kanske de agerar mindre emotionellt och jämför och synar alla detaljer på ett nogrannare sätt.

Stylister och fotografer kan flytta till Spanien där det finns mycket lågt hängande frukt att plocka.

Här helt typiska bostadsannonser: https://www.fotocasa.es/es/comprar/p...l/benimaclet/l

Underexponerade bilder med störande skuggor, disk i diskstället och blixtreflexer i glasrutor. Vem blir först att hitta en annons med en random skabbig hund som fått vara med på bild. De finns, jag lovar.
Citera
2018-04-15, 08:22
  #34
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swemp2
Ptja,

Känner några som sålde sin villa i norra Stockholm hösten 2015 för 10 millar.

Såldes för några månader sedan igen för 13 millar.

Bubbla eller inte, cash flödar
Du hade en sjuhelvetestakt i prisökningarna både 2015 och 2016. Så inte så konstigt.
Citera
2018-04-15, 09:19
  #35
Medlem
Köpte ett hus på KFM för mindre än två månader sedan för sa 60% av värdering i småstad.
Uppfattade det som normalt på KFM i den stadsbilden.
Citera
2018-04-15, 09:25
  #36
Medlem
MostyBlejsXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EbolaTillAlla
Svårt att säga. På en "glödhet marknad" så är funktionen att skapa den där "vill ha till varje pris"-känslan som leder till våldsam budgivning.

När köparna inte har någon som helst brådska så kanske de agerar mindre emotionellt och jämför och synar alla detaljer på ett nogrannare sätt.

Stylister och fotografer kan flytta till Spanien där det finns mycket lågt hängande frukt att plocka.

Här helt typiska bostadsannonser: https://www.fotocasa.es/es/comprar/p...l/benimaclet/l

Underexponerade bilder med störande skuggor, disk i diskstället och blixtreflexer i glasrutor. Vem blir först att hitta en annons med en random skabbig hund som fått vara med på bild. De finns, jag lovar.

Ja, fotograferingen betyder massor. Stylingen däremot borde man klara av själv och om inte kan ju mäklaren ge råd.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback