Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-02-21, 16:16
  #1
Medlem
Ja vad tror ni är Grönborg rätt man för jobbet?

Jag anser att inte ta ett lag till semifinal är underkänt och det har nu skett i OS och world cup. Att åka mot Tyskland oavsett turnering är skäl till avgång.

Försvaras inte VM guldet så är det dags för förnyelse och nysatsning mot OS 2022 som vi alla vill se Tre Kronor vinna.

Tror både Sam Hallam och Roger Rönnberg hade varit bra förbundskaptener om hockeyförbundet ser sig om efter nya namn.
Citera
2018-02-21, 16:17
  #2
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ljusskydd
Ja vad tror ni är Grönborg rätt man för jobbet?

Jag anser att inte ta ett lag till semifinal är underkänt och det har nu skett i OS och world cup. Att åka mot Tyskland oavsett turnering är skäl till avgång.

Försvaras inte VM guldet så är det dags för förnyelse och nysatsning mot OS 2022 som vi alla vill se Tre Kronor vinna.

Tror både Sam Hallam och Roger Rönnberg hade varit bra förbundskaptener om hockeyförbundet ser sig om efter nya namn.
Är det så stor sensation att tysklands b-lag slår sveriges c-lag?
Citera
2018-02-21, 16:20
  #3
Medlem
ThierryHenry14s avatar
Saknar Pär Mårts. Vad gör han nuförtiden?
Citera
2018-02-21, 16:23
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Är det så stor sensation att tysklands b-lag slår sveriges c-lag?

Jag tycker Sveriges "C-lag" ska kunna slå ett tyskt lag och dagens resultat är inget annat än ett fiasko
Citera
2018-02-21, 17:34
  #5
Medlem
400Bens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ljusskydd
Jag anser att inte ta ett lag till semifinal är underkänt och det har nu skett i OS och world cup. Att åka mot Tyskland oavsett turnering är skäl till avgång.

World Cup tog vi oss till Semifinal.

Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Är det så stor sensation att tysklands b-lag slår sveriges c-lag?

Ja vi ska vinna 19 av 20 gånger enligt mig detta.

Citat:
Ursprungligen postat av ThierryHenry14
Saknar Pär Mårts. Vad gör han nuförtiden?

Nej tack. Det stolpskottet ska inte tillbaka
Citera
2018-02-21, 17:59
  #6
Medlem
godhetsapostelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Är det så stor sensation att tysklands b-lag slår sveriges c-lag?
Ja, sämre än att åka ut av vitryssland.
Citera
2018-02-21, 18:03
  #7
Medlem
400Bens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godhetsaposteln
Ja, sämre än att åka ut av vitryssland.

Nej det var ett större fiasko.
Citera
2018-02-21, 18:15
  #8
Medlem
Badios avatar
Eftersom det är Sverige det handlar om så kommer ingen få avgå under kontraktstiden. Ska mycket till för att Grönborg får kicken. Efter honom blir det iaf J20-coachen Tomas Montén.
Citera
2018-02-21, 18:35
  #9
Medlem
Argyross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godhetsaposteln
Ja, sämre än att åka ut av vitryssland.
Nää det är det inte. Det var mycket sämre att åka ut mot Vitryssland pga av att då hade vi fullsmockat med NHL proffs och skyhöga krav. Med all rätt. Detta halvdana gäng hade man ju inga större förväntningar på innan turneringen startade, så inte lika stor chock. Men man ska ju klart slå Tyskland allafall!
__________________
Senast redigerad av Argyros 2018-02-21 kl. 18:37.
Citera
2018-02-21, 18:51
  #10
Medlem
Svullo Galne polisen passar att leda detta gäng.
Citera
2018-02-21, 20:23
  #11
Medlem
wemas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godhetsaposteln
Ja, sämre än att åka ut av vitryssland.

Låååångt ifrån. Om det var Korea som hade skickat ut oss idag hade det varit i paritet med det Vitryska laget som slog ut dåvarande upplaga av Tre Kronor.

Jag är inte alls jätteförvånad över att vi åker ut idag. Det här mellanmjölke laget med Grönborg i spetsen med ett taggat Tyskland som motståndare. Den som såg det som givet fick uppleva ett bryskt uppvaknande.

Nåväl, skit i det nu. Vem ska då leda Tre Kronor i framtiden? Jag har sagt det förut och jag säger det igen: Sam Hallam. En frisk fläkt i landslaget skulle vi må gott av. Och jag gillar det där krispig/fräscha Hallam står för. Jävligt luddig motivering, men det får duga för nu.

Risken är väl att grådassiga Montén står näst på tur. Och det tror jag inte blir ett dugg bättre.

SAM HALLAM ska vi ha!
Citera
2018-02-21, 20:26
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wema
Låååångt ifrån. Om det var Korea som hade skickat ut oss idag hade det varit i paritet med det Vitryska laget som slog ut dåvarande upplaga av Tre Kronor.

Jag är inte alls jätteförvånad över att vi åker ut idag. Det här mellanmjölke laget med Grönborg i spetsen med ett taggat Tyskland som motståndare. Den som såg det som givet fick uppleva ett bryskt uppvaknande.

Nåväl, skit i det nu. Vem ska då leda Tre Kronor i framtiden? Jag har sagt det förut och jag säger det igen: Sam Hallam. En frisk fläkt i landslaget skulle vi må gott av. Och jag gillar det där krispig/fräscha Hallam står för. Jävligt luddig motivering, men det får duga för nu.

Risken är väl att grådassiga Montén står näst på tur. Och det tror jag inte blir ett dugg bättre.

SAM HALLAM ska vi ha!


HELT RÄTT!👍
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback