Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-21, 12:24
  #1
Medlem
Jag har en skinnjacka med en trasig dragkedja och hål i ena fickan. Nån som vet var man kan få detta lagat till ett bra pris i Göteborg? När jag googlat har jag bara hittat ställen där det skulle kosta runt 500-600+ kr och då köper jag faktiskt hellre en ny jacka. Tänker inte ge mer än max 300 kr för det jobbet. Jag är f.ö. student så har de studentrabatt så priset landar på rätt nivå för mig funkar det också som förslag.

Tack på förhand!
Citera
2018-02-22, 00:19
  #2
Medlem
miikoss avatar
Sista utvägen: för ämnen som saknar eget forum --> Kläder och skor: allmänt
/Moderator
Citera
2018-02-22, 00:20
  #3
Medlem
miikoss avatar
Jag har lämnat in till någon skokamre någon gång, de tog 100 kr för att laga dragkedjan.

Vet inte hur det är i Göteborg dock.
Citera
2018-03-07, 22:05
  #4
Medlem
Letar också efter en bra/noggrann skräddare för att justera ett par jeans, som gärna får vara billig också.

GP gjorde en jämförelse mellan 12 skräddare i centrala Göteborg för något år sedan.

http://www.gp.se/livsstil/konsument/...%A5l-1.4139520

Någon som har erfarenhet av någon av dem, eller någon annan i Göteborgsområdet?
Citera
2018-03-09, 11:23
  #5
Medlem
Amandishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anvandarnamn2
Letar också efter en bra/noggrann skräddare för att justera ett par jeans, som gärna får vara billig också.

GP gjorde en jämförelse mellan 12 skräddare i centrala Göteborg för något år sedan.

http://www.gp.se/livsstil/konsument/...%A5l-1.4139520

Någon som har erfarenhet av någon av dem, eller någon annan i Göteborgsområdet?

Nu var det flera år sedan men min erfarenhet av Hanssons och Cityskräddarna är bra.
Citera
2018-03-10, 00:27
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amandish
Nu var det flera år sedan men min erfarenhet av Hanssons och Cityskräddarna är bra.
Var det lättare lagningar/ändringar, eller var det någon av dem som gjorde mer avancerade justeringar för dig som du blev nöjd med?
Citera
2018-03-12, 10:45
  #7
Medlem
DonDrapers avatar
Brukar lämna in mina grejer till Tyg-Johan, de klarar av det mesta och är dessutom rätt billiga. Ligger på Hjalmar Brantingsgatan.
Citera
2018-03-12, 11:46
  #8
Medlem
Amandishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anvandarnamn2
Var det lättare lagningar/ändringar, eller var det någon av dem som gjorde mer avancerade justeringar för dig som du blev nöjd med?

Båda två har gjort lätta och avancerade justeringar. Var missnöjd med en stor korrigering hos Hanssons en gång men det åtgärdades fort och utan snack från deras sida.
Citera
2018-03-13, 23:06
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonDraper
Brukar lämna in mina grejer till Tyg-Johan, de klarar av det mesta och är dessutom rätt billiga. Ligger på Hjalmar Brantingsgatan.
Tack för tipset.

Citat:
Ursprungligen postat av Amandish
Båda två har gjort lätta och avancerade justeringar. Var missnöjd med en stor korrigering hos Hanssons en gång men det åtgärdades fort och utan snack från deras sida.
Bra att veta. Tack.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback