Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-02-21, 10:19
  #13
Avstängd
Citat:
så skrev jag nåt i stil med att om hon vill hänga med på en kryssning nån helg, bara för skojs skull, vet att det kanske lät lite extremt men men, som svar fick jag vi kan börja med en kaffe o film först, och en smiley,skrev att det låter bra.

Du övertänker det.
Efter detta hade du kunnat svara "Det låter bra. Vad sägs om på fredag?".
Istället sa du bara att det låter bra och nu går ni och väntar på att någon ska ta initiativ.



Eran konversation so far verkar vara
-Hej, vill du ses igen?
-Ja det vill jag, men behöver ha tid på mig så det går att fixa barnvakt.
-Härligt

-Hej, vill du med på kryssning?
- Haha nja, men en kaffe skulle kunna vara kul
- okej

-Hej, är allt bra med dig?
-Jodå, allt är fint




Lägg till ett "vad sägs om fredag?" i något av de där meddelandena så går det nog bra ska du se. Eller så får du dissen men då vet du iaf säkert. Annars ser vi henne snart lägga upp en tråd som heter "vad fan vill han? sigh.. "
Citera
2018-02-21, 13:15
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hulkenhogan
Äh..glad o glad, skönt för stunden men vill väl ha nåt seriöst så nu känns det lagom deprimerande.
men skriv det till henne, att du är killen som vill ha något seriöst och skriv att du tyckte om henne och vad du gillade med henne.
Hon har säkert fått uppfattningen att du är som de flesta killar och bara ville ha sex.
Berätta hur du känner, så får du se vad hon vill, därefter kan du bestämma om hon bara är att glömma eller inte.
Citera
2018-02-21, 13:30
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hulkenhogan
... men vi kan ses om några helger eftersom hon tydligen har svårt för att skaffa barnvakt åt sina två döttrar. ... gick några dagar så skrev jag nåt i stil med att om hon vill hänga med på en kryssning nån helg ... så skrev till henne idag ... nog sumpat denna bruden med
Hur var du om du lyssnade på vad hon säger att ta det lugnt några veckor? Du skulle svarat att hör av dig när du har tid så hittar vi på något. Då har hon bollen och du behöver inte uppvakta vidare förrän hon visar intresse.
Citera
2018-02-21, 17:26
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Hur var du om du lyssnade på vad hon säger att ta det lugnt några veckor? Du skulle svarat att hör av dig när du har tid så hittar vi på något. Då har hon bollen och du behöver inte uppvakta vidare förrän hon visar intresse.

Var ju det jag skrev till henne, att vi hittar på nåt då hon kan,typ. Men ser inte nåt konstigt i att skriva lite då o då och fråga hur läget är osv, men antar att man är "för på" då, argh ger fan upp snart!
Citera
2018-02-22, 22:58
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urbizzo
Till trådstartaren. Har du tänkt igenom detta. Bli styvfar. Seriösa relationer leder till familj.


xx1: Du tänker det är lite extremt att ta en båttur. Men att para sig är väl ändå mycket mer.

njaa alltså att para sig är väl extremt, men du är åtminstone "trygg" i din egna stad eller hemma, du har nära o kära o bekanta runt om dig (oftast). I en båt känns det ändå lite mer avlägset om du hänger med på vad jag menar.
Citera
2018-02-23, 07:53
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XX1
njaa alltså att para sig är väl extremt, men du är åtminstone "trygg" i din egna stad eller hemma, du har nära o kära o bekanta runt om dig (oftast). I en båt känns det ändå lite mer avlägset om du hänger med på vad jag menar.

Alltså jag tänker så här: Att para sig är egentligen det största äventyret. Då sätts allt på spel. Ditt liv förändras. Tyvärr tänker människor inte så. Men det är ändå det största.

Och en båttur på vintern kan vara väldigt extremt. Särskilt om man kände någon som var ombord på Estonia.. (jag vet att det finns människor som skyr båtar)
__________________
Senast redigerad av Urbizzo 2018-02-23 kl. 07:57.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback