Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-20, 19:29
  #1
Medlem
Vad hände med Europa Mästerskapen? Varför försvann det och när försvann det? Någon som har koll på vad som hände?
Citera
2018-02-20, 19:52
  #2
Medlem
Känns helt ointressant. Räcker med VM nör det spelas varje år och det redan då är svårt att få de bästa spelarna.

Synd att NHL och VM eller OS inte kan synkas. Ha det var fjärde år bara så borde det gå. Så blir det de bästa mot de bästa.
Citera
2018-02-20, 20:07
  #3
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nyigbg
Känns helt ointressant. Räcker med VM nör det spelas varje år och det redan då är svårt att få de bästa spelarna.

Synd att NHL och VM eller OS inte kan synkas. Ha det var fjärde år bara så borde det gå. Så blir det de bästa mot de bästa.

This. Att ha ett EM är helt meningslöst. Eller, vi har ju EHT eller vad det heter. Och det är ju mer eller mindre träningsmatcher i allas ögon.
Citera
2018-02-20, 20:24
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nyigbg
Känns helt ointressant. Räcker med VM nör det spelas varje år och det redan då är svårt att få de bästa spelarna.

Synd att NHL och VM eller OS inte kan synkas. Ha det var fjärde år bara så borde det gå. Så blir det de bästa mot de bästa.

Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
This. Att ha ett EM är helt meningslöst. Eller, vi har ju EHT eller vad det heter. Och det är ju mer eller mindre träningsmatcher i allas ögon.


Ja, håller med! EM behövs ju verkligen inte när VM spelas varje år, men undra bara vad som hände, hur dem tänkte när de tog bort det t.ex!
Citera
2018-02-20, 20:24
  #5
Medlem
EM ingick väl i VM fram till 1991, så att EM baserades på matcherna mellan de europeiska lagen grundserien. Det här fungerade ju inte efter att man ändrade formatet år 1992 så hela EM försvann. För inte har väl EHT räknats som EM i något skede?
Citera
2018-02-20, 21:38
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C.R.M.114
EM ingick väl i VM fram till 1991, så att EM baserades på matcherna mellan de europeiska lagen grundserien. Det här fungerade ju inte efter att man ändrade formatet år 1992 så hela EM försvann. För inte har väl EHT räknats som EM i något skede?


Inte en susning, Euro hockey Tour är väl i princip bara träningsmatcher inför VM/OS skulle man kunna säga.
Citera
2018-02-21, 01:05
  #7
Medlem
400Bens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C.R.M.114
För inte har väl EHT räknats som EM i något skede?

Citat:
Ursprungligen postat av getupnow
Inte en susning, Euro hockey Tour är väl i princip bara träningsmatcher inför VM/OS skulle man kunna säga.

Jo EHT är inga träningsmatcher även om många ser det så. Efter de 4 små turneringarna så sammanställs allt och man får fram en vinnare. Jag vet inte om man kan kalla det EM-mästare som förr, men det är något liknande. Dock bryr sej väldigt få.
Citera
2018-02-21, 08:17
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Jo EHT är inga träningsmatcher även om många ser det så. Efter de 4 små turneringarna så sammanställs allt och man får fram en vinnare. Jag vet inte om man kan kalla det EM-mästare som förr, men det är något liknande. Dock bryr sej väldigt få.
Att man sammanställde resultaten och utsåg en vinnare i EHT visste jag, men denna räknades väl inte som europamästare. Det hade ju varit fel i.o.m. att det alltid var samma fyra lag som spelade i EHT.
Citera
2018-02-21, 13:52
  #9
Medlem
400Bens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C.R.M.114
Att man sammanställde resultaten och utsåg en vinnare i EHT visste jag, men denna räknades väl inte som europamästare. Det hade ju varit fel i.o.m. att det alltid var samma fyra lag som spelade i EHT.

Jag kollade upp det. Det är 2 separata turneringar. EHT har haft vinnare sedan 1997, EM slutade med det i början på 90-talet.

Om man vill kalla EHT-vinnarna för Europamästare tror jag är upp till var och en. Man är i alla fall EHT-vinnare.

EHT har faktiskt också flera nivåer. Slovakien, Tyskland, Schweiz och något mer lag spelar väl i nivån under. Jag vet inte om man går på rankning eller hur man gör när man bestämmer vilka som ska spela vart. Men det har väl alltid varit Tjeckien, Ryssland, Sverige och Finland i översta.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback