Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-20, 19:22
  #1
Medlem
Tisdag

Chelsea - Barcelona

Bayern Munchen - Besiktas

Onsdag


Sevilla - Manchester United

Shakhtar Donetsk - Roma
2018-02-20, 19:56
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sebbe89
Tisdag

Chelsea - Barcelona

Bayern Munchen - Besiktas

Onsdag


Sevilla - Manchester United

Shakhtar Donetsk - Roma

Barca har svårt för Chelsea, senaste segern efter ordinarie tid kom 2006 men ikväll tror jag Barca vinner rätt komfortabelt.
2018-02-20, 19:56
  #3
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
Chelsea-Barcelona hoppas man kommer bli mycket intressant. Har Kante mött Messi tidigare?
2018-02-20, 20:02
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungalfonzo
Barca har svårt för Chelsea, senaste segern efter ordinarie tid kom 2006 men ikväll tror jag Barca vinner rätt komfortabelt.
Tror som du.
2018-02-20, 20:04
  #5
Medlem
AA-suiteds avatar
Tror på bortavinst i den först uppradade matchen och hemmavinst i resten. Tankar om det?
2018-02-20, 20:05
  #6
Medlem
Trollfeeders avatar
Jag tror också att Barca slår Chelsea, som inte känns som det Chelsea vi är vana vid att se, även om dom inte är någon promenad i parken direkt.

Varningens finger för Besiktas som har gjort en del imponerande resultat, även om Bayern München bör vara både ett och två nummer för stora.
2018-02-20, 20:06
  #7
Medlem
Knugen37s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AA-suited
Tror på bortavinst i den först uppradade matchen och hemmavinst i resten. Tankar om det?

Jag tror precis tvärtom.
2018-02-20, 20:07
  #8
Medlem
Pallestroms avatar
Bayern 3-0

Chelsea klarar oavgjort men åker på bortaplan
2018-02-20, 20:13
  #9
Medlem
NoTruces avatar
Det är Moratas kväll.
2018-02-20, 20:14
  #10
Moderator
^Eazs avatar
Fyfan, inte helt pepp efter att elvorna presenterats.

Chelsea utan riktig striker i startelvan.

Skönt att Christensen, Kante och Azpi tillbaka, men fan hade gärna sett Morata eller Giroud i elvan...

Tror inte vi vinner i afton tyvärr.

Edit: Dock skönt att se Fabregas starta, han kan lägga de där perfekta passarna.
Edit2: Värt att nämna är att Messi aldrig gjort mål på Chelsea (ta i trä).

Citat:
Marcos Alonso returns having missed the two previous games and there are starts for Pedro, against his former club, and Willian and Eden Hazard upfront.

Our other ex-Barcelona player, Cesc Fabregas, is in midfield alongside N'Golo Kante, and Andreas Christensen and Cesar Azpilicueta both return to the defence having been rested from the FA Cup game against Hull. Thibaut Courtois is back too.

There is a place on the bench for 17-year-old Callum Hudson-Odoi.

Barcelona are unchanged from their domestic game at the weekend.

Chelsea are expected to line-up as:

Courtois; Azpilicueta (c), Christensen, Rudiger; Moses, Kante, Fabregas, Alonso; Willian, Hazard, Pedro.

Subs: Caballero, Cahill, Zappacosta, Drinkwater, Hudson-Odoi, Giroud, Morata.

Barcelona are expected to line up as follows:

Ter Stegen; Sergi Roberto, Pique, Umiti, Jordi Alba; Busquets; Rakitic, Iniesta (c); Paulinho; Messi, L Suarez.

Subs: Cillessen, Vermaelen, D Suarez, Digne, Vidal, Gomes, Dembele.

Today's referee is Cuneyt Cakir from Turkey.
__________________
Senast redigerad av ^Eaz 2018-02-20 kl. 20:17.
2018-02-20, 20:45
  #11
Medlem
Varför startar inte Conte med Cahill och Christensen som mittbackspar? Kan man verkligen spela med en 3 backslinje mot Barca?
2018-02-20, 20:47
  #12
Medlem
bagarn29s avatar
Jag höjer ett varningens finger för Cuneyt Cakir, den galne turken, som dömer dagens match. Han kan tappa en match totalt samtidigt som han kan göra fantastiska insatser.

Så det är inte bara matchen som blir spännande.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback