Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-02-20, 18:22
  #1
Medlem
Hej! Jag har Bahnhof och har senaste dagarna inte tagit mig fram till tibia.com. Jag har testat ändra DNS till Googles DNS, starta om allting och jag tar mig inte in. Vad kan detta bero på?
Citera
2018-02-20, 18:30
  #2
Medlem
XaoqcHs avatar
Testa detta. Vad får du om du Start > cmd > ping www.tibia.com
Citera
2018-02-20, 18:34
  #3
Medlem
Jag har bahnhof och är inte blockerad.

Funkar inte https://secure.tibia.com heller?
__________________
Senast redigerad av ompiliompi 2018-02-20 kl. 18:37.
Citera
2018-02-20, 18:41
  #4
Medlem
Frontos avatar
Ser inte hur det skulle ligga i Bahnhof's intresse att blockera tibia.com, som även visat sig vara emot censur och blockering.

Vad får du för felkod när du försöker ladda sidan? 504? Har du prövat med någon alternativ anslutning såsom 4g eller liknande? En idé kan vara att testa med en annan webbläsare för att försäkra att inga plugin/tillägg ställer till det.
Citera
2018-02-20, 18:50
  #5
Medlem
När bilen slutar fungera räcker det inte att gå till en verkstad och säga:
"Jag kan inte köra till McDonalds. Varför?"

Man brukar behöva beskriva problemet. Vad som händer, symptom man tror jag vara relevanta.
T.ex. vad som sker istället för det förväntade resultatet.

Så när du säger "Jag kommer inte in", vad är det som händer istället? Betyder det att du får upp ett meddelande? Vad står det då där? Eller laddar sidan i all evighet? Exploderar datorn?
__________________
Senast redigerad av Daudodidi 2018-02-20 kl. 18:54.
Citera
2018-02-20, 18:52
  #6
Medlem
kimilsungias avatar
Okej, trea på bollen, jag surfar Bahnhof jag med, och > det funkar. Alltså betyder det att det är du själv (så tillvida inte att du själv blivit spärrad eller glömt att betala din faktura eller något) och att det är någonting hos dig själv som inte fungerar, hos din mjukvara, t.ex.?
Citera
2018-02-20, 19:13
  #7
Medlem
Har testat surfa in via proxy o de fungerar. Startat om fibermodemet, testat releasea och renewa IP. Fungerar inte via Wifi eller kabel på någon av burkarna. IPn ser schysst ut. Kan konfa VPN server på en av mina Raspberries men känns lite onödigt för att kunna spela ett spel.

Tänkte att banhof har säkert fuckat upp routingen till Tibias ISP i UK men det verkar inte vara fallet. Den svarar på ping.
__________________
Senast redigerad av Antooox 2018-02-20 kl. 19:18.
Citera
2018-02-20, 19:23
  #8
Medlem
Jag tar mig in på tibia.com men det tar typ 5 minuter och sidan laddar bara själva texten, wtf.

Citat:
Ursprungligen postat av Antooox
Har testat surfa in via proxy o de fungerar. Startat om fibermodemet, testat releasea och renewa IP. Fungerar inte via Wifi eller kabel på någon av burkarna. IPn ser schysst ut. Kan konfa VPN server på en av mina Raspberries men känns lite onödigt för att kunna spela ett spel.

Tänkte att banhof har säkert fuckat upp routingen till Tibias ISP i UK men det verkar inte vara fallet. Den svarar på ping.
Citera
2018-02-20, 19:27
  #9
Medlem
Delade internet från mobilen till bärbara, då fungerar sidan.
Citera
2018-02-20, 19:55
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antooox
Jag tar mig in på tibia.com men det tar typ 5 minuter och sidan laddar bara själva texten, wtf.
Nu snackar vi, nu har vi något att gå på.

Så bara texten laddar, men ingen design eller bilder?

Kommer du åt denna? Inte? Vad händer?
https://ssl-static-tibia.akamaized.n...rtwork-top.gif
Citera
2018-02-20, 20:06
  #11
Medlem
Nope, den står bara och tuggar

Citat:
Ursprungligen postat av Daudodidi
Nu snackar vi, nu har vi något att gå på.

Så bara texten laddar, men ingen design eller bilder?

Kommer du åt denna? Inte? Vad händer?
https://ssl-static-tibia.akamaized.n...rtwork-top.gif
Citera
2018-02-20, 20:12
  #12
Medlem
Tracing route fungerar tills den kommer till statsnätet, efter det blir det timeout. Fungerar att tracea hela vägen till alla andra sidor.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback