Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-10, 13:46
  #385
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flaes
Underbara bilder från mötet.

Den rakryggade, intelligenta samt självsäkra entreprenören och statsmannen Donald Trump med svagbegåvade, högfärdiga bastarden Stefan Löfven jämte sig!

Åååååå, så obetalbart
!

Absolut.
Citera
2018-03-10, 14:04
  #386
Medlem
Förstår knappt att han fick åka dit

https://imgflip.com/i/2642p1
Citera
2018-03-10, 18:18
  #387
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prodelin
Tänk vilken skillnad om det varit Calle Bildt som var i Löfvens ställe, Löfvens arbetarbakgrund skiner igenom som obegåvad och outbildad.

Vi kan inte ha sån arbetarskit längre som representerar oss..

Vilket besinningslöst hat emot lönearbetare du ger uttryck för! Jag hoppas att riktigt många sådana läser ditt inlägg och inte röstar på samma parti som dig i höst.
Citera
2018-03-10, 18:31
  #388
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prodelin
Tänk vilken skillnad om det varit Calle Bildt som var i Löfvens ställe, Löfvens arbetarbakgrund skiner igenom som obegåvad och outbildad.

Vi kan inte ha sån arbetarskit längre som representerar oss..

Du kan väl rösta på Ulf K i valet och om du har riktig tur så gör Fredrik Rheinfeldt comeback, Annie Lööf har väl heller ingen arbetarbakgrund.
Citera
2018-03-18, 11:29
  #389
Medlem
kanonjannes avatar
men asså löfven killin it with the english ändå. bra jobbat

https://www.youtube.com/watch?v=PlGU4peur_c börjar 4:38
Citera
2018-03-18, 14:38
  #390
Medlem
Callebiltes avatar
Jag gillar inte svetsarn och tycker han har begränsade kunskaper i mycket men tyckte ändå att han gjorde rätt bra ifrån sig. Hans Engelska var rätt ok och han svarade ganska professionellt. Sedan att han ljög om vissa saker är väl ett inrotat beteende hos sossar men ärligt talat så ljuger väl de flesta politiker.

Trodde faktiskt mötet skulle gå mycket värre än det gjorde och USA har ju inte nukat oss än (vilket var mitt värsta scenario från Lövens resa).
Citera
2018-03-19, 08:52
  #391
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Callebilte
Jag gillar inte svetsarn och tycker han har begränsade kunskaper i mycket men tyckte ändå att han gjorde rätt bra ifrån sig. Hans Engelska var rätt ok och han svarade ganska professionellt. Sedan att han ljög om vissa saker är väl ett inrotat beteende hos sossar men ärligt talat så ljuger väl de flesta politiker.

Trodde faktiskt mötet skulle gå mycket värre än det gjorde och USA har ju inte nukat oss än (vilket var mitt värsta scenario från Lövens resa).

Haha, jag håller faktiskt med. Vi är fortfarande här det får väl ses som en framgång i detta sammanhang.
Citera
2018-04-09, 07:23
  #392
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InflatableBoppo
Det brå visar är att invandrare ligger i majoritet när det kommer till våldtäkter. #Metoo behandlade sexuella trakasserier där många utpekande gick på inget mer än anklagelser. Det #metoo visat är att män som kallar sig feminister oftast är kräk.

För att gå till topic patetiskt av media att tro att Löfven kan påverka ledaren för den fria världen. Förhoppningsvis är Trump uppdaterad om vad Löfven och det svenska etablissemanget tycker om Trump

Jaa. Men nu visar ju VERKLIGHETEN genom MeToo att BRÅs siffror inte stämmer. Invandrare blir dömda mer, men uppenbarligen är det män av alla hudfärger i alla samhällsklasser.

Strax efter mötet med Löfvén verkar Trump ha ändrat sig rörande att beskatta Sverige på stål. Är det något ämne Löfvén faktiskt kan så är det ju metal.
Citera
2018-04-09, 07:28
  #393
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Sverige har t.ex. sedan långt tillbaka större kostnader för anlagda skolbränder än hela USA, trots att USA har en 32 gånger större befolkningen och ännu fler gånger större antal skolelever. Du får gärna förklara hur USA har långt större problem på det området, eller för den delen på alla de andra områden där problemen är inte bara större i Sverige, utan många tiotals gånger värre.

Området är alltså kriminalitet. Skolbränder är inget eget område, det är däremot ett fall av cherry picking, dvs ett logiskt felslut. På området kriminalitet är USA värre än Sverige. In fact. De finaste områdena har fler mord per capita än våra värsta.
Citera
2018-04-09, 07:32
  #394
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kad1
Intressant, har du källa på det?

Verkar orimligt att det finns något land som har en skolskjutning per dag, med tanke på hur svensk media blir helt våta i trosan över varje skolskjutning i USA hade man ju isåfall läst om det... Varje dag...

Tror du verkar sakna några grundläggande logiska karaktärsdrag som generellt gör en till en "bra" eller "tänkande" människa.

Ja. Jag har källa. Men du har ju google.. såååå.. Sök på "One school shooting Every Day". Dom har in fact haft fler än 1 vissa dagar.. Fattar inte att folk är för dumma för att googla nu för tiden. Vad fan har hänt med folk de senaste 10 åren... Skyller på Max Martin.

Hmmm. Tänkte precis det samma om dig.. Bara att jag har en motivering för det, till skillnad från dig.
Citera
2018-04-09, 07:54
  #395
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Per.Johansson
Och det faktum att det bor ca. 35ggr fler människor i USA spelar ingen roll för statistiken?

Jag ska lova dig lilla du att om en genomsnittsamerikan flyttat till en liten småstad enligt USA mått som ex. Malmö hade de höjt på ögonbrynen över det som pågår där.

Man räknar ju per capita. Så nej. Det spelar ingen roll för statistiken.

In fact, jämför antal mord per capita i Rosengård och Long Island. Dvs bland deras finaste med vårt värsta. Kolla siffrorna själv. Visar sig att vårt värsta område fortfarande har mindre problem än deras bästa.
Citera
2018-04-09, 08:05
  #396
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
???
Enligt Wikipedia sker 3 gånger så många våldtäkter per capita i Sverige som i USA. Ja, jag vet - olika definitioner, anmälningsbenägenheten bla bla bla.
https://en.wikipedia.org/wiki/Rape_statistics

Och det är år 2010. Sedan dess har det minskat i USA och ökat i Sverige.



Lögn (och väldigt missvisande, Long Island är USA:s rikaste område???). För bara 10 år sedan räknades t.ex. NY som ett mycket farligare ställe än Malmö. Guess what, båda städerna har vänt trenden.


Eller jämför du inte per capita?


Och eftersom definitionen på våldtäkt är olika. Blir även jämförelser omöjliga. Siffrorna säger absolut noll i en jämförelse. Därför man alltid jämför just mord när man jämför kriminalitet.

Du kan inte avgöra om det ökat eller om det är anmälningsbenägenhet.

Det är inte en lögn nej. Deras bästa områden har fler mord än våra värsta per capita.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback