Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-19, 06:50
  #97
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bitamin-CE
Så det var inte alls rasistiska förtecken egentligen vissa skyttar hade? De ville bara skjuta någon? Hur ska ni har det?
Det ena utesluter inte det andra, men ofta finns nått hat i botten.
Och ibland är de bara för psykiskt sjuka.
Vad är det som är svårt och förstå?
Citera
2018-04-20, 17:15
  #98
Medlem
zergrushs avatar
10 år sedan Columbine-massakern idag. Och eftersom ungdomar och barn fortfarande blir mördade på samma vis i skolor, med en närmast kuslig regelbundenhet, så organiseras över 2000 protester över hela USA.
https://twitter.com/davidhogg111/sta...85959969017856
Citat:
On 4/20 walkout at 9:50 @ 10:00 AM have a 1 min 13 sec moment of silence for those lost at Columbine #NationalWalkout #NationalSchoolWalkout
Citera
2018-04-20, 23:55
  #99
Avstängd
bitamin-CEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Det ena utesluter inte det andra, men ofta finns nått hat i botten.
Och ibland är de bara för psykiskt sjuka.
Vad är det som är svårt och förstå?
Man hatar väl inte utan anledning heller?

Jag vet inte vad som är svårt att förstå kan du förklara?
Citera
2018-04-21, 11:37
  #100
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bitamin-CE
Man hatar väl inte utan anledning heller?

Jag vet inte vad som är svårt att förstå kan du förklara?
Om du vill lära dig nått här, så får du gå in på individnivå och avgöra vad som triggar vad i var fall.
Detta är inte statiskt och oföränderligt, utan även hat har olika nyanser och anledningar.
Dock utesluter inte det ena det andra.
Inte heller tror jag någon inbillar sig uppstramningar av vapen ska innebära ett avslut av alla mord med vapen.
Men tar det en skolskjutning så är det en ENORM framgång.

Skolskjutningar har ofta hat ifrån skytten mot medstudenter, men ofta brottas de med en hel del psykiska problem.
Och dessa ska inte få ha vapen, rätt enkelt eller hur?
Sen kommer en del lyckas ändå, men har man från samhället gjort sitt yttersta.
Så har man åtminstone försökt och stoppa detta våld, men nu ska man inte göra nått och det kan man verkligen undra varför för ingen blir utan vapen som är frisk(om de vill ha vapen).

Sen vänder du på en fråga jag ställde dig, utan att svara själv.
Svara du först så kan jag svara sen.
Vad är det som är svårt och förstå?
Citera
2018-04-23, 14:45
  #101
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
10 år sedan Columbine-massakern idag. Och eftersom ungdomar och barn fortfarande blir mördade på samma vis i skolor, med en närmast kuslig regelbundenhet, så organiseras över 2000 protester över hela USA.
https://twitter.com/davidhogg111/sta...85959969017856

Hur får du detta till att vara 10 år sen?
Citera
2018-04-23, 15:09
  #102
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spruckentelefon
Hur får du detta till att vara 10 år sen?
För att jag är gammal och märker inte hur tiden gått...
Citera
2018-04-23, 16:38
  #103
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spruckentelefon
Hur får du detta till att vara 10 år sen?
När var det då?
Citera
2018-04-23, 17:08
  #104
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
När var det då?

Columbine var väl på 90-Talet?

Så 20+ år sedan

[Tillagt]

Den skedde 1999 så 19 år sedan massakern
Citera
2018-04-23, 17:39
  #105
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Columbine var väl på 90-Talet?

Så 20+ år sedan

[Tillagt]

Den skedde 1999 så 19 år sedan massakern
Får säga som Zeg, oj vad tiden går.
Får säga att som 19år känns det inte som.
Citera
2018-04-23, 20:55
  #106
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Om du vill lära dig nått här, så får du gå in på individnivå och avgöra vad som triggar vad i var fall.
Detta är inte statiskt och oföränderligt, utan även hat har olika nyanser och anledningar.
Dock utesluter inte det ena det andra.
Inte heller tror jag någon inbillar sig uppstramningar av vapen ska innebära ett avslut av alla mord med vapen.
Men tar det en skolskjutning så är det en ENORM framgång.

Skolskjutningar har ofta hat ifrån skytten mot medstudenter, men ofta brottas de med en hel del psykiska problem.
Och dessa ska inte få ha vapen, rätt enkelt eller hur?
Sen kommer en del lyckas ändå, men har man från samhället gjort sitt yttersta.
Så har man åtminstone försökt och stoppa detta våld, men nu ska man inte göra nått och det kan man verkligen undra varför för ingen blir utan vapen som är frisk(om de vill ha vapen).

Sen vänder du på en fråga jag ställde dig, utan att svara själv.
Svara du först så kan jag svara sen.
Vad är det som är svårt och förstå?
Columbine är dock typ motsatsen, då bara en av två var registrerat psyksjuk och de båda hade vänner. Därtill var ingen av offren ovänner med förövarna och under attentatet var de inte ute efter att döda så många som de kunde. De värsta galningarna är de som inte kan snappas upp utan smälter in överallt, på alla skolor.

Deras plan var att primärt använda bomber och ta de överlevande med sina vapen. Men det blev som det blev och då fick de improvisera.
__________________
Senast redigerad av Olepeter 2018-04-23 kl. 21:01.
Citera
2018-04-23, 21:18
  #107
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Columbine är dock typ motsatsen, då bara en av två var registrerat psyksjuk och de båda hade vänner. Därtill var ingen av offren ovänner med förövarna och under attentatet var de inte ute efter att döda så många som de kunde. De värsta galningarna är de som inte kan snappas upp utan smälter in överallt, på alla skolor.

Deras plan var att primärt använda bomber och ta de överlevande med sina vapen. Men det blev som det blev och då fick de improvisera.
Det finns många varianter, det kan man lugnt säga.
Dock en nämnare är vapen och nått psykiskt fel, det är därför dom inte ska ha vapen.
Citera
2018-04-23, 22:31
  #108
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Columbine är dock typ motsatsen, då bara en av två var registrerat psyksjuk och de båda hade vänner. Därtill var ingen av offren ovänner med förövarna och under attentatet var de inte ute efter att döda så många som de kunde. De värsta galningarna är de som inte kan snappas upp utan smälter in överallt, på alla skolor.

Deras plan var att primärt använda bomber och ta de överlevande med sina vapen. Men det blev som det blev och då fick de improvisera.

Problematiken är att de som alla vet är en potentiell fara är ovanligare än de som bara går "postal" det är nämligen en myt att majoriteten av massskjutare har varit mobbade eller utfrysta från den sociala gruppen.

Sociopater/psykopater tenderar att på olika nivåer kunna smälta in i en grupp utan större problem då de lär sig att spela teater för att kunna uppnå vad de vill, dock så tenderar massmördare likt de som skjuter inne på skolor eller arbetsplatser inte att ha samma behov av makt som seriemördare eller serievåldtäktsmän.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback