Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-02-20, 14:29
  #1
Medlem
Citat:
"Konceptet? Ju naknare, desto bättre. Klär du av dig naken i garderoben får du nämligen fritt inträde."

"– Namnet Klubb Naket är en metafor för att man kommer naken som den man är och den man vill vara, utan fördomar. Vi tycker att alla ska ha rätt att gå ut och klubba utan att behöva bli utsatta för trakasserier, oavsett kön, läggning eller annan fantasi. Vi riktar oss till fetisch- och queerpubliken och sexuell frihet är en del av vårt manifest."

"för att alla ska känna sig trygga kommer det finnas särskilda värdar, "klubbkompisar", på plats som hjälper till om någon känner att den blivit utsatt för något oönskat.

Vi jobbar aktivt mot sexism, respekt är ett nyckelord. Det ska vara en öppen och sexig plats som skapar en befriande stämning för dig och de omkring dig"
Källa: http://www.stockholmdirekt.se/nyhete...vh6Pdxjgl3dqQ/

Detta kan kanske vid en första anblick låta rimligt, men i dessa metoo-tider undrar jag hur detta ska fungera i praktiken då fullt påklädda raggningsförsök kan anses vara sexuella trakasserier. Detta är alltså mitt i Sveriges feministmecka som klubben ligger. Om en naken heterosexuell man där får stånd när han ser en kvinna i ögonen som inte uppskattar hans blickar, har han inte då trakasserat henne enligt rådande definition? Klubben låter som rena minfältet för heteromän. Vad tror ni?
Citera
2018-02-20, 14:37
  #2
Avstängd
HMBPTOLEMAJOWs avatar
Äsch, vi i knarkar-/technosvängen är vana vid lite naket. Det går så bra ihop med vårt inmundigande av uppiggande afrodisiakum.

Huruvida detta kommer att fungera eller ej kan man ju diskutera.
Citera
2018-02-20, 14:43
  #3
Medlem
Det är en sexklubb. Har aldrig hört talas om några problem från de övriga befintliga sexklubbarna i Stockholm.

Tydliga regler i kassan när man betalar inträdet.
Citera
2018-02-20, 14:55
  #4
Medlem
C-3POs avatar
Då TS verkar vilja diskutera saken ur ett feministiskt perspektiv så flyttas tråden till ett lämpligare delforum.

BDSM, fetischism, parafili och kinky sex --> Feminism
/Moderator
Citera
2018-02-20, 15:08
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Det är en sexklubb. Har aldrig hört talas om några problem från de övriga befintliga sexklubbarna i Stockholm.

Tydliga regler i kassan när man betalar inträdet.

Det är möjligt att jag vantolkar det som står i artikeln. Men vad betyder det ens att dom är mot alla former av "sexism"? Hur utövar man "sexism" på en sexklubb?
Citera
2018-02-20, 15:15
  #6
Medlem
kimilsungias avatar
Vänder det här sig bara till lesbiska kvinnor då också? Kan inte tänka mig dock att alla feminister är lesbiska däremot förnekar de naturens gång. När skall dessa tredje vågens feminister vakna upp från sin hjärntvätt?
Citera
2018-02-20, 15:29
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kimilsungia
Vänder det här sig bara till lesbiska kvinnor då också? Kan inte tänka mig dock att alla feminister är lesbiska däremot förnekar de naturens gång. När skall dessa tredje vågens feminister vakna upp från sin hjärntvätt?

"vi riktar oss till fetisch- och queerpubliken och sexuell frihet är en del av vårt manifest."

Jag tolkar det som att det är öppet för alla, men att det främst kommer locka dom som har tidigare erfarenhet från liknande klubbar.
Citera
2018-02-20, 15:53
  #8
Medlem
Vad skall diskuteras?
Är väl ok att starta en klubb?
Citera
2018-02-20, 19:34
  #9
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av impasto
"vi riktar oss till fetisch- och queerpubliken och sexuell frihet är en del av vårt manifest."

Jag tolkar det som att det är öppet för alla, men att det främst kommer locka dom som har tidigare erfarenhet från liknande klubbar.
Ickemän och ickesexisters klubb för inbördes beundran.
Jag gillar naket, men inte blåhåriga landvalar som står och gormar åt alla som råkar titta på dem...
Citera
2018-02-20, 21:02
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Vad skall diskuteras?
Är väl ok att starta en klubb?

Självklart är det ok. Jag gillar Technopartiets önskan om ett friare nattliv och mindre byråkrati. Däremot tycker jag det är något paradoxalt i fri hedonism samtidigt som man säger sig jobba aktivt mot alla former av sexism och trakasserier, så som trakasserier och sexism definieras idag. Visserligen är det inte bara radikalfeminister som använder dessa uttryck, men i och med att det är mitt i hipstersmeten på söder så går det lätt att tolka in den möjligheten.
Citera
2018-02-21, 13:17
  #11
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av impasto
Självklart är det ok. Jag gillar Technopartiets önskan om ett friare nattliv och mindre byråkrati. Däremot tycker jag det är något paradoxalt i fri hedonism samtidigt som man säger sig jobba aktivt mot alla former av sexism och trakasserier, så som trakasserier och sexism definieras idag. Visserligen är det inte bara radikalfeminister som använder dessa uttryck, men i och med att det är mitt i hipstersmeten på söder så går det lätt att tolka in den möjligheten.
Det där är säkert skitkul, men tänk om det dyker upp män som också vill ta del av det?

DÅ har man vakter...

Det ska bara vara kul för tjejer och queer och andra ickemän. Slavar kanske?
Citera
2018-02-21, 14:53
  #12
Medlem
Kopparmynts avatar
Kan inte se något problem mer än att vederbörande i artikeln använder begreppet sexism felaktigt. I projektets kontext så är det minst sagt långsökt att vederbörande skulle mena att de försöker motverka generaliseringar av män och kvinnor som baserar sig på kön allena... men det är inte så viktigt.

För det är inte svårt att förstå vad vederbörande egentligen menar, helt enkelt sexuella trakasserier...

Skulle även gissa på att lokalernas lokalisering är utvald just för att väcka diskussion. Mina egna möten med sådana här subkulturer vill iallafall föreslå det.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback