Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-20, 12:44
  #1
Medlem
blomodlarens avatar
Hej! Är sugen på att utveckla min åkteknik för utförsåkning, framförallt carvingteknik och lite andra saker. Helt enkelt få input från någon som är duktig och kan ge mig feedback. Efter att ha säsongat i alperna upplever jag mig vara en relativt avancerad åkare.

Ska snart till Vemdalen för lite skidsemester med familjen och är lite sugen på att ta en privatlektion via Skistar. Någon som har gjort det? Är det värt de 700kr som det kostar? Hur brukar upplägget se ut?

Tacksam för svar.
Citera
2018-02-20, 13:32
  #2
Medlem
Hittar du en kompetent instruktör är det definitivt värt det. Boka på plats eller ring anläggningen så ökar chansen att du får en instruktör som klarar av dina önskemål. Att boka över nätet och klicka i "avancerad" eller vad det heter idag är som att köpa grisen i säcken.

Jag jobbade några säsonger i skidskolan för skistar innan jag fortsatte utomlands i Italien och Schweiz. Åkare på din nivå förekom men var tyvärr inte så vanliga.

Upplägget beror på vad du vill lära dig, utifrån de förutsättningar du har. Första åket (beroende på hur lång backen är) går åt till att analysera din nuvarande åkning, sedan tar man det därifrån.

Ett tips är att inte ta lektionen första skiddagen. Se till att få lite åkning i kroppen så att du får bäst förutsättningar att utvecklas.
Citera
2018-02-22, 15:01
  #3
Moderator
Gromguttens avatar
Sport -> Träning

/Mod
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback