Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2018-02-21, 12:40
  #37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative2.0
Jaja. Att många hundägare missbrukar sin rätt att äga hund är ett stort problem. Men att göra som TS o fokusera på hundarna blir fel.
Jag är en stark förespråkare till ett hundkörkort i kombination av hårda regler till hundägarna där myndigheterna har lättare att omhänderta djur där ägarna bryter mot vissa regler.
I början skulle det bli ett ramaskri men efter en period så skulle det väcka idioternas medvetande.

Håller delvis med dig men samtidigt vill jag ha ett samhälle med färre regler och inte fler. Risken när man inför ett hundkörkort är ju att man annat politiskt styre så kan befintliga regler genast skärpas eller kraftigt försämras för vissa grupper.
Citera
2018-02-24, 19:01
  #38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gurglaren
Det gör inget, det regnar ju för fan ute hela tiden. Däremot ska man hålla koll på var de skiter och ta upp det om det är på en olämplig plats. Styra hur min hund kissar ute? Kommer inte hända. Han är för mig viktigare än tattare på flashback som blir kränkta.
Just precis, det håller jag med om!
Alla utekatter som kissar och bajsar överallt klagar inte så många på.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback