Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2018-02-24, 07:54
  #73
Medlem
Isnatts avatar
Tror snarare vi kommer se fler små 'golfbilsliknande' elbilar framöver. Att familjer i stans närmiljö istället för att ha två tunga dyra bilar har en volvo för den som åker längst och en liten mopedbil för den som bara ska 4-5 km. Brukar möta en sån här på morgonen när jag är på väg till jobbet:
https://www.fyens.dk/modules/mobile/...icleid=3036706
Förr hade hemmafruarna Forshaga shopper för att ta sig på kortare ärenden. 50 år senare är det kanske dags för version 2.0.
Citera
2018-02-24, 08:09
  #74
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Tror snarare vi kommer se fler små 'golfbilsliknande' elbilar framöver.
Du har ju titan zero, dyrt skräp dock 3KW räcker inte till för någon vidare fart så fort det går uppåt.

http://www.titanzero.se/
Citera
2018-02-24, 08:29
  #75
Medlem
InflatableBoppos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poxer
Tycker det är mer mongoloider än ungdomar som åker mopedbil.

Mopedbilar har hittat sin nisch bland ungdomar tillhörande övre medelklass och överklass innan körkort är aktuellt. Hur har Mongo ens råd med en mopedbil.

Sveriges superfeminist Zara Larsson sponsrade med två mopedbilar och kraschade båda. Åldersgränsen bör ses över till åtminstone 18år en mopedbil är i princip en bil.
Citera
2018-02-24, 11:04
  #76
Medlem
Högre åldersgräns bör infogas!
Citera
2018-02-24, 12:11
  #77
Medlem
ScorchPipes avatar
Att folk sitter med mobilen är väl ett generellt problem och ett som inte gäller mopedbilar något speciellt?
Tog MC-kort i höstas och lärde mig då att kolla på andra förare, istället för att bara kolla på fordonet de kör. Det är ju skrämmande många som sitter och stirrar ner i luren utan någon som helst koll på vad som händer runt om.
"Jag klarar av det." säger dom tills det smäller.

Ang mopedbilar hade jag gärna sett att dom försvann, tillsammans med a-traktorerna.
Citera
2018-02-24, 20:35
  #78
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pilsnerhufvud
Mopedbilen är enligt mig ändå ett vettigt fordon. Litet fordon med liten motor därefter. Enkel att köra om då dom är små och långsamma.

Det vore ju isåfall bättre att förbjuda dom där eländiga epa/a-traktorerna. En nödlösning för jordbrukare efter kriget. Idag är det ju bara motorintresserade ungdomar som kör dom och en på hundra är laglig.
Hur tryggt känns det att en 16 åring kör bil i över 100km/t mitt i samhället?

Varför kan du inte tillåta att barn kör bil?
Citera
2018-03-16, 02:06
  #79
Medlem
Vart skriver man på? Fy fan för detta ”nya” fenomen... Ne bort med dom från våra vägar
Citera
2018-03-16, 14:35
  #80
Medlem
DC-3s avatar
Ser inte Något problem med mopedbilar, anser då att epor är ett större problem
Citera
2018-03-21, 22:18
  #81
Medlem
det håller jag med om...
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback