Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-19, 20:35
  #37
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
Det är möjligt att du gjorde, problemet är att det inte var så du skrev.
Om du menade att fråga om varifrån infon kom ifrån är det jättesvårt att förstå att det är det du menar med:

Du frågade varför användaren inte svarar för att avsluta med ett insinuant "gissa varför".

Va? Läs inlägget jag svarade på ett av inläggen av? Där efterfrågar en annan användare att "det vore intressant att få veta"

Det inlägget är vad jag svarar på!

Och dessutom har jag i ett inlägg tidigare frågat *användaren* vart info om personummer och etnicitet kommer ifrån!


Ett citat från mitt inlägg.

"Frågan är varför användaren *användaren* slutade svara. Den personen visste både personnummer och ursprung..."

Helt uppenbart att jag enbart vill veta vart info kommer ifrån! Inget annat.
__________________
Senast redigerad av Inmymind777 2018-02-19 kl. 20:37.
2018-02-19, 20:38
  #38
Medlem
Hestapos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Om du antyder att någon är polis (eller lärare eller statsråd) är det ett solklart brott mot 1.06. Spelar ingen roll om det finns 18 eller 18000 som passar in.


Det beror också på vad den som känner sig utpekad själv har delgett för uppgifter under sin medlemstid på Flashback, ett nog så viktigt tillägg.
2018-02-19, 20:42
  #39
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Inlägg i t ex ABoK som föreslår, påstår eller hintar om att en användare tillhör en viss yrkesgrupp (t ex snut) för trådens läsare är att klistra personuppgift på en användare. Det är inte okay. Bedömningarna av sådana inlägg görs i tillgänglig kontext.

I trådarna ska man kunna dela med sig av info utan att riskera sin anonymitet i möjligaste mån.

Fast jag har aldrig påstått eller hintat om att användaren är polis!

Däremot hintat om info enbart borde kunna komma ifrån (polisen)

Inte från polisen *användare*

Det är en enorm skillnad.
2018-02-19, 20:46
  #40
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inmymind777
Fast jag har aldrig påstått eller hintat om att användaren är polis!

Däremot hintat om info enbart borde kunna komma ifrån (polisen)

Inte från polisen *användare*

Det är en enorm skillnad.
Jag har redigerat ditt inlägg till Inmymind777-style:

Fast jag har aldrig påstått eller hintat om att användaren är polis

Däremot hintat om info enbart borde kunna komma ifrån (polisen)

Inte från polisen *användare*

Det är en enorm skillnad.
2018-02-19, 20:47
  #41
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Om du antyder att någon är polis (eller lärare eller statsråd) är det ett solklart brott mot 1.06. Spelar ingen roll om det finns 18 eller 18000 som passar in.

Jasså? Det är en extremt otydlig regel i ditt fall.
En av 18000 poliser!

Så om en användares pratar med stor säkerhet inom till exempel ishockey, så får jag inte fråga om den personen är hockeyspelare???

vilken tur att jag aldrig skrivit att användaren är polis!!!
2018-02-19, 21:08
  #42
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Jag har redigerat ditt inlägg till Inmymind777-style:

Fast jag har aldrig påstått eller hintat om att användaren är polis

Däremot hintat om info enbart borde kunna komma ifrån (polisen)

Inte från polisen *användare*

Det är en enorm skillnad.

? Försöker du göra dig rolig?

Det jag menade var. Att informationen borde komma från polisens håll. Alltså att användaren fått info från polisen direkt.

Det framgår tydligt i tråden att jag vill ha info om vart användarens uppgifter kommer ifrån.

Och jag svarade en 3e användare som åxo vill ha info om vart uppgifterna kommer ifrån.

Källor efterfrågas varje dag!

Läs tråden och tänk logiskt! Här har ni missuppfattat kraftigt.

Alla kan göra fel. Men tyvärr blev jag drabbad oskyldigt här.
2018-02-19, 21:21
  #43
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inmymind777

Det jag menade var. Att informationen borde komma från polisens håll. Alltså att användaren fått info från polisen direkt.

Som sagt: det är möjligt att det var så du menade, men det du postade var i så fall helt irrelevant för den frågan.

Dina inlägg är bedömda i den kontext de postades i, dvs både i förhållande till inlägg du svarade på samt själva tråden.

Det moderatorerna har att ta ställning till är texten du postat i den kontext du postat det i, och resultatet blev som sagt en varning.
Det i sig är en markering om att du står på gränsen att begå ett allvarligt regelbrott som kan ge både avstängning och bannlysning.
2018-02-19, 21:21
  #44
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inmymind777
Jasså? Det är en extremt otydlig regel i ditt fall.
En av 18000 poliser!

Så om en användares pratar med stor säkerhet inom till exempel ishockey, så får jag inte fråga om den personen är hockeyspelare???

De som kartlägger användare på Flashback lägger pussel. Om du skriver att någon är polis och det framgår i en annan tråd att han eller hon bor i Skövde är urvalet av personer plötsligt mer begränsat.

Citat:
Ursprungligen postat av Inmymind777
vilken tur att jag aldrig skrivit att användaren är polis!!!

Som redan påpekats räcker det med antydningar. Du skrev själv att ditt prat om blåljus skulle tolkas som en antydan.
2018-02-19, 21:26
  #45
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hestapo
Det beror också på vad den som känner sig utpekad själv har delgett för uppgifter under sin medlemstid på Flashback, ett nog så viktigt tillägg.

Självfallet. Men ingen har påstått att det var aktuellt i det här fallet.
2018-02-19, 22:11
  #46
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
Som sagt: det är möjligt att det var så du menade, men det du postade var i så fall helt irrelevant för den frågan.

Dina inlägg är bedömda i den kontext de postades i, dvs både i förhållande till inlägg du svarade på samt själva tråden.

Det moderatorerna har att ta ställning till är texten du postat i den kontext du postat det i, och resultatet blev som sagt en varning.
Det i sig är en markering om att du står på gränsen att begå ett allvarligt regelbrott som kan ge både avstängning och bannlysning.


Saken började med att *användaren* skrev att det var ett speciellt personnummer och etnicitet på GM i tråden.

Jag frågade *användaren* om vart info kommer ifrån.

Sen svarar en 3e användare mig ungefär så här. " Ja det vore intressant att veta vart information kommer ifrån" "*användaren* brukar ha rätt"

Då skriver jag mitt inlägg som svar på det.

"Jag tvivlar inte om *användaren*

Men däremot hade det varit intressant att få veta vart den info kommer ifrån.

Och där. När info kom. Så kan jag bara komma på. Vart det kommer. Fan blåljusen lyser över hela rummet. "

alltså, jag menar enbart att info måste *användaren* fått från polisen. Eftersom den inte fanns att hitta på internet.

jag skriver inte att *användaren* är polis själv.

Du/ni har misstolkat mitt syfte fullständigt.

Om ni hade tänkt klart och logiskt. varför skulle jag vara det minsta intresserad av om *användaren* är polis?

Jag vill enbart verifiera vart uppgifterna om personnummer och etnicitet kommer från. Det händer massor av gånger varje dag.

Varför tolkar ni det som ett regelbrott. Det saknas all anledning från min sida att påstå att *användaren* är polis.

Ni har verkligen letat efter en nål i höstacken här. Och tolkat för att ni vill dela ut straff.

Det saknas verkligen en logisk anledning till varför jag skulle vara intresserad av att påstå att*användaren* är polis.

Det är inte vad min fråga/påstående handlar om.

Så vidrigt att bli anklagad och straffad för något man inte gjort !
2018-02-19, 22:17
  #47
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
De som kartlägger användare på Flashback lägger pussel. Om du skriver att någon är polis och det framgår i en annan tråd att han eller hon bor i Skövde är urvalet av personer plötsligt mer begränsat.



Som redan påpekats räcker det med antydningar. Du skrev själv att ditt prat om blåljus skulle tolkas som en antydan.

Nej det har jag verkligen inte antytt, eller att det ska tolkas som det!

Däremot att info kan *användaren* bara kan ha fått från polisen. från polisen.

Med andra ord pratat med en polis.

Det är en jävligt stor skillnad.
2018-02-19, 23:52
  #48
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inmymind777
Nej det har jag verkligen inte antytt, eller att det ska tolkas som det!

Däremot att info kan *användaren* bara kan ha fått från polisen. från polisen.

Med andra ord pratat med en polis.

Det är en jävligt stor skillnad.

Då kanske du skulle ha skrivit det i stället för att svamla om "blåljus". Om du blev missförstådd är det faktiskt ditt eget fel, eftersom du uttryckte dig väldigt luddigt och oklart.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback