Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2018-02-19, 22:13
  #37
Medlem
MrLevaLivets avatar
Jag stoppar medicinen i jackfickan, försöker undvika onödiga plastpåsar så mycket jag kan och då återvinner jag ändå. Sett för många (om man nu kan det) skräck-dokumentärer om plast.
2018-02-19, 22:17
  #38
Medlem
Nationalslaktarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar

Vad tror ni?

Att du wastear tid och tanke energi på totalt menlösa saker.
2018-02-20, 13:35
  #39
Medlem
Mulla Krekars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whadeewhoo
Apoteket har ju dock gratis påsar för läkemedelsavfall vid kassan eller på väg ut.. Just sayin'..
Haha... Det ska jag köra nästa gång! Om de börjar ta betalt för dom, ja då ska jag börja spola ner överbliven medicin (har en massa) i toaletten istället! För miljöns skull... Så får vi muterade fiskar!

Citat:
Ursprungligen postat av Nationalslaktaren
Att du wastear tid och tanke energi på totalt menlösa saker.
Nej, det är inte meningslösa saker, jag har lite vardagliga funderingar om sådana här småsaker. Men just nu har jag frikort på apoteket, o om jag inte har några småpengar med mig, kan jag ju ta påsen på VISA-kortet o det är bara löjligt. Men när jag inte har frikort så sätter jag medicinen på ett konto, som sen skickar räkningarna till min gode man, så jag ser aldrig dom pengarna. Jag tror inte heller påsarna går på frikortet, men det vore löjligt att sätta upp 1 eller 2 kr på kontot o skicka en faktura för de.
__________________
Senast redigerad av Mulla Krekar 2018-02-20 kl. 13:37.
2018-02-22, 08:21
  #40
Moderator
bernad_laws avatar
Tycker inte riktigt detta är en konspiration, låser tills TS förklarar mer ingående vad konspirationen är. /Mod
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback