Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-16, 18:17
  #289
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prora
Jo, men nu är det inte så.

Antalet självmord bland svenska män ligger kring 20 på 100000 människor i jämförbar ålder (visst, jag menar åldersspannet 25-44, det ligger närmast "barnens" ålder). Detta är inte anmärkningsvärt större än 12 av 40000.

https://ki.se/nasp/sjalvmord-i-sverige-0

Anmärkningsvärt är dock att 2/3 av alla självmord begås av män, något det talas tyst om, samt att överrepresentationen vad gäller att begå gruppvåldtäkt är 150 gånger inom den här gruppen av "barn".

Det står att det är tolv av dem som fortfarande väntar på besked om uppehållstillstånd. Den gruppen är nog mindre än 10000.
Citera
2018-05-16, 19:26
  #290
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Om självmord är 10-50 gånger vanligare bland flyktingar är det väl anmärkningsvärt?
Om du går igenom afghanbrottstråden hittar du ett antal yttranden som visar att en del av de afghaner som kommer hit har mer eller mindre allvarliga psykiska besvär redan vid ankomsten till Sverige.

Något att titta närmare på här skulle kunna vara om det förekommer att psykiskt sjuka personer skickas hit som ankarbarn/försörjningsmöjlighet, därför att de just på grund av sina hälsoproblem bedöms ha lättare att få stanna av "humanitära" skäl.
__________________
Senast redigerad av Maria.bokklubben 2018-05-16 kl. 19:34.
Citera
2018-05-16, 19:32
  #291
Medlem
-Både deras mammor och papper är borta.
Citera
2018-05-16, 20:48
  #292
Medlem
Elikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maria.bokklubben
Om du går igenom afghanbrottstråden hittar du ett antal yttranden som visar att en del av de afghaner som kommer hit har mer eller mindre allvarliga psykiska besvär redan vid ankomsten till Sverige.

Något att titta närmare på här skulle kunna vara om det förekommer att psykiskt sjuka personer skickas hit som ankarbarn/försörjningsmöjlighet, därför att de just på grund av sina hälsoproblem bedöms ha lättare att få stanna av "humanitära" skäl.

Allt är en konspiration. Hela mellanöstern skickar hit sina fängelsekunder och psykfall.
Citera
2018-05-17, 10:07
  #293
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Ja vad gör man mot övriga självmord i Sverige( höga siffror).
År 2016 ca 1500 personer.
Jag vet själv 6 personer i min omgivning.
En av dem min fasters man.
En arbetskamrats man.
En ungdomsvän till mig.
Min sons klasskamrat.
En affärsägare jag handlade hos.
En kille jag inte kände personligen men vet vem han var.

Är afghanernas orsaker till självmord viktigare än andras.
Och de har väl haft en omgivning där självmordsbombare befinner sig.
Vanligt bland vissa kulturer att ta självmord för att få som de vill.
Ja det stämmer, ca 1 500 personer tar sitt liv varje år, så har det varit länge.

Varje dag tar alltså ca fyra personer i Sverige sitt liv, detta tragiska är enligt statistiken "normalt".

Det här talas det mycket tyst om, bland annat på grund av hänsyn till efterlevande närstående.
Men ändå något man bör känna till.
Citera
2018-05-17, 11:20
  #294
Medlem
Milldues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...g-livet-av-sig

"Förra året tog tolv ensamkommande asylsökande barn och unga livet av sig.

Det var pojkar och unga män, främst med ursprung i Afghanistan som väntade på besked om asyl.

– Det är förskräckligt, säger Petra Rinman på Socialstyrelsen."

Vad bör göras åt detta?

Det är betydligt fler långtidssjuka som utförsäkrats från Försäkringskassan som begår självmord..
Även fler ensamma pensionärer som inte klarar ekonomin med sina låga pensioner som begår självmord.. Så låt oss koncentrera oss på de som varit med i sina liv och betalat skatt för att få sin vård.

De personer du pratar om hade många val på vägen till just Sverige..så att de tar livet av sig ser jag mer som en konsekvens av att de gjorde felval som lämnade hemlandet och trodde på falska drömmar som att "alla får gratis hus och en blondin" då man kommer till Sverige (Ja det är sant sådana flygblad existerar ute i Europa)
Citera
2018-05-17, 11:23
  #295
Medlem
Gammaray68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eliko
Allt är en konspiration. Hela mellanöstern skickar hit sina fängelsekunder och psykfall.
Onekligen så börjar det likna lite på Cuba, då Castro öppnade Pandoras ask.
Citera
2018-05-17, 11:34
  #296
Medlem
bussilegos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...g-livet-av-sig

"Förra året tog tolv ensamkommande asylsökande barn och unga livet av sig.

Det var pojkar och unga män, främst med ursprung i Afghanistan som väntade på besked om asyl.

– Det är förskräckligt, säger Petra Rinman på Socialstyrelsen."

Vad bör göras åt detta?

Jag tycker man ska uppmuntra fler att göra samma sak.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback