Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-19, 11:13
  #1
Medlem
Troubleholders avatar
Hej! Jag ska på förhör nästa fredag (inte fredagen som kommer) för ett brott som begicks i somras. Ska dock ner till Prag på en weekend resa nu i helgen som redan är bokad.

Kan man åka ändå? Har inte fått meddelat om något reseförbud eller liknande.
Citera
2018-02-19, 11:15
  #2
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troubleholder
Hej! Jag ska på förhör nästa fredag (inte fredagen som kommer) för ett brott som begicks i somras. Ska dock ner till Prag på en weekend resa nu i helgen som redan är bokad.

Kan man åka ändå? Har inte fått meddelat om något reseförbud eller liknande.

Det är ok.
Citera
2018-02-19, 11:32
  #3
Medlem
Chipers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troubleholder
Hej! Jag ska på förhör nästa fredag (inte fredagen som kommer) för ett brott som begicks i somras. Ska dock ner till Prag på en weekend resa nu i helgen som redan är bokad.

Kan man åka ändå? Har inte fått meddelat om något reseförbud eller liknande.
Meddela bara polisen att du är upptagen över helgen så kommer det lösa sig
Citera
2018-02-19, 11:33
  #4
Medlem
Troubleholders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Det är ok.

Skönt och höra. Har inte meddelat dom om det och undviker det då kvinnan jag pratade med inte var så lycklig.. fast det ska dom ju inte vara heller
Citera
2018-02-19, 11:33
  #5
Medlem
Troubleholders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chiper
Meddela bara polisen att du är upptagen över helgen så kommer det lösa sig

Denna helgen som kommer är då jag åker, fredagen därpå är då förhöret ska ske. Vilket betyder att resan sker före förhöret. Behöver väl inte meddela dom för det?
Citera
2018-02-19, 11:35
  #6
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chiper
Meddela bara polisen att du är upptagen över helgen så kommer det lösa sig

Behövs inte meddelas något alls, det är inte samma helg det rör sig om, tydligen.

Trevlig resa, TS!
Citera
2018-02-19, 11:49
  #7
Medlem
Troubleholders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Behövs inte meddelas något alls, det är inte samma helg det rör sig om, tydligen.

Trevlig resa, TS!

Tack och bock!
Citera
2018-02-19, 12:34
  #8
Medlem
HerrRommelssons avatar
Så länge det inte är något allvarligt brott det handlar om så ser jag inte varför det skulle vara ett problem. Trevlig resa!
Citera
2018-02-19, 12:39
  #9
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrRommelsson
Så länge det inte är något allvarligt brott det handlar om så ser jag inte varför det skulle vara ett problem. Trevlig resa!


..och även om det skulle vara ett problem så är det enkelt att få dispens. Själv var jag tvungen att åka utomlands över en helg en gång under tiden jag hade övervakning och samhällstjänst, och efter lite rådgörande med frivården så var det bara att fara iväg.
Citera
2018-02-19, 12:49
  #10
Medlem
Chipers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troubleholder
Denna helgen som kommer är då jag åker, fredagen därpå är då förhöret ska ske. Vilket betyder att resan sker före förhöret. Behöver väl inte meddela dom för det?

Oj förlåt måste ha missuppfattat, det ska inte var något problem att resa iväg då.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback