Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-19, 10:39
  #1
Medlem
Jag går in på dn.se och det är en låst artikel, automatiskt kommer det upp en ruta från klarna.com med mina personuppgifter, namn. postadress och e-postadress. Och en knapp att köpa DN prenumeration för.
Klarna säger att uppgifterna kommer från sparade data i webbläsaren, typ e-postadress, därför att jag någon gång ska ha använt Klarna. Tror jag använt dem kanske en gång för länge sen. Kollar med e-postadressen hos Klarna och de säger att det inte finns några köp (aktuella?) registrerade hos dem. Kommer inte ihåg vad det var jag betalt via dem för länge sen

Stänger av "auto fill" i Samsung Internet, jag har inga profiler eller kort inlagda där, raderar vad jag förmodar är kakor, raderar allt i "manage web site data", stänger av Samsung Cloud i webbläsaren och startar om telefonen. Ändå kommer mina personuppgifter upp igen när jag går in på DN med betalvägg.
Någon som haft samma problem? Vad har Samsung för rätt att skicka mina uppgifter till Klarna? Om det inte är vad klarna eller DN sparat i någon kaka.

Testat Chrome i telefonen och det händer inte där, inte heller på PC med Firefox, Chrome eller Edge, där jag är inloggad på något Google konto. Iofs såg jag nu att jag är inloggad på Google konto i Samsung Internet, men inte fan ska de lämna ut det. Ska testa att logga ut från det, radera data i Samsung Internet och starta om.

Det hjälpte, det behövdes att data raderades, och appen stängas i app-inställningar, startade om och det kom inte upp data från Klarna, inte heller efter jag loggat in på Google kontot.
__________________
Senast redigerad av Efterdradd 2018-02-19 kl. 11:07.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback